Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016
To do: Doelen bijeenkomst Feedback bespreken Peerfeedback op onderzoeksplannen Informatie m.b.t. de interventie
Doelen bijeenkomst De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gekregen van andere studenten op zijn/haar onderzoeksplan. De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gegeven op het onderzoeksplan van minimaal één andere student.
Feedback De manier waarop je waarneemt (je gekleurde bril) bepaalt mede welke feedback je geeft.
Peerfeedback Wat is peerfeedback? Bij peer feedback treden studenten met elkaar in dialoog aan de hand van gedetailleerde commentaar over elkaars werk, gedrag of prestaties. Ze doen dat op basis van vooraf vastgelegde beoordelingscriteria Bron
Wat leer je van peerfeedback? Door elkaars werk, gedrag of prestaties te becommentariëren, leer je om op een objectieve manier beoordelingscriteria* en –standaarden te gebruiken. Die* kun je vervolgens gemakkelijker gebruiken om je eigen werk te evalueren.
Peerfeedback zorgt ervoor dat studenten Verbeterpunten leren identificeren en constructieve suggesties ter verbetering leren maken, Zelfkritischer leren kijken naar eigen werk, Zelfstandiger leren werken en dus minder afhankelijk zijn van de docent als expert, Meer zelfvertrouwen hebben, Beter voorbereid zijn op reële werksituaties.
Richting de leertaak
Aan de slag met Peerfeedback Pak allemaal je onderzoeksplan (geprint) en het beoordelingformulier van de leertaak er bij. Ga dadelijk in groepen zitten -hoofden nummeren Geef elkaar feedback op de plannen a.d.h.v. het beoordelingsformulier - Denk aan de feedbackregels. Hoe zou je als coach/docent feedback geven? Verdeel de rollen: Voorzitter, tijdbewaker
Pauze
Volgende bijeenkomst: Luisteren Gesprekken oefenen
Voor volgende bijeenkomst: Kijk op de Wiki voor de voorbereiding van bijeenkomst 4 Bekijk onderstaand filmpje ter inspiratie voor je onderzoek (2 min 31).
Extra Oefenen met open en gesloten vragen n.a.v. LOB