De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn."— Transcript van de presentatie:

1 Registratie

2 Waarom?

3 Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn

4 Registratie - waarom informatie bijhouden? - is er tijd voorhanden? - hoe pak je dit aan? - hoe maak je de gegevens tastbaar?

5 Nut - opvolging - competenties en coaching - budgetbeheer en controle - rapportering

6 Praktische keuze bij registratie Wat hou je bij? Wat mis je? Wat is wenselijk?

7 Praktische keuze bij registratie Informatie over medewerkers (functies, prestaties, verwachtingen, capaciteiten,…) – competenties Informatie over vormingsprogramma’s (inhoud, vormen, organisatorisch,… Behoefte-inventarisatie (individueel, operationeel, organisatorisch,…)

8 Belang van informanten - netwerk van co-begeleiders - rol van verantwoordelijken en leidinggevenden - opdrachtgevers

9 Praktische keuze bij registratie Informatie ordenen: naar competentiedomeinen naar leervolgorde naar haalbaar detailniveau Welk detailniveau? (functievooruitgang of plannings- en budgetopvolging)

10 Praktische keuze bij registratie  Informatie over het (VTO) proces:  Budgetrapportering en –opvolging  Administratieve aspecten  Coaching support

11 Praktische keuze bij registratie Op het juiste moment, de juiste gegevens: Niet te snel Op voorhand Systematisch Waar zijn de gegevens beschikbaar?

12 Praktische keuze bij registratie Informatie ten volle benutten: – Beheer – uitvoering – Ondersteuning coaching proces – Beleid – Budget – Evaluatie

13 Werkbaar maken

14 Probleemgebieden – Doorbreken van bestaande situatie – Rol van betrokken verantwoordelijken – Verband tussen vorming en resultaten – Keuze van software

15 Doorbreken bestaande situatie Invoering schept (extra) communicatie-ruimte Doelstelling/resultaatsgebieden Coaching/follow-up medewerkers

16 Rol van betrokken partijen Opleidingsverantwoordelijke – van registrator tot begeleider Verantwoordelijke op afdelingen – van “inspelen op aanbod” naar “gericht leren kijken”

17 Verband tussen vorming en resultaten – dit is mogelijk als… (relatie met andere kwalitatieve resultaten) – moeilijk om te relaties te leggen met kwantitatieve parameters

18 Keuze 1) Ideaal systeem: planning budgettering organisatie integratie …

19 Keuze 2) Vergelijking en onderzoek Wat is algemeen en specifiek vereist? Integratie met personeelsadministratie Communicatie en rapporteringsmogelijkheden Gebruiksvriendelijkheid Kostprijs

20 Keuze 3) Ingebruikname: Coderingsstructuur Planning (historische schets) Eerst output Transparantie

21 Keuze 4) Wijzigingen in opgestarte systeem: Nieuwe trends Interne PR (wijzigingen in output, rapportering, basisstructuur) Evoluerende noodzaak aan kengetallen …


Download ppt "Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn."

Verwante presentaties


Ads door Google