De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Briefing PM Club CompetentieCentrum Steunmaterieel en Producten 20 Maart 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Briefing PM Club CompetentieCentrum Steunmaterieel en Producten 20 Maart 2008."— Transcript van de presentatie:

1 Briefing PM Club CompetentieCentrum Steunmaterieel en Producten 20 Maart 2008

2 Maatschappij  « Global Village » : grenzen afgebroken met meer interactie tussen de organisaties  Groeiende diversiteit : multicultureel  « Rush » naar hogere productiviteit  Overschakeling stabiliteit naar flexibiliteit  Technologische ontwikkelingen : evolutie naar « media planeet »  Management : controle begeleiding Complexiteit, diversiteit en chaos

3 Dienstplichtigen beroepsleger Oost - west openen grenzen Nieuwe bedreiging Massa-oorlog Etnisch geweld, Terrorisme,... Opdrachten/ middelen / structuren Defensie

4 MOD MATERIAL RESOURCES Ops & Trg Juridische steun & mediatie Human Resources Luchtcomponent MarinecomponentLandcomponent Medische component CHOD Bud & Fin WBEC Strategie Vorming Imago & PR Inspecteur Generaal Inlichtingen & Veiligheid Vice-CHOD DEFENSIE

5 PERMANENTE BESCHIKBAARHEID STEUNMATERIEEL EN PRODUCTEN KL I EN II Opvolging contracten, stockage, beheer, verzending,… uitomloopname - Operationaliteit eenheden Defensie waarborgen door de bedeling detachementen Hum Ops - Verkoop artikelen t.v.v. Mil (RDisC – Collishop – Collibus) - Verkopen/schenkingen t.v.v. andere Naties (RDC 2006) TEN DIENSTE STELLEN VAN TECHNISCHE COMPETENTIES Lichte en zware confectie, CBRN, Hout en metaal Deelname aan opstelling Tech specificaties Onderhoud, modificaties, herstellingen, fabricaties Opdrachten logistiek

6 MATERIEELDOMEINEN INDIVIDUELE KLEDIJ EN UITRUSTING COLLECTIEVE UITRUSTING Persoonlijke kledij en uitrusting Mobiele troepenondersteunende Middelen Korpsuitrusting (tenten, veldbedden, verwarmingstoestellen, Protocollaire uitrusting tafels, stoelen, keukenMat, signalisatieMat) Uitrusting buitenlandse opdrachten BESCHERMINGSMIDDELEN SOCIO-CULTUREEL MATERIEEL Persoonlijke beschermingsuitrusting Standaards / vlaggen Vliegkledij Wimpels / sjaaltjes Brandweeruitrusting Tribunes / PR tenten Duikersuitrusting Kledij MP/RP REGLEMENTEN EN DRUKWERKEN Uitrusting CBRN GEVECHTSRANTSOENEN

7 INPLANTING CCMP LEOPOLDSBURG M-E-F PEUTIE EVERE IEPER 240 KM 170 KM 180 KM

8 Leiderschapsconcept  CCMP : “op kaart brengen”  Constructieve veranderingen + Significante stabiliteit - klaar en duidelijke strategie - geschikte medewerkers - basis voor de toekomst - gemeenschappelijke cultuur  Theorie vs praktijk (?!)  Begrijpbare terminologie

9 Concept leadership

10 “LEADERSHIP MET DE BOTTINEN”

11 Visie Kernprocessen Kerncompetenties Structuur Stijl Systemen … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE

12 Strategy Development

13 Visie Kernprocessen Kerncompetenties Structuur Stijl Systemen … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE

14 Mission statement

15 Visie Samen streven wij naar een uitmuntende service voor alle partners: “Onze competentie is dé referentie”

16 Missie Als steuneenheid van de Algemene Directie Material Resources staan wij op een doeltreffende wijze in voor : - de levering van kledij, uitrusting en specifieke producten aan alle medewerkers van Defensie alsook aan derden; - de ontwikkeling en fabricatie van gevraagde Mat; - de terbeschikkingstelling van onze competenties. Daarbij staan wij garant voor de optimale begeleiding van deze middelen doorheen hun levenscyclus. Omwille van het historisch karakter van de regio Ieper, zijn wij een belangrijke schakel in de dienstverlening aan nationale en internationale relaties.

