De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 2. HEO –CE1 SA01 Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 2. HEO –CE1 SA01 Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren."— Transcript van de presentatie:

1 HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 2

2 HEO –CE1 SA01 Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren

3 HEO –CE1 SA01 Informatie http//www.hzeeland.nl/~jdekker/abp3

4 HEO –CE1 SA01 Feedback MK02 Opdracht –Bronvermelding –Formulering –Lay-out Tentamen –SWOT –Segmenteren, Positioneren –Ethiek

5 HEO –CE1 SA01 Doelstelling Hoofdstuk 1: positie van Sales binnen organisatie Hoofdstuk 2: Wat is Sales? –Verschillende vormen van verkoop –Klantenmanagement –Verkoopmanagement –Het verkoopplan

6 HEO –CE1 SA01 Vormen van verkoop Transactieverkoop Systeemverkoop Accountmanagement Strategische relaties

7 HEO –CE1 SA01 Klantenpiramide Grote vaste klanten Middelgrote vaste klanten Kleine vaste klanten Nieuwe klanten Hot prospects Warme prospects Koude prospects Leads Suspects Rest van de wereld

8 HEO –CE1 SA01 Klantenmanagement 20/80 regel; NewNew is 5 x duurder Customer Loyalty Progamma Customer Life Cycle –Acquisitie –Switch/trail –Loyalty –Re-activering –Deur-op-slot

9 HEO –CE1 SA01 Customer Life Cycle

10 HEO –CE1 SA01 Customer Life Cycle

11 HEO –CE1 SA01 Customer Life Cycle

12 HEO –CE1 SA01 Customer Life Cycle

13 HEO –CE1 SA01 Customer Life Cycle

14 HEO –CE1 SA01 Verkoopmanagement Verkoopplan Organisatie Management verkoopapparaat Interne en externe relaties Communicatie Controle

15 HEO –CE1 SA01 Verkoopmanagement Beleidsniveau en activiteiten –Operationeel –Tactisch –Strategisch Management by: –Objectives –Exception

16 HEO –CE1 SA01 Verkoopmanagement Effectiviteit: –Mate waarin werkelijke en geplande out¨put met elkaar overeen komen Efficiëntie: –Mate waarin inzet van middelen en gerealiseerde output zich verhouden

17 HEO –CE1 SA01 Het verkoopplan Omzetprognose per …. Topdown of bottom-up Vaak niet gemaakt of zeer onvolledig Feedback zeer belangrijk

18 HEO –CE1 SA01 Samenvatting Verschillende vormen van verkoop Klantenmanagement Verkoopmanagement Het verkoopplan

19 HEO –CE1 SA01 VRAGEN?

20 HEO –CE1 SA01 Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen –Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven

21 HEO –CE1 SA01 Einde

22 HEO –CE1 SA01 Einde


Download ppt "HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 2. HEO –CE1 SA01 Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren."

Verwante presentaties


Ads door Google