De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DMK – week 2. Onderwerpen week 2 Tio Digitale strategie algemeen; Internet Score Card;  Formuleren online doelstellingen  Kritische Succes Factoren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DMK – week 2. Onderwerpen week 2 Tio Digitale strategie algemeen; Internet Score Card;  Formuleren online doelstellingen  Kritische Succes Factoren."— Transcript van de presentatie:

1 DMK – week 2

2 Onderwerpen week 2 Tio Digitale strategie algemeen; Internet Score Card;  Formuleren online doelstellingen  Kritische Succes Factoren (KSF)  Kritische Prestatie Indicatoren (KPI)  Target en acties 4Cmix. Minor Digital Marketing

3 Online strategy Minor Digital Marketing Tio Customer Journey is leidend: Acquisitie > reach and attract Engage Convert (activate) Retain (nurture)

4 Online strategy Minor Digital Marketing Tio

5 Online strategy Minor Digital Marketing Tio

6 Online strategy Minor Digital Marketing Tio

7 Klant Financieel Website Organisatie STRATEGIE Hoe worden we financieel succesvol? Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie? Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers/klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? Internet Score Card Minor Digital Marketing Tio

8 Bereik Bezoek Engagement Branding Conversie Retentie Tevredenheid Omzet Kosten Winstgevendheid Content Gebruiksgemak Vormgeving & rich media Technische performance Organisatie & inrichting Kennis & innovatie Systemen Processen & hulpmiddelen STRATEGIE Klant perspectief Website perspectief Organisatie perspectief Financieel perspectief De succesfactoren Minor Digital Marketing Tio

9 Indicator financieel perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF Omzet Totale omzet Omzet per campagne/bron Omzet per bezoeker/order/klant Omzet bestaande/nieuwe klanten Omzet per geografisch gebied KSF Kosten Totale kosten Kosten per campagne/bron (o.a. cpv, cpm, cpc) Marketingkosten per bezoeker/order/klant Personeels- of arbeidskosten ICT-kosten Servicekosten KSF Winstgevendheid Return on investment (ROI) Winst per campagne/bron (campagnerendement) Winst per bezoeker/order/klant Totale klantwaarde/Netto contante waarde

10 Indicator klant perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF Bereik Totaal bereik van campagnes Bereik per campagne Bereik in geografische gebieden Bereik in leeftijdsgroepen Bereik op het mobiele internet Bereik van sociale web KSF Bezoek Aantal page views Aantal (unieke) bezoekers Percentage nieuwe bezoekers Marktaandeel

11 Indicator klant perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF Betrokkenheid Mate van consumptie Mate van deelname Mate van participatie Mate van co-creatie KSF Conversie Conversie totaal Conversie per campagne/bron Conversie per doelgroep Conversie per productgroep Conversie per processtap (salesfunnel)

12 Indicator klant perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF Retentie Percentage terugkerende bezoekers Recency Frequency KSF gebruikerstevredenheid Bezoekduur Bouncepercentage Aantal pagina’s per bezoek Stickiness van binnenkomst pagina’s Gebruikerservaring en tevredenheid

13 Indicator website perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF Usability/user experience Gebruiksvriendelijkheid Toegankelijkheid Paginaontwerp Browsercompatibiliteit Veiligheid/privacy KSF Content Relevantie content Actuele content Deelbaarheid (vitaliteit) van de content User generated content Koppeling social web Kwaliteit grafische content Actuele grafische content SEO geschikte content

14 Indicator organisatie perspectief Minor Digital Marketing Tio KSF organisatie en inrichting Organisatiestructuur Lever- en responstijden KSF kennis en innovatie Kennisniveau medewerkers Innovatiekracht organisatie Toepassing nieuwe methodes en technieken KSF websystemen CMS CRM Webanalytische software ingsystemen Sociale media systemen Webcare

15 Internetstrategie Minor Digital Marketing Tio 1.Analyse van de visie, missie (ondernemersstrategie); 2.Bepaal de doelgroep/afnemers/bezoekers en hun behoeften en online gedrag; 3.Benchmark ; 4.Bepaal succesfactoren en performance indicatoren; 5.Formuleer internetstrategie vanuit 1, 2, 3, 4; 6.Commitment en implementatie binnen organisatie Succes- factor Indicator TargetActie

16 Internetstrategie Minor Digital Marketing Tio Succes- factor Indicator TargetActie Bereik Aantal bezoekers 100 per dag Week SEA op keywords…. campagne Mate van deelname Aantal geschreven reviews/comments 2 per dag Social media posts campagne met incentive Hulp op website

17 Internetstrategie Minor Digital Marketing Tio

18 Online strategie Minor Digital Marketing ISC komt steeds terug in het project Tio

19 Uitwerken digitale strategie; Uitwerken Internet Score Card;  Formuleren online doelstellingen  Kritische Succes Factoren (KSF)  Kritische Prestatie Indicatoren (KPI)  Target en acties Opzetten en uitwerken 4Cmix voor het project uit en past deze toe in het vervolg van het project; Website gehost, CMS geactiveerd, thema gekozen; Eerste Content voor website, social media en mogelijke andere geschikte digitale platformen ontwikkelen en plaatsen; Indien in dit stadium al van toepassing geschikte sociale media activeren en voorzien van Content. Opdrachten Week 2 Minor Digital Marketing

20 Referentie en studie Tio Hoofdstuk 2 lezen Van traditionele naar moderne marketing in Handboek online marketing 4 Hoofdstuk 3 De online marketingstrategie in Handboek online marketing 4 Hoofdstuk 4 De invloed van Web 3.0 en de toekomst van Web 4.0 in Handboek online marketing 4 PowerPoint lesweek 2 Extra PowerPoint: uitwerking ISC Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)


Download ppt "DMK – week 2. Onderwerpen week 2 Tio Digitale strategie algemeen; Internet Score Card;  Formuleren online doelstellingen  Kritische Succes Factoren."

Verwante presentaties


Ads door Google