De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 51 Motivatie Van begrippen naar toepassingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 51 Motivatie Van begrippen naar toepassingen."— Transcript van de presentatie:

1  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 51 Motivatie Van begrippen naar toepassingen

2  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 52 Leerdoelen De vier ingrediënten van MBO- programma's te noemenDe vier ingrediënten van MBO- programma's te noemen De vijf stappen in het probleemoplossingsmodel van OG Mod te beschrijvenDe vijf stappen in het probleemoplossingsmodel van OG Mod te beschrijven Uiteen te zetten waarom managers programma's voor grotere betrokkenheid van werknemers invoerenUiteen te zetten waarom managers programma's voor grotere betrokkenheid van werknemers invoeren

3  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 53 Leerdoelen Een definitie te geven van kwaliteitskringenEen definitie te geven van kwaliteitskringen Uit te leggen hoe aandelenbezit de motivatie van werknemers versterktUit te leggen hoe aandelenbezit de motivatie van werknemers versterkt Het verband te schetsen tussen variabele beloning en motivatietheorieënHet verband te schetsen tussen variabele beloning en motivatietheorieën

4  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 54 Algehele organisatie- doelstellingen Divisie- doelstellingen Afdelings- doelstellingen Individuele doelstellingen Wat is Management by Objectives?

5  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 55 Elementen MBO concretedoelen explicietedeadline participatievebesluitvorming feedback over de prestaties de prestaties

6  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 56 MBO gekoppeld aan de doelstellingstheorie Participatie Concretedoelen Feedback over prestaties Moeilijkheidsgraaddoelen

7  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 57 Bestaande gedragscontingenties via een functionele analyse opsporen 2 Meten: De frequentie van de respons 4a Interventiestrategieën ontwikkelen 4b Probleem opgelost? Nee 3 5 Meten: De frequentie van de respons na interventie 4d Meten: De frequentie van de respons na interventie JA 1 Probleemgedrag identificeren dat relevant is voor de prestaties 4c Meten: De frequentie van de respons na interventie Het vijf stappen model van het OG Mod programma De juiste strategie in praktijk brengen

8  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 58 Programma's voor erkenning van werknemers Erkenning en bekrachtigingErkenningdefiniëren Programma's voor erkenning erkenning van werknemers in de praktijk

9  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 59 Programma's voor betrokkenheid van werknemers ParticiperendmanagementRepresentatieveparticipatie Aandelenbezit van werknemers Kwaliteits-kringen

10  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 510 Stukloon Programma's voor variabele beloning Winstdeling GainsharingBonussen

11  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 511 Beloningssystemen op basis van vaardigheden flexibiliteit communicatie stelt ambitieuze werknemers tevreden als de `top' is bereikt kunnen mensen niet verder vaardigheden verouderen niveau van de prestaties irrelevant Voordelen Nadelen

12  Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 512 behoeftenhiërarchie Beloningssystemen naar vaardigheden gekoppeld aan motivatietheorieën prestatiedrang rechtvaardigheids- theorie bekrachtigingstheorie


Download ppt " Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 51 Motivatie Van begrippen naar toepassingen."

Verwante presentaties


Ads door Google