De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs."— Transcript van de presentatie:

1 Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs

2 2 Even voorstellen…

3 3 Achtergrond > 2008 onderzoek: rapport ‘Bij wie is de fotospeciaalzaak in de toekomst nog in beeld’. > Zestal consumentensegmenten: ‘Premium kopers’ en ‘Trend kopers’ zeer interessant voor fotovakhandel, want: deze consumenten geven aan dat zij deskundig personeel, kwaliteit en service, en trends en ontwikkelingen belangrijk vinden. > Trendbox verdiepend kwalitatief onderzoek: meer inzicht in deze twee typen consumenten.

4 4 Doelstellingen > Wat bedoelen Premium kopers en Trendkopers nu eigenlijk met kwaliteit en service in de fotovakhandel? > Wat betekent dit? > Wat missen zij in de huidige situatie?

5 5 Methode > 4 groepsdiscussies van 2 ½ uur, met 6 respondenten per groep, in totaal 24 respondenten:  2 groepen Trend kopers, 1 groep mannen en 1 groep vrouwen.  2 groepen Premium kopers, 1 groep mannen en 1 groep vrouwen. > SNF en HBD waren aanwezig bij het veldwerk. > Huiswerkopdracht.

6 Betekenis van fotografie < 6

7 7 Zekerheid en vertrouwen: > Emotionele waarde > Kostbaar > Technisch > Hobby

8 8 Luxe en status: > Voor de dag kunnen komen > Verwennen > Beste apparatuur > Prestatiedrang

9 9 Wat houden kwaliteit en service eigenlijk in? < 9

10 10 Hoe is kwaliteit en service opgebouwd? Functionele kwaliteit Service Emotionele kwaliteit Kwaliteit

11 11 Concrete verwachtingen < 11

12 12 Functionele kwaliteit > Assortiment > Kwaliteit van de goederen > Reparatiemogelijkheid in winkel (ambachtelijk)

13 13 Service > Testen en vergelijken! > Klantvriendelijkheid > Vertrouwen > Kennisoverdracht > Extra’s aanbieden > Consistentie in service!

14 14 Emotionele kwaliteit > Deskundig personeel > Inrichting

15 15 Wat kan er beter? < 15

16 16 Testen van apparatuur

17 17 Open, minder hoogdrempelige uitstraling winkel

18 18 Zitje & koffie

19 19 Beknopte handleidingen

20 20 Inspiratie

21 21 Zijn er vragen?

22 22 Arena Boulevard DM Amsterdam Zuidoost +31 (0)


Download ppt "Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs."

Verwante presentaties


Ads door Google