Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Meer resultaat met dezelfde mensen
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Taalportfolio Voorstelrondje.
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Spelregelbewijs 2de jaars B-junioren
Workshop “Beoordelen”
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Onze doelen en visie in beeld
Coaching week Rotterdam Academy.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Alle lijntje bij elkaar…?
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Praktijkervaring & Reflectie
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Keuzethema: differentiatie
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Hannah Wielenga februari 2017
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Feedback op professioneel gedrag. De normaalste zaak van de wereld.
Keuzethema: differentiatie
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Loopbaan en burgerschap les 2
Mijn visie op onderwijs
Schoolgroepbijeenkomst
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 5.
Ondersteunen bij wonen
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016

To do: Doelen bijeenkomst Feedback bespreken Peerfeedback op onderzoeksplannen Informatie m.b.t. de interventie

Doelen bijeenkomst De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gekregen van andere studenten op zijn/haar onderzoeksplan. De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gegeven op het onderzoeksplan van minimaal één andere student.

Feedback De manier waarop je waarneemt (je gekleurde bril) bepaalt mede welke feedback je geeft.

Peerfeedback Wat is peerfeedback? Bij peer feedback treden studenten met elkaar in dialoog aan de hand van gedetailleerde commentaar over elkaars werk, gedrag of prestaties. Ze doen dat op basis van vooraf vastgelegde beoordelingscriteria Bron

Wat leer je van peerfeedback? Door elkaars werk, gedrag of prestaties te becommentariëren, leer je om op een objectieve manier beoordelingscriteria* en –standaarden te gebruiken. Die* kun je vervolgens gemakkelijker gebruiken om je eigen werk te evalueren.

Peerfeedback zorgt ervoor dat studenten Verbeterpunten leren identificeren en constructieve suggesties ter verbetering leren maken, Zelfkritischer leren kijken naar eigen werk, Zelfstandiger leren werken en dus minder afhankelijk zijn van de docent als expert, Meer zelfvertrouwen hebben, Beter voorbereid zijn op reële werksituaties.

Richting de leertaak

Aan de slag met Peerfeedback Pak allemaal je onderzoeksplan (geprint) en het beoordelingformulier van de leertaak er bij. Ga dadelijk in groepen zitten -hoofden nummeren Geef elkaar feedback op de plannen a.d.h.v. het beoordelingsformulier - Denk aan de feedbackregels. Hoe zou je als coach/docent feedback geven? Verdeel de rollen: Voorzitter, tijdbewaker

Pauze

Volgende bijeenkomst: Luisteren Gesprekken oefenen

Voor volgende bijeenkomst: Kijk op de Wiki voor de voorbereiding van bijeenkomst 4 Bekijk onderstaand filmpje ter inspiratie voor je onderzoek (2 min 31).

Extra Oefenen met open en gesloten vragen n.a.v. LOB