De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Q-Plan Gebruikersdag 20 april 2007. Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Q-Plan Gebruikersdag 20 april 2007. Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie."— Transcript van de presentatie:

1 Q-Plan Gebruikersdag 20 april 2007

2 Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie Afsluiting

3 Gebruikersvragen Hyperlinks Rapportgenerator Wijzigen in Word Zoeken in PDF, ‘titel’ Codes in Audit, Tekortkomingen en Verbeteren

4 Hyperlinks Open document in Word en maak hyperlink aan; Ga naar Bestand/Eigenschappen. In het eerste tabblad, Algemeen, het pad in het veld Locatie kopiëren (CTRL-C); Dit pad neerzetten in het tabblad Samenvatting in het veld Hyperlink-Basis (CTRL-V); Document opslaan in Word; Daarna document koppelen in Q-Plan.

5 Rapportgenerator Ga naar directory..Q-Plan/Help Open bestand ‘QRDUSER’ (gebruikshandleiding)

6 Zoeken in PDF Wordt in Q-Plan 4.04 ingevoerd.

7 Wijzigen in Word Probleem is er niet bij PDF

8 Codes Verbeteren Indien van een tekortkoming een verbeterproject wordt gemaakt dan wordt aan het verbeterproject de bron en broncode toegekend van de tekortkoming (sluitende identificatie). Geldt niet voor acties.

9 Q-Plan 4.04 Identificatie tekortkoming via bronnummer in verbeteren Wijzigen in Word Zoeken in PDF-bestanden

10 Interne Audit

11 Aandacht voor de audit Wat levert kwaliteitsmanagement op? Het kost geld en tijd, dus je mag er iets van verwachten. Audit kan kwaliteitssysteem voor de organisatie zinvoller maken.

12 Interne Audit & Organisatie Doel van de audit? Norm en organisatie Bepalen onderwerp audits: –Doelstellingen –Kritieke activiteiten/processen

13 Audit en Organisatie Invullen van de scan.

14 Bespreken van de scan Hoe herken je de eigen organisatie? Hoe lukt verbeteren (optie A versus B)? Hoe loopt verbeteren in de eigen organisatie?

15 Pauze

16 De Audit als ontwikkelinstrument Hoe kan je de audit gebruiken om een bijdrage te leveren aan de organisatiekwaliteit?

17 Organisatieproces InputOutput Resultaat ten opzichte van het doel Feedback Actie(s)

18 Organiseren Organisatie bestaat uit veel organisatieprocessen. Afhankelijkheid tussen mensen en groepen. Kritieke acties (faalrisico’s). Behoefte aan het creëren van samenhang en samenwerking; Afspraken.

19 Discussie De audit onderzoekt verschillen. Welke onderwerpen in interne audits kunnen bijdragen aan een betere organisatie?

20 Onderwerp Audit Beschreven besturings- elementen (Denken) CE-normen Onderhoud Houdbaarheid van medicatie Protocol, DKS Gedragscode Handleidingen Functie- omschrijvingen Standaards Indicatoren Dossiers Organisatie- doelen Afgeleide doelen per proces Voortgang jaarplan Jaarverslag Overleg Notulen Jaargesprek InputBewerkingOutputResultaatFeedback Waarnemen van verrichte acties (Doen) Middelen zijn aanwezig en geschikt Bewerking wordt juist uitgevoerd met de juiste middelen De geleverde prestaties worden geregistreerd De geleverde prestaties worden gewaardeerd Confrontatie van geleverde prestatie met wat wordt beoogd

21 Toekomst en strategie Documentbeheer en/of audit

22 Website en Helpdesk Rodenburgenpartners.nl Helpdesk via website (inlogcode) Download handleiding en versies


Download ppt "Q-Plan Gebruikersdag 20 april 2007. Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie."

Verwante presentaties


Ads door Google