De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur Vereniging Schoonmaak Research Bestuurslid en Voorzitter werkgroep MVO Assessor NHTV (int. Real.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur Vereniging Schoonmaak Research Bestuurslid en Voorzitter werkgroep MVO Assessor NHTV (int. Real."— Transcript van de presentatie:

1 Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur Vereniging Schoonmaak Research Bestuurslid en Voorzitter werkgroep MVO Assessor NHTV (int. Real Estate & Facility) Vader van 3 kinderen (10, 11 en 14 jaar)

2 Even voorstellen Top 3 speler in de schoonmaak Omzet € 300 mio medewerkers Familiebedrijf met mng participatie Corporate Governance Code

3 Workshop Behoud van Kwaliteit in tijd van bezuiniging

4 De “beste”zijn

5 Een voorbeeld School A m² 25 schoonmakers + 1 voorman / vrouw 2 uur per taak buiten schooltijd € per jaar

6 Een voorbeeld School B m² 8 schoonmakers + 1 voorman 2,5 uur per taak buiten schooltijd 4 dagkrachten 6 uur per taak € per jaar

7 Een voorbeeld Verschil A 2 x zo veel werkwagens en materieel Grotere “span of control” Geringer belang [2 uur avond taak] Minder betrokken

8 Een voorbeeld Verschil B Schoonmaak is aanwezig (heeft een gezicht) Adequaat inspelen op actuele situaties “Psychische barrière” Minder vuilaanbod Betrokken

9

10 Drie pijlers Mens Materiaal Methode Optimale afstemming maakt het verschil

11 Drie pijlers Mens Motivatie Opleiding Competentie

12 Drie pijlers Materiaal Maatwerk Representatief

13 Drie pijlers Methode / management Resultaatgericht Inspanningsgericht

14 Een ander voorbeeld Betrokkenheid

15 Kwaliteit Technische kwaliteit Belevingkwaliteit Beleid bepaalt de verhouding

16 Kwaliteit Technische kwaliteit NEN 2075 / EN Eigen / hybride systemen

17 Kwaliteit Belevingkwaliteit Enquête systemen Mystery guest

18 Kwaliteit Winst voor het de schoonmaker Aan- en bijsturing van processen Winst voor de (eind)gebruiker Hygiëne (technisch) Betrokkenheid bij het product / co-makership

19 Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen Dialoog opdrachtgever / opdrachtnemer Verwachtingen over en weer

20 Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen Voorbeeld Opdrachtgever verwacht een gastgerichte houding van haar schoonmakers Helaas……. Opdrachtgever stelt geen opkomst/kleedruimte ter beschikking

21 Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen Voorbeeld Opdrachtgever loopt tijdens het werkoverleg ook even binnen. Het verjaardagskaartje wordt mede door de opdrachtgever onderschreven De poster van de “open dag” van het ROC hangt ook in de opkomstruimte.

22 Signalering en meer Schoonmaak komt dagelijks overal Eigenaarschap door signaleringstaken Logistiek van eenvoudige arbeid

23 Signalering en meer Afvalbeheer Ongediertebestrijding Servicen van multifunctionals Klaarzetten vergaderfaciliteiten Verlagen van de “Total Cost of Ownership”

24 Voorkomen is beter dan Advisering ver- en nieuwbouw Keuze afwerkingmaterialen Efficiënte inrichting van ruimten Inloopzones / afvalbakken / sanitair Een schoonmaakbedrijf kan meer dan poetsen!

25 Wanneer het echt moet Borging minimum hygiene Wat niet wordt gebruikt elimineren Wat zelf kan worden gedaan (corvee) Afspraken per lokaal

26 Succes!


Download ppt "Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur Vereniging Schoonmaak Research Bestuurslid en Voorzitter werkgroep MVO Assessor NHTV (int. Real."

Verwante presentaties


Ads door Google