De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen."— Transcript van de presentatie:

1 Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen

2 Wie ben ik? Opdracht 1: (Tijdsduur: 20 minuten max.) Stap 1: Schrijf in een tekstverwerker een kort tekstje waarin je jezelf voorstelt. (Leeftijd/opleiding(en)/huidig beroep/ambities/hobbies/varia) Stap 2: kopieer deze tekst naar een word cloud generator naar keuze. (Bewaar op moodle) Stap 3: Ga per twee zitten. Stap 4: Stel jezelf voor aan elkaar met behulp van jouw word cloud. Stap 5: Klassikaal: Je partner stelt nu met behulp van jouw word cloud je voor aan de groep.

3 Inleiding Bekijk onderstaand filmpje.

4 ● Ga per 4 zitten. ● Neem een papier en teken een placemat. ● Duid een verslaggever en een secretaris aan binnen de groep. ● Noteer voor jezelf in jouw vak aan de rand van de pagina het antwoord op de volgende stelling: “Welke middelen en/of klasbeelden zijn reeds vandaag een realiteit in de klas?”. Inleiding ●Bespreek in de groep de verschillende antwoorden. ●De secretaris noteert de gemeenschappelijke antwoorden in het middelste vak. ●Klassikaal: De verslaggever vertelt aan iedereen wat er in het midden genoteerd werd.

5 Resultaten?

6 Sociale Media in de klas Bekijk onderstaand filmpje.

7 Sociale Media in de klas Vragen: KUNNEN leerkrachten bieden wat door de jongeren in dit filmpje gevraagd wordt? (ja/nee) MOETEN leerkrachten bieden wat door de jongeren in dit filmpje gevraagd wordt? (ja/nee) Hoe klaar ben je hier zelf voor? (multiple choice) (helemaal klaar, min of meer klaar, denk het wel, helemaal niet)

8 Sociale Media in de klas

9 Sociale media in de klas

10 Sociale Media in de klas

11

12

13

14 Sociale media in de klas Opdracht.

15 Analyse van deze les. Didactische werkvormen: ● Groepsopdracht: Stel jezelf voor. ● Activerend met Placemat: Brainstorming in groep. ● Klasgesprek ● Quiz: individueel ICT-integratie: ●Opdracht met word cloud ●Presentatie met google apps. ●Interactieve presentatie met NEARPOD ●You-Tube filmpjes ●Website met wordpress.

16 Integreer didactische werkvormen en ICT om je leerplandoelstellingen te bereiken! Besluit


Download ppt "Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen."

Verwante presentaties


Ads door Google