De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Overzicht traject PDA PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Overzicht traject PDA PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer."— Transcript van de presentatie:

1 Overzicht traject PDA PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer

2 Overzicht van de dag interviewen en voorstellen verwachtingen cursus introductie cursus leerstijlen eten kennismaken 2 (spel) actieonderzoek presentaties/inbreng competentiespel evaluatie en afsluiting

3 Inhoud cursus   Bijeenkomsten/aanbod   Intervisie   Gastdocenten Alfa-college   Inbreng/presentaties cursisten   Actieonderzoek   Portfolio   Assessement   Literatuur   Generieke kennisbasis

4 Interviewen en voorstellen   Interview elkaar (15 minuten per persoon)   Stel de ander voor

5 Aanvulzinnen   Vul de zinnen aan (5 minuten)   Wissel uit in 3-tallen (15 minuten)   Wat valt je op?, wat is de belangrijkste overeenkomst?, wat is het belangrijkste verschil?   Plenaire inventarisatie Totale tijd: 30 minuten

6 Gereedschap

7 Vygotsky

8 Kennis en inzicht Vaardigheden Motivatie Houding en persoonskenmerken Denken Doen Willen Zijn Competentie

9 1interpersoonlijk 2pedagogisch 3vakinhoudelijk & didactisch 4organisatorisch 5samenwerken met collega’s 6samenwerken met de omgeving 7reflectie over en ontwikkeling van zichzelf met leerlingen 7 Competenties sbl

10 De belangrijkste competenties in het aanbod Pedagogische competentie   stip stip (Vak)didactische competentie   Filmpje Filmpje Reflectie en ontwikkeling   filmpje filmpje

11   presentatie actieonderzoek (inclusief beoordeling door begeleider)   portfoliopresentatie – –pop, leervragen (startportfolio) – –360 graden feedback – –videofragment – –reflectie leerwinst PDA – –3 bewijsstukken naar keuze   gesprek met vragen van assessoren Eindassessment

12 SBL in eigen woorden Buzzen: Vertel van elke competentie aan je buurman of buurvrouw wat je eronder verstaat

13 1 1Je verbinden met de ander. In de breedte maar ook in de diepte. 2 2Het besef dat veiligheid ertoe doet en dit besef omzetten in handelen. 3 3Mogelijk maken van leren, didactisch repertoire is slechts een middel. Vakinhoudelijk gaat het om met leerstof te kunnen spelen. 4 4Eigen werkproces: alle ballen in de lucht houden. 5 5Je hebt goede collega’s want je krijgt terug wat je uitzet. 6 6herkennen van de relevante omgeving. Je krijgt terug wat je uitzet. 7 7Je kunt een leercyclus doorlopen. Je herkent het leren, de dialoog, de mentale modellen en het eigen ‘ik’. met leerlingen SBL in eigen woorden

14 Leerstijlen   Maak de test   Maak de opdracht

15 Eten

16 Vervolg kennismaking   Een persoon zoekt een vraag uit   Geeft zelf antwoord   Stelt de vraag aan iemand anders   Deze persoon zoekt ook weer een vraag uit   Enz…

17 Actieonderzoek   presentatie

18 presentaties   Zie opdracht   Intekenlijst

19 Competentiespel   Je krijgt elk een competentie   Bedenk hoe je deze competentie ter plekke wilt bewijzen

20 Evaluatie en afsluiting   Waar was je verrast over?   Waar heb je nog een vraag over?   Wat neem je mee?


Download ppt "Overzicht traject PDA PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer."

Verwante presentaties


Ads door Google