Chemelot Site Permit B.V. 1 Afdeling/plant Datum Korte omschrijving incident.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kritische gebeurtenis
Advertisements

Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Public Design. Museumplein, 8 november In de nacht van 7 op 8 november is door een nog onbekend iemand het museumplein onder handen genomen. Het lijkt.
Van uit het Verantwoordingsorgaan Bevindingen en opmerkingen van het VO • betreffende het handelen en het gevoerde beleid • van het Fondsbestuur in het.
Naam spreker Datum Maagprotectie. Programma 0.00 uurInleiding en doel 0.05 uurStellingen I 0.15 uurSignalen in de praktijk 0.45 uurPreventie in de praktijk.
Melden voorvallen aan ABL door Schiphol Nederland BV.
Observeren “what you see, is what you get”
Respectvolle bejegening
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
CYCLOON van voor en door de zorg Zieken huis brand Water RAV Stroom Huisarts ICT Thuiszor Licht “geen nuts – (g)een zorg”
Wordt de patiënt door ICT ondersteund in het vervullen van zijn behoeften(zijn leefwereld)? Wouter Meijer 4C-able BV.
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Het maken van een presentatie
Ongevallen en Opvolging
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.
Workshop Positioneren
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Workshop opstellen adviesrapport
Hoofdstuk 7 Risicomanagement
MVO en analyse van dilemma’s
managen van de doorstroom
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Steeds verder met een muisklik. Twee nonnen verlaten hun klooster om gebakjes te gaan verkopen. De ene is bekend als Zuster Bezorgd (ZB) en de andere.
Grammatica Nederlands
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Visie & Strategie.
Preventie van Ongevallen
Mijn Ogen.
Communicatie en dementie
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Volksuniversiteit Zwolle
voor familie en vrienden van
Steeds verder met een muisklik. Twee nonnen verlaten hun klooster om gebakjes te gaan verkopen. De ene is bekend als Zuster Bezorgd (ZB) en de andere.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Oic no go casus watch?v=vVuGEUuCP5k.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Startbijeenkomst Veilige Publieke Taak Noord-Nederland Naar een nieuw evenwicht in de omgang met klanten die over de grens gaan Wanneer de klant van links.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Grensoverschrijdend gedrag in de zwembranche Presentatie belangrijkste resultaten.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Wateroverlast gemeente Werkendam door extreme regenval
BOM-model PV 25/03/2014.
Leidinggeven Communicatie.
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
Jij als werkplekbegeleider!
Rapportage van voortgang of status
Jij als werkplekbegeleider!
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
HET GEBRUIK VAN DEZE SJABLOON
[Voer de titel van de overtuigende toespraak hier in]
WVO 1A November 2016 Standaard WVO HSE pakket maart 2016
Mijn Ogen.
Transcript van de presentatie:

Chemelot Site Permit B.V. 1 Afdeling/plant Datum Korte omschrijving incident

Chemelot Site Permit B.V. Het doel is de eerste bevindingen en de mogelijke leerpunten met meerwaarde voor de deelnemers aan de ICE meeting en de door u vertegenwoordigde eenheden te delen Incident: Korte omschrijving van gebeurtenis/ incident Communication : Wat er is, zover nu bekend, feitelijk gebeurd Waar en wanneer is het gebeurd Welk directe gevolg is er Welke maatregel(en) getroffen Welke eerste waarnemingen Welke eerste leerervaring te delen Wat zijn eerstvolgende stappen Event: Wat te delen met je medewerkers 2

Chemelot Site Permit B.V. Wat: Wat is er gebeurd. Wanneer: Datum: Tijd: uur Waar: Ernst: Samenvatting 3

Chemelot Site Permit B.V. Draaiboek Format Incident Communications Meeting Welkom Beschrijving gebeurtenis (wie, wat, waar, wanneer, etc.) Daadwerkelijke/Mogelijke effecten/gevolgen (hoe is het met de medewerker/collega of wat was de milieu belasting?) Delen van de feiten en eerste leerpunten, vermijd ingaan op oorzaken en speculaties ten aanzien van dieper liggende oorzaken. Hoe verder? (wat is al gedaan, onderzoek, wat moet nog?, tijdlijn) Zijn er items die eruit springen? Communicatie naar extern (andere site bewoners, contractors, etc.) ten behoeve van leren van incidenten Wat kunnen anderen/collega’s/contractors hier van leren? 4

Chemelot Site Permit B.V. Attentiepunten/ Format Incident Communications Meeting Attendeer op presentielijst(en) en laat ze tekenen. Herhaal de vragen uit de zaal. Dan kan men de antwoorden beter plaatsen. Gebruik in je presentatie geen namen Geef aan naar wie vragen gestuurd kunnen worden. 5

Chemelot Site Permit B.V. Resumé Incident Communication : Korte omschrijving van gebeurtenis/ incident Event: Wat terugkoppelen aan je medewerkers 1.Wat is er gebeurd ? 2. Wat is er in de context c.q. omgeving gebeurd ? 3.Leren van het incident: Waar kan zoiets* in jouw werkomgeving gebeuren? Zouden de gevolgen ernstig(er) kunnen zijn? Welke actie is noodzakelijk? 4.Na afloop van het onderzoek komt er een ICE-B presentatie met: Doorbroken barrières Aanbevelingen Besloten acties met de actievoerders en data * in de breedste zin, dus niet exact het voorgevallene, maar vergelijkbaar. 6

Chemelot Site Permit B.V. Handreikingen voor de sprekers Houd het doel van de meeting altijd voor ogen (informeren en voorkomen volg- ongevallen) Houd rekening met wat er tijdens de presentatie anders kan lopen dan normaal Geef richting en sturing aan het publiek Feedback wordt uitgelokt door je als spreker kwetsbaar op te stellen\ Check einde meeting door concrete vragen aan het publiek, of het doel van de meeting bereikt is 7