Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlfons Meijer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Registratie
2
Waarom?
3
Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn
4
Registratie - waarom informatie bijhouden? - is er tijd voorhanden? - hoe pak je dit aan? - hoe maak je de gegevens tastbaar?
5
Nut - opvolging - competenties en coaching - budgetbeheer en controle - rapportering
6
Praktische keuze bij registratie Wat hou je bij? Wat mis je? Wat is wenselijk?
7
Praktische keuze bij registratie Informatie over medewerkers (functies, prestaties, verwachtingen, capaciteiten,…) – competenties Informatie over vormingsprogramma’s (inhoud, vormen, organisatorisch,… Behoefte-inventarisatie (individueel, operationeel, organisatorisch,…)
8
Belang van informanten - netwerk van co-begeleiders - rol van verantwoordelijken en leidinggevenden - opdrachtgevers
9
Praktische keuze bij registratie Informatie ordenen: naar competentiedomeinen naar leervolgorde naar haalbaar detailniveau Welk detailniveau? (functievooruitgang of plannings- en budgetopvolging)
10
Praktische keuze bij registratie Informatie over het (VTO) proces: Budgetrapportering en –opvolging Administratieve aspecten Coaching support
11
Praktische keuze bij registratie Op het juiste moment, de juiste gegevens: Niet te snel Op voorhand Systematisch Waar zijn de gegevens beschikbaar?
12
Praktische keuze bij registratie Informatie ten volle benutten: – Beheer – uitvoering – Ondersteuning coaching proces – Beleid – Budget – Evaluatie
13
Werkbaar maken
14
Probleemgebieden – Doorbreken van bestaande situatie – Rol van betrokken verantwoordelijken – Verband tussen vorming en resultaten – Keuze van software
15
Doorbreken bestaande situatie Invoering schept (extra) communicatie-ruimte Doelstelling/resultaatsgebieden Coaching/follow-up medewerkers
16
Rol van betrokken partijen Opleidingsverantwoordelijke – van registrator tot begeleider Verantwoordelijke op afdelingen – van “inspelen op aanbod” naar “gericht leren kijken”
17
Verband tussen vorming en resultaten – dit is mogelijk als… (relatie met andere kwalitatieve resultaten) – moeilijk om te relaties te leggen met kwantitatieve parameters
18
Keuze 1) Ideaal systeem: planning budgettering organisatie integratie …
19
Keuze 2) Vergelijking en onderzoek Wat is algemeen en specifiek vereist? Integratie met personeelsadministratie Communicatie en rapporteringsmogelijkheden Gebruiksvriendelijkheid Kostprijs
20
Keuze 3) Ingebruikname: Coderingsstructuur Planning (historische schets) Eerst output Transparantie
21
Keuze 4) Wijzigingen in opgestarte systeem: Nieuwe trends Interne PR (wijzigingen in output, rapportering, basisstructuur) Evoluerende noodzaak aan kengetallen …
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.