De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs"— Transcript van de presentatie:

1 Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs
Bijeenkomst 1 Projectonderwijs in de onderbouw vmbo gt Een bijeenkomst van +/- 4 uur.

2 Doel cursus Op een beredeneerde wijze ontwikkelen van projectonderwijs in de onderbouw GT, met behulp van de instrumenten uit het handboek projectonderwijs in de onderbouw. Bijeenkomst 1: analyse Bijeenkomst 2: ontwerp Bijeenkomst 3: evaluatie Dia 1 t/m 5: 30 minuten (dit is inclusief inloop van mensen). Vul de datum in

3 Waarom??? (precision walking in Japan) (100 m hardlopen voor mensen zonder richtingsgevoel). Vul de datum in

4 Doel bijeenkomst 1 Analyse
Het team kan de gewenste situatie voor projectonderwijs in de onderbouw GT in kaart brengen. Hulpmiddel Spinnenwebspel Bij het in kaart brengen van de gewenste situatie ook de huidige situatie in het achterhoofd nemen. Wat gebeurt er nu eventueel en wat willen we daarvan behouden, of juist niet? Vul de datum in

5 Opzet bijeenkomst 1 Schoolvisie op projectonderwijs in de onderbouw
Spinnenwebspel. Toelichting op spel Spel In groepjes spelen van het spinnenwebspel Pauze Vervolg spel Afronden en vooruitblikken Is er een volledig ingevuld en gedeeld spinnenweb? Vul de datum in

6 Curriculair spinnenweb
Toelichting spel en daarmee ook curriculair spinnenweb: 20 minuten (dia 6 t/m 10) Van den Akker (2003) Vul de datum in

7 Voorbeeldkaartjes Vul de datum in

8 In groepjes uiteen

9 Groepsresultaten samen bespreken

10 Ingevuld spinnenweb Vul de datum in

11 Spelen van het spel: 30 minuten (elk groepje krijgt 2 draden die zij gaan invullen). Uiteraard mogen ideeën/ervaringen vanuit huidige projecten ook ingebracht worden! Wat goed is gooi je niet weg. Vul de datum in

12 Pauze Pauze: 20 minuten Vul de datum in

13 Resultaat: Ingevuld spinnenweb..........
Als richtinggevend kader / ontwerpcriteria voor de te ontwikkelen projecten in de onderbouw. Vervolg spel: Samenbrengen van wat elk groepje heeft bedacht voor de 2 draden. 60 minuten Vul de datum in

14 Afronden en vooruitblikken
Is er sprake van een ingevuld en gedeeld spinnenweb? Waar zijn nog aanvullingen of aanscherpingen nodig? Aanscherpen en afronden spinnenweb (kartrekkers) Rondsturen naar andere betrokkenen die hierop reageren Definitief maken spinnenweb Definitieve spinnenweb als input en richtinggevend kader voor bijeenkomst 2 30 minuten Waar mogelijk ter plekke aanvullingen, aanscherpingen maken (zie vorige dia) Vervolgens kartrekkers (bijvoorbeeld de 2 teamleiders) de fine tuning laten doen na deze bijeenkomst. Zij sturen het aangescherpte web vervolgens rond aan de andere betrokkenen die eventueel nog feedback geven. Vul de datum in


Download ppt "Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs"

Verwante presentaties


Ads door Google