De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom."— Transcript van de presentatie:

1 Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom

2 OPGERICHT IN 1894 TE UTRECHT ZELFSTANDIG FAMILIEBEDRIJF Circa 250 MEDEWERKERS, ERKEND LEERBEDRIJF JAAROMZET CIRCA € 65 MILJOEN ISO 9001, VCA **, ERB, FSC en ISO 14001

3 “WERKEN AAN DE BESTAANDE GEBOUWENVOORRAAD IN NEDERLAND” RESTAURATIE \HERBESTEMMEN ONDERHOUD \ RENOVATIE NIEUWBOUW

4

5

6

7

8

9

10  Rijksgebouwendienst  Diverse kerkgenootschappen  Diverse musea  Diverse ziekenhuizen  Particuliere investeerders  Particulieren  Zakelijke investeerders

11  Oude gebouwen zijn beeldbepalend op zichzelf maar ook in hun omgeving  Ze hebben karakter en geschiedenis  “Restaureren is het conserverend herstellen en waar nodig ontstoren van schade”.  “Herbestemmen is met respect het gebouw voorzien van een nieuwe toekomst via een nieuwe functie”  Dit vereist een professionele en vakbekwame aanpak met respect voor het verleden en visie voor de toekomst.  Belangrijk in het gehele proces is een goed team! Bouwen doe je samen!

12 Traditionele weg van uitvoering van projecten.  Idee word het uitgewerkt tot een ontwerp  Technische uitwerking van het ontwerp  Aanbesteding  Voorbereiding (technisch plan controleren en correctie doorvoeren)  Uitvoering met steeds tussentijdse bijsturing  Oplevering  Bovenstaande proces zit vol van controleren,  registreren, evalueren, wachten enz. “Kortom: heel veel dubbelingen\verspilling”

13  Anders denken; samen doen  De belangrijkste pijlers onder Lean Bouwen volgens Jurriens zijn optimale samenwerking met vaste partners en het in gezamenlijk overleg creëren van klantwaarde.  De Lean filosofie is een manier om tegen een bedrijfsproces aan te kijken en continue te blijven verbeteren. Vragen omtrent waarde en verspilling spelen een grote rol. Dit resulteert in een Continue verbetering van het proces en Respect voor mensen en leuker samenwerken

14  Kortere realisatietijd  Minder opleverpunten dus hogere kwaliteit  Minder klachten  Meer klanttevredenheid  Meer werkplezier (lerend effect is groot)  Minder ongevallen

15  Opdrachtgever centraal;  Respect voor het gebouw en haar omgeving  Bouwen aan de bestaande gebouwenvoorraad is onze kernactiviteit; We hebben kennis van oude gebouwen en willen dat graag inbrengen.  Gewend te werken in een binnenstedelijke context;  Gewend om proactief te zijn in het engineeringstraject;  Duurzaam, innovatief en altijd bereid bij te leren!  Concrete meerwaarde: ◦ Strakke budget bewaking ◦ Transparant ◦ Uitvoeringstechnische adviezen en alternatieven (incl. installaties) praten over de 92% inhoud heeft meer waarde dan praten over opslagpercentage aannemer. ◦ Opstellen en bewaken diverse tijdschema’s (gebruik makend van Lean- methodiek) ◦ Vakmanschap op diverse gebieden (projectleiding, werkvoorbereiding, uitvoering,veel eigen timmerlieden ◦ Groot organiserend vermogen

16 Vragen?


Download ppt "Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom."

Verwante presentaties


Ads door Google