Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Productievermogen in Noord-Nederland
Advertisements

Noord-Brabant 18 plaatsen 6 wateren 3 gebieden
Wat er verder bij komt kijken Arie-Jan Arbouw
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008
Adviesraad Rover 10 oktober Regio, 1 beleid, 1 doel: Samen de toekomst in! De toekomstgerichte ontwikkeling van het grensoverschrijdend OV in de.
1.
ING HOUSE ROUTEBESCHRIJVING Amstelveenseweg KL Amsterdam
Innovatief aanbesteden transport & verwerking gemeentelijk groenafval
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Intensive care In de geestelijke gezondheidszorg
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
BIJEENKOMST CONTACTPERSONEN NAH ZUIDOOST BRABANT 25 NOVEMBER 2008 CVA-KETEN EN NAH-NETWERK: DOOR VERBINDING STERKER! JOKE DRIESSEN EN DOMINIQUE DEN.
Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown.
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Benchmarking is fun! Bas Peeters NVRD
Economische Barometer Breda 2005 Op de weg terug ?
Het project HSL-A16 In West-Brabant wordt de komende jaren: de HSL aangelegd; de A16 verbreed van 2x2 naar 2x3 rijbanen; knooppunt Princeville gerealiseerd;
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Stand in het land Lex de Boer ZOMERMEETING Huis vol energie.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Uiteindelijke Ontwerp
Weesfietsenaanpak bij stations Handboek & Ervaringen Weesfietsenteam
Railgoederenvervoer Vlissingen – Venlo
Presentatie Ruimteconferentie 28 oktober 2008
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Topografie Nederland (8 dia’s)
Benchmark 2007 Ingrid Middelkoop Projecmedewerker werkgroep Benchmark.
7 maart Bestuurdersbijeenkomst Voorjaar Regiovoorzitters 18 juni Tilburg/bestuurders 5 sept Infra-diner Sept/okt. Afdelingen en.
Informatievoorziening en VSV:
De Studielink-keten wordt steeds sterker
Transport en Infrastructuur
Openbaar Vervoer Agenda DS
1 Vervoersprestaties HSL
Nieuwe treindienst* stelt Waasland teleur * vanaf 10 december 2006 BTTB vzw Regionaal Forum 1 december 2006.
De functie van lijn 5 en 51 Een toekomst als onderdeel van de NZ-lijn ?
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Dienstregelingen en Wiskunde
Relatie materieelkeuze NZ-lijn met optimalisering verstedelijkings-proces 10 maart 2006 Hoorzitting Raadscommissie VVI Boudewyn Bach;
Bijeenkomst Kennisnetwerk CVA NL Bestuur en vertegenwoordigers 26 mei 2009.
‘ Visie op openbaar vervoer in de Amsterdamse regio’ 10 maart 2006 Hoorzitting cie. VVI.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Presentatie Railforum 14 september 2015 ir H.J.M. Bovenlander Versnelling Benelux 2017 HENK BOVENLANDER Rail Advies.
Case: Zorgcirkels OpschalingsTop – 10 December 2015 Joyce de Laat
2 TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §6 en 7
Combinatie functie Regeling namens ministerie OC&W en VWS In fte voor combinatie functionarissen – 1250 fte om sportverenigingen te versterken.
STATION GOES. Het station door de jaren heen Het was 1867 toen de Ganzestad aangesloten werd op het spoorwegnet. In juli dat jaar werd de lijn Bergen.
Internationale Benchmark Regionaal Investeringsklimaat Waardering Achterhoek MARKTRELATIES ARBEIDS- MARKT VESTIGINGS- SITUATIE INFRA- STRUCTUUR.
Milieuproblematiek Spoorzone 24 november Agenda bijeenkomst Inleiding Spoorzone Gemeentelijke inzet Spoorzone GeluidEelco Hoff Veiligheid Ruimtelijke.
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Regiovorming in Ketenperspectief.
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
SNEAK PREVIEW: ‘Verdichten in een gezonde stad’
“Last-mile” afvallogistiek
Qbuzz nieuwe vervoerder in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Nieuw OV-netwerk in regio DAV Drechtraad
Mobiliteit Ondernemersavond 6 november 2018.
Trein als substituut voor vliegtuig
Winnende en verliezende G30 gemeenten – arbeidsplaatsen
Staat en Politiek in de Republiek.
Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven
Transcript van de presentatie:

Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt de voorgenomen dienstregeling 2017 toegelicht voor de situatie in Dordrecht

- Concept - Dienstregeling 2017: nieuwe basis  2 ■ NS heeft ambities om reizigersgroei te faciliteren en verbeteringen voor de reiziger door te voeren. Het huidige spoorboekje is echter uit zijn jasje gegroeid, waardoor verbeteren moeilijk is en niet alle ambities kunnen worden gerealiseerd. Er zijn kansen : in 2016 oplevering van nieuwe infrastructuur, zoals rond Amsterdam Zuid en rond Utrecht Daarom in 2017 en 2018 een gefaseerde verbetering: Dienstregeling 2017: meer treinen, betere benutting Hogesnelheidslijn, verkorten van reistijden, verbeteren van aansluitingen en oplossen van knelpunten. Dienstregeling 2018: hoogfrequent Vervoer tussen Amsterdam en Eindhoven.

