De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april."— Transcript van de presentatie:

1 De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april 2010

2 Programma Introductie “PEERS” en “collaborative learning” Oefening –Inventarisatie Discussie: –Leerdoelen –Uitveoering

3 Context UCM: Open Curriculum, Problem-Based Learning, driejarige Bachelor Ons onderzoek: –Transfer of knowledge and skills and adaptive expertise (Wilfred) –Social engagement (Oscar) Gemeenschappelijke thema’s: –Curriculum ontwikkeling –Life-long learning –Collaboration in learning

4 Boyer – Scholarship reconsidered Discovery Integration Application Teaching Scholar: Student & Teacher Novice & Expert Ernest L. Boyer, Scholarship reconsidered. Priorities of the professoriate, Carnegie Foundation/Jossey-Bass, 1990/1997

5 PEERS: collaboration in learning student ↔ student student ↔ staff academe ↔ society Wat kunnen we (van) elkaar leren?

6 Externe cliënt – reële opdracht Teamwork Basisstructuur voor vier weken Basisstructuur rapportage Analyse, onderzoeksmethode en –terrein zelf bepalen Rollen en expertise zelf bepalen

7 HU: rollen en competentieniveaus

8 Collaborative learning en wederkerigheid student student: bepaling en uitvoeren rollen en expertise door uitwisseling en vergelijking taakverdeling en uitwisseling in vergaren, delen en toepassen kennis student staff structuur, coaching, feedback, ervaring, common sense, eventueel expertise inzicht in leerprocessen en uitkomsten tijdens en voorafgaand aan project academe – society gelegenheid tot ontwikkelen vaardigheden en toepassen/toetsen kennis benutten multi-disciplinaire kennis en perspectief

9 Aan de slag – collaborative learning! Omschrijf de cursus/module (type, doelen); Inventariseer wie wanneer leidt en leert; Relateer aan ‘reflective practitioner’ als algemeen leerdoel; Beschrijf ‘good (and not-so good) practices’; Stel concrete leerdoelen voor collaborative learning voor Omschrijf concrete werkvormen bij die leerdoelen.


Download ppt "De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april."

Verwante presentaties


Ads door Google