De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LIKE! #NT2: AAN DE SLAG MET NUTTIGE TOEPASSINGEN VAN SOCIALE MEDIA IN HET NT2-ONDERWIJS YOLANDE SPOELDER.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LIKE! #NT2: AAN DE SLAG MET NUTTIGE TOEPASSINGEN VAN SOCIALE MEDIA IN HET NT2-ONDERWIJS YOLANDE SPOELDER."— Transcript van de presentatie:

1 LIKE! #NT2: AAN DE SLAG MET NUTTIGE TOEPASSINGEN VAN SOCIALE MEDIA IN HET NT2-ONDERWIJS YOLANDE SPOELDER

2 Faculteit der Letteren ICT IN HET ONDERWIJS, WAT IS SOCIALE MEDIA? 2LEScongres november 2012

3 Faculteit der Letteren ICT IN HET ONDERWIJS, WAT IS SOCIALE MEDIA? 3LEScongres november 2012

4 Faculteit der Letteren SOCIALE MEDIA IN HET ONDERWIJS 4LEScongres november 2012

5 Faculteit der Letteren BLOOM’S TAXONOMY VOOR IPADS 5LEScongres november 2012

6 Faculteit der Letteren SOCIALE MEDIA IN HET ONDERWIJS 6LEScongres november 2012

7 Faculteit der Letteren DIDACTISCHE KRACHT VAN SOCIALE MEDIA •creëren van krachtige, afwisselende leeromgeving •de muren van het leslokaal doorbreken •leerlingen in staat stellen samen kennis te construeren •leerlingen in staat stellen te publiceren voor breder publiek •transparant maken van denk- en samenwerkings- processen Rubens, W. (2012). Didactiek bij sociale media. HandBoekTweePuntNul. 7LEScongres november 2012

8 Faculteit der Letteren SOCIALE MEDIA IN NT2-ONDERWIJS Tools om cursisten aan te zetten tot schrijven: •weblogsweblogs •WikiWiki •TwitterTwitter •Google Drive (voorheen Google Doc’s)Google Drive Tools om cursisten aan te zetten tot spreken: •Voice boardVoice board •SkypeSkype •digitale videodigitale video •Voice ThreadVoice Thread 8LEScongres, november 2012

9 Faculteit der Letteren SOCIALE MEDIA IN HET ONDERWIJS 9LEScongres november 2012

10 Faculteit der Letteren ZELF AAN DE SLAG •Maak kleine groepen van ongeveer 4 à 5 personen. •Kies met elkaar een leerdoel om verder uit te werken in een opdracht waarbij sociale media een rol speelt, bijvoorbeeld m.b.t. vloeiend spreken, uitspraak, woordenschat, tekststructuren of grammatica. •Bespreek de onderstaande vragen die een rol spelen bij het ontwerpen van onderwijs met ICT en rapporteer met stift op de flap. > Wat is het leerdoel van de opdracht? > Welke leeractiviteit wil je ontlokken? > Welke ICT-tool is hier geschikt voor? > Hoe zorg je voor inbedding van de ICT-opdracht in het gehele onderwijsontwerp/de gehele cursus? > Hoe geef je feedback? > Hoe beoordeel je? > Wat maakt de sociale media-tool mogelijk en zou anders moeilijk te organiseren zijn? > Wat zijn nadelen of aandachtspunten van de inzet van deze tool? 10LEScongres, november 2012

11 Faculteit der Letteren MEER INFORMATIE wiki ICT in letterenonderwijs VU LES nr. 179, oktober 2012 Masterclass Sociale media in Nt2Masterclass Sociale media in Nt2, VU, dec LEScongres, november 2012


Download ppt "LIKE! #NT2: AAN DE SLAG MET NUTTIGE TOEPASSINGEN VAN SOCIALE MEDIA IN HET NT2-ONDERWIJS YOLANDE SPOELDER."

Verwante presentaties


Ads door Google