De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kwesties rond ict verbonden Wat kan ik gebruiken? Hoe kan ik het gebruiken? Hoe kan ik het arrangeren? Onderwijskundige en ict-er: Spreken we elkaars taal?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kwesties rond ict verbonden Wat kan ik gebruiken? Hoe kan ik het gebruiken? Hoe kan ik het arrangeren? Onderwijskundige en ict-er: Spreken we elkaars taal?"— Transcript van de presentatie:

1 Kwesties rond ict verbonden Wat kan ik gebruiken? Hoe kan ik het gebruiken? Hoe kan ik het arrangeren? