De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”

Verwante presentaties


Presentatie over: "GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”"— Transcript van de presentatie:

1 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties” onder “Supermarktkengetallen” ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt zich de omzet per kassabon?’

2 2 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 Conclusies De Pinksteromzet 2008 (week 19 2008) lag met een omzet van €639 miljoen, 4,8% hoger dan Pinksteren 2007 (week 21). De waarde van de kassabon steeg met 3.2% van €21.86 (Pinksteren 2007) naar €22.57 (Pinksteren 2008). Deze stijging is beduidend lager dan de stijging van de waarde van de kassabon in de eerste 19 weken van 2008 nl. 6.4%. PinksteromzetKassabonnenWaarde kassabon (x miljoen)(x miljoen)(€) 2006 (week 22)58527.421.36 2007 (week 21)61027.921.86 2008 (week 19)63928.322.57 N.B. In de meivakantie (week 17-18) zijn de data vertraagd binnen gekomen. Hierdoor is de afwijking tussen voorlopige en definitieve omzetcijfers groter dan gewoonlijk.

3 3 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Kengetallen Supermarktomzet weekbasis 2007 - 2008 Opmerking: de schuingedrukte blauwe getallen betreffen voorlopige cijfers. In de supermarktomzet is naast de huishoudelijke GfK omzet uit Consumerscan het belang van de niet huishoudelijke omzet ingeschat (zoals aankopen door bedrijven in supermarkten, persoonlijke aankopen.

4 4 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 2003 2004 2005 2006 2003 2004 2005 2006 - 2.4% + 0.2% + 4.3% + 0.1% + 0.2% + 3.9% Historie supermarktomzetten (€) Historie bedrag per kassabon (€) Ontwikkeling in de tijd Jaarbasis 2007 + 4.0% 2007 + 2.7%

5 5 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Maandbasis

6 6 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Omzet per week (totaal assortiment) Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007

7 7 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarkt kengetallen Aantal kassabonnen per week Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007

8 8 GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarkt kengetallen: Omzet per kassabon per week Groei ten opzichte van dezelfde week in 2007


Download ppt "GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen 20083 augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: www.gfk.nl bij “GfK Publicaties”"

Verwante presentaties


Ads door Google