17 CCMP Dept Werkplaatsen Log Directie Synthese Ops & Trg Dept Magazijnen Comdo Log Adm Directie Organiek Mat CISC Dept Steun Staf Eval Comdo Adm Directeur CCMP Comdo CCMP coördinatiecellen Preventie & Milieu ORGANISATIE CCMP

18 Waarden Professionalisme Onze kennis en vaardigheden staan garant voor de correcte uitvoering van onze opdrachten. Wij schenken bijzondere aandacht aan kwaliteit, veiligheid en milieu. Beroepsfierheid Wij zijn gemotiveerd en loyaal. Wij gedragen ons voorbeeldig met respect voor alle medewerkers en middelen. Dienstverlening Optimale klanttevredenheid is ons permanent doel. Wij verzekeren in alle omstandigheden een maximale steun aan ons kliënteel.

19 Waarden Flexibiliteit Op een vernieuwende en creatieve manier spelen wij in op de continu veranderende omstandigheden. Wij evalueren permanent onze prioriteiten en sturen ze bij waar nodig. Open Communicatie Wij doen aan transparante en eerlijke communicatie en informatie met oog voor open en constructieve dialoog. Samenwerkingsgeest Wij onderhouden een uitstekende verstandhouding met alle partners. Wij bevorderen de korpsgeest door het permanent verbeteren van de nauwe samenwerking tussen alle medewerkers.

20 Visie Kernprocessen Kerncompetenties Structuur Stijl Systemen … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE

21 Beleidsbrief - Inhoud Intentieverklaring Deel I: Beleid en Strategie CCMP – In de domeinen EFQM Deel II: Business Plan per stafsectie Deel III: Business Plan per Departement

22 Beleidsbrief - Levenscyclus Opmaak beleidsbriefDec x-1 Verdeling beleidsbriefJan x – week 1 Enquête beleidsbriefJan x – week 2 Bijsturing beleidsbriefJan x – week 3 Voorstelling beleidsbriefJan x – week 4 Revisie beleidsbrief/Forum BnJun x Eindevaluatie jaar XDec x

23 Visie Kernprocessen Kerncompetenties Structuur Stijl Systemen … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE

24 Eerstelijnsmanagement Betrokkenheid in beleid Grotere verantwoordelijkheid Individuele vs collectieve (teambuilding) – Uitvoering vs initiatief en creativiteit MBO (dirigeren - delegeren) Leren in vraag stellen Leren omgaan met feedback Continu streven naar verbetering

25 Valkuilen Niet aangepast aan de organisatie Onvoldoende tijdspanne voor ontwikkeling en implementatie Onvoldoende voorbeeldgedrag Te weinig vorming personeel Weerstand tegen verandering

26 Strategy Implementation Strategy Deployment

27 Visie Pers / OT / Vorming Materieel Infrastructuur Veiligheid & Milieu ILIAS … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE Interne processen Externe processen

28

29

30 Analyse verschillende activiteiten / deelproces Analyse overgang activiteiten Interviews werkvloer Hum Ops Bepalen knelpunten Visualiseren Observeren werkvloer Briefing COMDO Excel/ word Analyse processen

31 1.3 Ontvangen Toegev waardeTijdInfra Ontvangen Invloed bij verschillende locaties. Verschillende locaties. Briefing Invloed bij verschillende locaties. Verschillende locaties. Afleveren aankoopf Geen meerwaarde (Piloot)Tijdverlies. Polyvalente zaal. Geen meerwaarde (Piloot) Ontvangen aankoopf Polyvalente zaal. Afle naaml/ bedelingsf Verschillende locaties. Ontv naaml/ bedelingsf

32

33 Toegev wTijdInfraMaterieelGrondstofMiddelenPersoneel Ontvangen NVT Briefing NVT Inschrijven dagschotel!! NVT Serveren dagschotel NVT Serveren keuze NVT 1.3 Ontvangen

34 Communicatie

35 Visie Pers / OT / Vorming Materieel Infrastructuur Veiligheid & Milieu ILIAS … Meetsysteem StrategischTactisch en operationeel Resultaat gebieden Objectieven Gewenste competenties Prest Obj. Follow up Evaluatie Beloning Loopbaanpl. Prestatiemanagement Evaluatie Ontwik Obj. Coaching, empowerment zelfkennis Ontwikkelingsmanagement Rekrutering: (intern / extern) MissieWaarden Aanwezige competenties Gap-analyse Beleid & strategie MOTIVATIE COMMUNICATIE Interne processen Externe processen

36 Communicatie Communicatiestrategie en -plan Comdo vergadering / Technische vergadering Maandelijkse vergaderingen per categorie –Prioriteiten en werking –Veiligheid en milieu –Welzijn

37 Besluit Strategie-implementatie = motivatiefactor Hefboom in leadership Referentiekader in dagelijkse werking van de eenheid = continu proces Basis voor de toekomst

38 Toekomst EFQM BSC Competentiemanagement

39 VRAGEN ? ? ? ANTWOORDEN


Download ppt "Briefing PM Club CompetentieCentrum Steunmaterieel en Producten 20 Maart 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google