- Concept - Dordrecht in perspectief: corridors Oude Lijn Leiden, Den Haag, R’dam Betuweroute MerwedeLingeLijn West Brabant Zeeland Brabantse Stedenrij HSL Roosendaal, Bergen oZ, Vlissingen België Tilburg, Eindhoven Kijfhoek Dordrecht Breda

- Concept - elk kwartier Intercity van en naar Rotterdam, Leiden, Schiphol/ Haarlem en Amsterdam Verknoping met MerwedeLingeLijn Ambitie: “Stedenbaan”: Sprinters richting Rotterdam en Den Haag uitbouwen naar metrofrequentie (elke 10’), ca 2020 op basis van afspraken over infra en reizigersgroei Corridor Oude Lijn: perspectief Oude Lijn Leiden, Den Haag, R’dam Kijfhoek Dordrecht.

- Concept - West Brabant - Zeeland: perspectief West Brabant Zeeland Roosendaal, Bergen oZ, Vlissingen Dordrecht 2x/u Intercity van en naar Vlissingen 2x/u Sprinter van en naar Roosendaal (status quo) De Internationale trein Amsterdam- Brussel biedt via de HSL een snelle verbinding tussen Randstad/Breda en België, en rijdt dan niet meer via Dordrecht-Roosendaal

- Concept - HSL: perspectief Brabantse Stedenrij HSL België Tilburg, Eindhoven Dordrecht Breda NS wil de HSL benutten: - snel van Randstad naar België - snel van Noordvleugel Randstad naar Breda - snel van Den Haag en Rotterdam naar Brabantse stedenrij/Eindhoven - minstens elk kwartier snel tussen Rotterdam en Breda - studie spitsreiziger (I&M, Regionale Overheden, NS) : ambitie om Rotterdam Blaak rechtstreeks met Brabantse stedenrij/Eindhoven te verbinden

- Concept - Brabantse stedenrij: perspectief Brabantse Stedenrij Tilburg, Eindhoven Dordrecht Breda - Intercity Den Haag – Rotterdam snel naar Brabantse Stedenrij/ Eindhoven via HSL - Door HSL routering verliest Dordrecht huidige Intercity verbinding met Brabantse stedenrij. - Ambitie in het kader van PHS treindienst Breda- Tilburg-Eindhoven uit te breiden naar een kwartierdienst Intercity (nu: 2x/u), biedt nieuwe zoekrichting in verbinding Dordrecht – Brabantse stedenrij Ambitie Brabantse stedenrij helaas niet op korte termijn (zie volgende sheet)

- Concept - Betuweroute Brabantse Stedenrij Dordrecht Breda Goederencorridors/Betuweroute Perspectief - Goederentreinen Rotterdamse havens/Kijfhoek nu nog via Dordrecht en Brabantse stedenrij naar zuidoost Nederland - Komende jaren wordt infra tussen Meteren-Vught-Eindhoven geschikt gemaakt zodat die goederentreinen meer via Betuweroute kunnen Dán (vanaf 2025) ontstaat er ruimte voor de ambities reizigersdienst Brabantse Stedenrij Kijfhoek

- Concept : IC Den Haag – Eindhoven en de IC Amsterdam – Brussel benutten de HSL ■ Dordrecht verliest rechtstreekse IC-verbindingen met Brabantse stedenrij en België ■ 4 IC treinen/uur tussen Den Haag /Rotterdam – Dordrecht (huidig 7x/u) ■ NS rijdt een rechtstreekse Sprinter Dordrecht – Breda – Tilburg – Den Bosch. Hierdoor behoud van 2x/uur directe verbinding tussen Dordrecht en Brabantse bestemmingen. ■ Sprinters rond Dordrecht worden ‘geknipt’ om rechtstreekse Sprinter Dordrecht – Den Bosch mogelijk te maken en t.b.v. robuustheid en optimalisatie materieelinzet. Reizigers tussen Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Breda Prinsenbeek, Oudenbosch, Zevenbergen enerzijds en Rotterdam anderzijds stappen over in Dordrecht. Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe een scheve kwartierdienst met gevolgen voor reismogelijkheden. ■ Haalbaarheidsstudie naar een alternatieve Intercity Dordrecht – Breda. Overleg over exploitatiebijdrage is gestart (I&M, regionale overheden, NS) ■ De overstappen Merwedelingelijn en IC-Rotterdam bedragen 4-5 minuten. 9

- Concept - Rotterdam Blaak Rotterdam Centraal BredaRoosendaal Dordrecht Dordrecht Zuid 4x/u MerwedeLingeLijn naar Gorinchem 2x/u Sprinter via Tilburg Universiteit en Tilburg naar ‘s Hertogenbosch 2x/u Intercity via Bergen op Zoom naar Vlissingen 4x/u Intercity naar Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem/Schiphol, Amsterdam (C/Z) 1x/u Intercity Dordrecht – Breda in onderzoek Rechtstreekse verbindingen van/naar Dordrecht in voorgenomen dienstregeling x/u Sprinter naar Delft en Den Haag Centraal