TVTA* Reductie 20% Amsterdam- Schiphol-Utrecht Eigenaar: Team TAO’s** veroorzaakt door project Eigenaar: Frits Verheij Gemiddelde Functiehersteltijd Eigenaar: Ivo de Graaf Vertrekpunctualiteit startende treinen Eigenaar: Dion Boertien Betrouwbare prognose Eigenaar: Wesley van Engelen Lagging KPI Leading KPI De KPI boom 1 ** 1 TAO is een incident dat leidt tot TVTA’s TAO = Treindienst Aantastende Onregelmatigheid * 1 TVTA wordt veroorzaakt door 1 niet gereden trein of 1 trein met 3 of meer minuten vertraging
TVTA Reductie 20% Teamdoel: Reductie van het aantal Te Verklaren Trein Afwijkingen (TVTA) binnen de driehoek Amsterdam-Schiphol-Utrecht met 20%. Een TVTA ontstaat als een trein niet kan rijden of 3 of meer minuten vertraging heeft opgelopen. Eigenaar: Het Triangle Team. Wordt tweewekelijks gemonitord met behulp van het Prestatie Analyse Bureau en behandeld in MT Randstad Noord. Daarnaast in de individuele afdelings weekstarts. Wij presenteren deze in grafische vorm, op de horizontale as de datum, op de verticale as #TVTA Norm: Reductie huidig aantal met 20% ten opzichte van de startwaarde Startwaarde is gemiddelde aantal TVTA’s per dag in Q
TAO’s veroorzaakt door project Reductie van TAO’s zorgt voor een daling in het aantal TVTA’s Structureel sturen we op de gehele regio en per Q2 met focus op de genoemde driehoek Door evalueren en analyseren met bouwmanagers zorgen wij voor operationele scherpte en daarmee het voorkomen van TVTA’s Eigenaar: Frits Verheij Norm: 25 TAO’s per jaar Q1 2016: 7 TAO’s Presentatie zoals in de grafiek Tweewekelijks behandeld in MT RN en wekelijks op de afdelingsdagstart 3
Functiehersteltijd (FHT) Tijdsduur tussen melding en hersteld zijn van een verstoring die de treindienst aantast Reductie van FHT zorgt voor een kortere verstoring en daarmee daling in het aantal TVTA’s Structureel sturen we op de gehele regio en per Q2 met focus op de genoemde driehoek Door evalueren en analyseren met Tracemanagers zorgen wij voor operationele scherpte en daarmee het verkorten van FHT Eigenaar: Ivo de Graaf Norm: 120 minuten Q1 2016: 152 minuten Presentatie zoals in de grafiek Tweewekelijks behandeld in MT RN en wekelijks op de afdelingsdagstart 4
Vertrekpunctualiteit startende treinen Tijdig vertrekkende treinen (<1 minuut t.o.v plan) in de ochtendspits (04:00- 08:00 uur) dragen bij aan minder TVTA’s doordat ze minder vertraging veroorzaken. Het betreft de treinseries: 1600, 11600, 2600, 3500 en 4300 die allen over de driehoek rijden Structureel sturen we op de gehele regio en per Q2 met focus op de genoemde driehoek Door vanuit een Kaizen verbetermaatregelen op te stellen met de vervoerder, gaan bovenstaande series punctueler starten. Eigenaar: Dion Boertien Norm: 84,1% Q1 2016: 1600 (59%), (60%), 2600 (65%), 3500 (38%), 4300 (44%) Presentatie zoals in de grafiek Tweewekelijks behandeld in MT RN en wekelijks op de afdelingsdagstart 5
Betrouwbare Prognoses Definitie: De incidenten die langer dan 90 minuten duren waarbij het einde van de incident nooit na de afgegeven definitieve prognose ligt en waarbij de definitieve prognose altijd minimaal 30 minuten voor de geprognosticeerde eindtijd wordt afgegeven. Een betrouwbare prognose zorgt ervoor dat de treindienst direct na een incident opgestart kan worden. Structureel sturen we op de gehele regio en per Q2 met focus op de genoemde driehoek Door vanuit een Kaizen verbetermaatregelen op te stellen met de Algemeen Leiders, wordt de prognose betrouwbaarder Eigenaar: Wesley van Engelen Norm: 70% Q1 2016: 58% Presentatie zoals in de grafiek Tweewekelijks behandeld in MT RN en wekelijks op de afdelingsdagstart 6