De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The Next Step in het onderwijs Rogier Trampe, 7 november 2013 Innovatieve facilitaire dienstverlening met maximale onderwijsparticipatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The Next Step in het onderwijs Rogier Trampe, 7 november 2013 Innovatieve facilitaire dienstverlening met maximale onderwijsparticipatie."— Transcript van de presentatie:

1 The Next Step in het onderwijs Rogier Trampe, 7 november 2013 Innovatieve facilitaire dienstverlening met maximale onderwijsparticipatie

2 2 Facilitaire dienstverlening Om wie gaat het nu eigenlijk?

3 3 Kunst van het dienstverlenen En wie doet het?

4 4 Wat? Grensgebieden opzoeken Om wie gaat het nu eigenlijk? Krimp m2 werk- en leerruimte, nieuwe markten buiten Komt alleen voor high value naar kantoor, school, … Leerling werkt steeds meer ruimte-onafhankelijk

5 5 Wat? Grensgebieden opzoeken Likes en klachten!Als bindmiddel voor communities Om wie gaat het nu eigenlijk? Leerling krijgt stem!

6 6 Zijn uw facilitaire producten en diensten toekomstbestendig? Ontdek ‘the next step…’

7 7 Business case Hago Next

8 8 The Next Principle 7 principes 1. Zichtbaarheid direct contact met de vakman 2. Topservice op maat ‘bewoner’ aan de knoppen 3. Technische innovatie maximaal technisch ondersteund 4. Sociale innovatie ‘helden’ & onderwijsparticipatie 5. Transparantieopen keuken beleid 6. Harde garanties verwachtingen waarmaken 7. Duurzaamheid goed voor elkaar Toepasbaar in het onderwijs?

9 9 The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Meerdere facilitaire diensten (gedeeltelijk) op de dag, in het zicht van ROC medewerkers, docenten en leerlingen. Bekend maakt bemind.” 1. Zichtbaarheid Dienstverlener een gezicht Maximaal zichtbare dienstverlening Kwaliteit met een optimale beleving door de docenten, leerlingen en medewerkers Getrainde en communicatief vaardige uitvoerend medewerkers Door het werken tijdens openingstijden is het voor iedereen mogelijk om te participeren in het normale sociale leven.

10 10 2. Topbeleving Opgeleide medewerkers door samenwerkingsverband ROC’s; gastvrijheidstrainingen en opleiding on the job, toegespitst op de eigen werksituatie Inzet van leerlingen als praktijkcoaches Maandelijks KTO en MTO Klachten en opmerkingen worden direct bij de bron opgevangen The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Facilitaire dienstverlening inrichten naar de wensen van medewerkers, docenten en leerlingen met behulp van een menukaart. ” ROC pandbewoners aan de knoppen

11 11 3. Sociale innovatie Het beste in mensen bovenhalen Eigenaarschap van facilitair medewerkers, verantwoordelijk voor de eigen afdeling. Zelf het werk indelen, inclusief zelfroostering. Korte lijnen en persoonlijke aandacht van praktijkcoaches, coaching-on-the-job. The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Onderwijsparticipatie, door leerlingen in te zetten als praktijkcoaches voor het ontwikkelen en begeleiden van zelfsturende (schoonmaak)teams, coaching-on-the-job. Deze praktijkcoaches krijgen begeleiding van de ondernemers van Hago Next. Door inzet van onderwijsparticipatie, lagere inzet van eigen praktijkcoaches nodig (vs meer begeleiding door ondernemers).”

12 12 Elke medewerker werkt met smartphone met facilitaire Alle smartphone-functionaliteiten worden ingezet (defecten melden met camera, bestellingen schoonmaakmiddelen, opdrachten doorgeven met GPS, QR-code scanning) Transparant inzicht in het werkproces Het werk wordt interessanter voor de facilitaire medewerkers 4. Technische innovatie The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Onderwijsparticipatie waarbij leerlingen technische ondersteuning mede doorontwikkelen, vormgeven en uitbreiden voor facilitaire toepassingen. Begeleiding van medewerkers door leerlingen voor gebruik van de nieuwste toepassingen in de praktijk smartphone, motor achter kwaliteit

13 13 Helderheid over totale kosten en de te verwachten kwaliteit Een vooraf met u afgesproken vastgesteld % winst Mogelijkheid voor online inzicht in managementrapportages Het werk is realtime inzichtelijk via facilitaire The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Bepalen over welke diensten meer transparantie gewenst is, om de kosten te verantwoorden of te beperken. De betreffende facilitaire activiteiten toevoegen aan de facilitaire met behulp van codering.” 5. Transparantie Open begroting

14 14 6. Harde garanties Gericht op leerling-, docent-, klant- en medewerkerstevredenheid van een 8. Als de klanttevredenheid niet goed is, geen winst in rekening. The Next Step in facilitaire dienstverlening onderwijs: “Bonus/malus regelingen toepassen op facilitaire diensten op basis van een klein aantal concrete, relevante KPI’s.” Niet goed, geld terug

15 15 7. Duurzaamheid Voor mens, milieu en resultaat: -Goed voor medewerkers, klanten, eindgebruikers én de maatschappij -Waste management & bewustwording -Eco middelen & materialen 100% duurzaam

16 16 Wat? Grensgebieden opzoeken Co-creatie Facilitaire dienstverlening onderwijs -Zichtbaarheid: Meerdere facilitaire diensten (gedeeltelijk) op de dag, in het zicht van ROC medewerkers, docenten en leerlingen. Bekend maakt bemind!” -Topbeleving: “Facilitaire dienstverlening inrichten naar de wensen van medewerkers, docenten en leerlingen. Beleving gekwantificeerd! ” -Sociale innovatie: Onderwijsparticipatie door leerlingen in te zetten als praktijkcoaches voor het ontwikkelen en begeleiden van zelfsturende (schoonmaak/facilitaire) teams. -Technische innovatie: Onderwijsparticipatie waarbij leerlingen technische ondersteuning mede doorontwikkelen, vormgeven en uitbreiden voor facilitaire toepassingen. -Transparantie: Door maximale onderwijsparticipatie en transparantie minimale integrale kosten en optimale dienstverlening -Harde garanties: Bonus/malus regelingen toepassen op facilitaire diensten op basis van concrete, relevante KPI’s.


Download ppt "The Next Step in het onderwijs Rogier Trampe, 7 november 2013 Innovatieve facilitaire dienstverlening met maximale onderwijsparticipatie."

Verwante presentaties


Ads door Google