De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dr. Charlotte van Hooijdonk PEERWISE PEERWISE SAMEN MEERKEUZEVRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dr. Charlotte van Hooijdonk PEERWISE PEERWISE SAMEN MEERKEUZEVRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN."— Transcript van de presentatie:

1 Dr. Charlotte van Hooijdonk PEERWISE PEERWISE SAMEN MEERKEUZEVRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN

2 Faculteit der Letteren CONTEXT  Cursus: Taal, Media en Communicatie  Jaar: Eerste jaar  Opleidingen: Major Taal & Communicatie  Duur: 8 weken incl. tentamenweek  Groepsgrootte: ± 100 studenten  Toetsvorm: meerkeuze tentamen 2Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

3 Faculteit der Letteren CONTEXT 3Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

4 Faculteit der Letteren CONTEXT  Leerdoelen van de cursus  De student heeft een overzicht van een aantal centrale thema's van de opleiding  De student heeft inzicht in communicatie met (nieuwe) media als discursieve praktijk  De student heeft inzicht over de invloed van nieuwe media op communicatie en informatie  De student doet kennis op in colleges en uit leerboeken/artikelen  De student is enthousiast over het vakgebied Taal & Communicatie 4Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

5 Faculteit der Letteren WERKWIJZE & WERKVORMEN  Twee hoorcolleges van twee uur per week  college 1: toelichting van de leerstof  college 2: verwerking van de leerstof  Werkvormen  vragen twitteren  maken van meerkeuzevragen  stemmen tijdens college  maken van een wekelijkse groepsopdracht 5Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

6 Faculteit der Letteren VRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN  Tijdens eerste bijeenkomst instructie geven over PeerWise en maken van meerkeuzevragen  Iedere week maakt iedere student twee meerkeuzevragen over de leerstof in PeerWise  Incentive: 50% van de ‘goede’ vragen komt in het tentamen  Student-assistent maakt export van vragen en selecteert ‘goede’ en ‘minder goede’ vragen 6Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

7 Faculteit der Letteren VRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN  Tijdens 2 e bijeenkomst aandacht voor de ‘minder goede’ vragen  Tijdens 2 e bijeenkomst beantwoorden van de ‘goede’ meerkeuzevragen met stemsysteem  Iedere week in PeerWise feedback op 20 random gekozen vragen 7Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

8 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs8

9 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs9

10 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs10

11 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs11

12 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs12

13 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs13

14 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs14

15 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs15

16 Faculteit der Letteren Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs16

17 Faculteit der Letteren INSTRUCTIE OVER MEERKEUZEVRAGEN  Aansluiting bij de stof  Moet dit echt geweten worden? Gaat de vraag over een belangrijk onderdeel van de stof? [zo ja: oké]  Duidelijkheid van de formulering  Zijn ontkenningen als ‘niet’, ‘geen’ e.d. onderstreept? [zo ja: oké]  Kwaliteit van de vraag  Bevat de vraag geen woorden als 'altijd', 'soms', 'geen', 'nooit', 'zeker'? [indien wel: verbeteren]  Kwaliteit van de alternatieven  Lijken de alternatieven niet te veel op elkaar en vertonen ze geen overlappingen? [indien wel: verbeteren] 17Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

18 Faculteit der Letteren VOORBEELDEN 18Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

19 Faculteit der Letteren VOORBEELDEN 19Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

20 Faculteit der Letteren VOORBEELDEN 20Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

21 Faculteit der Letteren VOORBEELDEN 21Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

22 Faculteit der Letteren VOORBEELDEN 22Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs

23 Faculteit der Letteren CONCLUSIE  In combinatie met stemmen werkt PeerWise goed  Interactie tussen docent en studenten en tussen studenten onderling over de leerstof  Docent heeft inzicht in de mate van beheersing van de leerstof  Aandachtspunten  Feedback geven op de gemaakte vragen  In eerste instantie maken studenten alleen vragen, naarmate tentamen ‘dichterbij komt’ beantwoorden en beoordelen ze vragen in PeerWise 23Studiedag ICT in het humaniora-onderwijs


Download ppt "Dr. Charlotte van Hooijdonk PEERWISE PEERWISE SAMEN MEERKEUZEVRAGEN MAKEN & BEANTWOORDEN."

Verwante presentaties


Ads door Google