De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

19 april 2013 Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "19 april 2013 Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag."— Transcript van de presentatie:

1 19 april 2013 Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag

2 De weg naar excellente dienstverlening 2010 – Coalitieprogramma 2011 – Extern onderzoek ‘Bruggen Bouwen’ 2012 – Villa Veere & Visie Dienstverlening

3 Villa Veere Bestuurskrachtig en zelfstandig Excellente dienstverlening Dienstverlening altijd dichtbij Organisatieverandering

4 Visie Dienstverlening Ambitie: van goed naar EXCELLENT Bestaat uit: -Visie -Doelstellingen -Uitvoeringsprogramma (incl. NUP!) -Organisatie

5 Informatiebeleid (v.a. 2003) Werken onder architectuur Standaarden KING NUP Mid Office Community Partnership (“niet alles zit in de standaard”) Innoveren, Borgen processen, Optimaliseren mogelijkheden

6 burger bedrijf instelling Referentie architectuur eGemeente (versie 2.1) Functionele componentenAr... Formulieren Personalisatie Digitale kaart Document management Management informatie Gemeente portaal BackOffice Relatie management Zaak afhandeling Werkplek KCC Overheids portaal FrontOfficeMidOffice Output management AuthenticatieBetaling Landelijke basisregistraties & verwijsindexen GebouwenAdressenPersonenTopografie Orkestratie Zakenmagazijn RGBZ ZTC Gemeentelijke Synchronisatie Product & dienst catalogus (PDC) Gegevensmagazijn Sector RSGB Geo Digikoppeling (OverheidsServiceBus) servicebus Ontsluiting LV Werk, Inkomen & Zorg Ruimtelijk beheer Vergunningen & Handhaven Jeugd & Onderwijs Belasting & Kadaster Burgerzaken Adressen & Gebouwen Middelen Overig … DKD Compliant met: Content management

7 Processen digitaliseren Kwaliteit van dienstverlening én efficiënte bedrijfsvoering Dienstverlening plaats- en tijdonafhankelijk Eerste processen “live” vanaf 2006 Paradox van Larnier: Overschat niet de korte termijn effecten, Onderschat niet de lange termijn effecten

8 Leerlingenvervoer Ongeveer 100 aanvragen per jaar Proces “slim en slank” gemaakt Geen onnodige vragen stellen Gebruik maken van basisgegevens Digitaal via Midoffice-component (“generiek proces”) Via communicatie “digitale route” stimuleren (bv. verloten cadeaubonnen) Na 3 jaar 70% digitaal Opgenomen in database “Goed Opgelost” (BZK)

9 Parkeervergunningen 2012 proces “herijkt” mbv ESF-subsidie (vermindering regeldruk door bv. geen kopie kenteken meer te vragen) Digitaal proces ingericht (vergelijkbaar met leerlingenvervoer) 1e jaar ± 25% digitaal (250 van de 1000) Binnenkort evaluatie Op basis daarvan proces weer aanpassen


Download ppt "19 april 2013 Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag."

Verwante presentaties


Ads door Google