De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen."— Transcript van de presentatie:

1 “Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen

2 Wat is het eigen vermogen? Het menselijk kapitaal achter de cijfers. Veel bedrijven presenteren prestatie en stabiliteit in cijfers en financiële presentaties, maar feitelijk zit er veel meer achter, zeker bij een bedrijf waar de mensen (en het systeem) het echte kapitaal is. En er zijn maar weinig bedrijven waar dat niet zo is. Daarom zou het mooi zijn als we in staat zouden om het menselijke kapitaal financieel te presenteren.

3 We willen in Brabant de beste partner zijn voor medewerkers, klanten en scholen." Missie Hoppenbrouwers 3 De Missie = de motor

4 250 medewerkers 50 stagiaires (vmbo, mbo en hbo) 30 BBL-leerling van niveau 2 t/m 4 Hoppenbrouwers Elektrotechniek

5 Industriële automatisering Soft- & hardwarengineering installatie & in bedrijf stellen Besturingskasten Service-engineering Hoppenbrouwers Elektrotechniek 1. Dit is wat onze mensen allemaal kunnen……

6 Utiliteit, kantoren, scholen, zorg - woningen Ontwerp & voorbereiding Installatie & onderhoud Hoppenbrouwers Elektrotechniek 1. Dit is wat onze mensen allemaal kunnen……

7 Installatie verantwoordelijkheid Machine-inspectie NEN 3140-inspectie Infrarood Datanetwerken Camerabewaking Inbraak toegangscontrole Brand 1. Dit is wat onze mensen allemaal kunnen…… Hoppenbrouwers Elektrotechniek

8 Normen & waarden Hoppenbrouwers  Plezier in je werk zorgt voor gezonde werksfeer  Veel verantwoording en zelfstandigheid geeft flexibiliteit en ontlokt creativiteit  Werken op basis van vertrouwen geeft ruimte om te werken  Samenwerking/open communicatiebundelt krachten om te overleven  Respect voor ieders kwaliteitencreëert een mensgerichte organisatie  Persoonlijke ontwikkeling zorgt dat medewerker gedreven blijft  De klantwaarden vooropgeeft een tevreden klant  Orde en netheid brengt structuur en rust  Continu verbeterenhelpt ons te overleven  Veilige en gezonde werkplekzorgt voor continuïteit  Milieuverantwoord denken & werkenzorgt dat er voor onze kinderen iets overblijft De normen & waarden 1.Plezier in het werk!!!!

9 Uitgangspunt is vertrouwen, verantwoording en trots! 1.Plezier in je werk 2.Respect voor ieder zijn kwaliteiten 3.Samenwerking/open communicatie 4.Veel verantwoording 5.Werken op basis van vertrouwen 6. Persoonlijke ontwikkeling 7. De klantwaarden voorop 8. Orde en netheid 9.Veilige en gezonde werkplek 10.Continu verbeteren

10 Zo maken we het mensen makkelijk.

11 Resultaat HOPPENBROUWERS-product? XXX= 1. Mensen Hoge betrokkenheid Laag ziekteverzuim Goede werksfeer Trotse mensen Positief imago 1. Mensen Hoge betrokkenheid Laag ziekteverzuim Goede werksfeer Trotse mensen Positief imago 2. Klanten Tevreden klanten Structurele groei Grotere klanten Echte ambassadeurs Nieuwe klantengroepen 2. Klanten Tevreden klanten Structurele groei Grotere klanten Echte ambassadeurs Nieuwe klantengroepen 3. Verbeteren Hogere medewerkerstevredenheid Hogere klanttevredenheid Efficiënte processen Lagere kosten Minder garantie & disputen 3. Verbeteren Hogere medewerkerstevredenheid Hogere klanttevredenheid Efficiënte processen Lagere kosten Minder garantie & disputen Iederee n ISO Zelf keuren Pro ces PZ Atri um Projectlogis tiek 4. Doelgericht Duidelijkheid Minder discussie Minder vergaderen Rust bij mensen Bereiken resultaten 4. Doelgericht Duidelijkheid Minder discussie Minder vergaderen Rust bij mensen Bereiken resultaten 5. Resultaat Vertrouwen Weerbaarheid Groei winst Groei omzet Investeringen 5. Resultaat Vertrouwen Weerbaarheid Groei winst Groei omzet Investeringen Menselijke vitaliteit = organisatie vitaliteit?

12 Wat is resultaat & waarde (EV)? Vaktechnische waarde (we leveren ons werk op een hoog niveau op) Sociale waarde (goodwill van medewerkers) Klantwaarde (klanten die terugkomen en reclame willen maken, goodwill voor de toekomst) Organisatiewaarde (het vermogen om doelen/projecten te realiseren) Vernieuwingswaarde (het vermogen om te verbeteren & vernieuwen) Ecologische waarde (CO2 ladders / hoe groen is het proces maar ook groene business) Maatschappelijke waarde (waarde van de naam i/d omgeving) Economische waarde (vermogen van het bedrijf om nu en in de toekomst geld te genereren) Continuïteitswaarde (onafhankelijkheid van medewerkers, klanten of anderen) Aandeelhouderswaarde (al het bovenstaande bij elkaar opgeteld) Wat is resultaat & waarde (EV)? Vaktechnische waarde (we leveren ons werk op een hoog niveau op) Sociale waarde (goodwill van medewerkers) Klantwaarde (klanten die terugkomen en reclame willen maken, goodwill voor de toekomst) Organisatiewaarde (het vermogen om doelen/projecten te realiseren) Vernieuwingswaarde (het vermogen om te verbeteren & vernieuwen) Ecologische waarde (CO2 ladders / hoe groen is het proces maar ook groene business) Maatschappelijke waarde (waarde van de naam i/d omgeving) Economische waarde (vermogen van het bedrijf om nu en in de toekomst geld te genereren) Continuïteitswaarde (onafhankelijkheid van medewerkers, klanten of anderen) Aandeelhouderswaarde (al het bovenstaande bij elkaar opgeteld)

13 Investeren, pas op de plaats of reorganiseren? Resultaat HOPPENBROUWERS-product?

14 Rondleiding.


Download ppt "“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen."

Verwante presentaties


Ads door Google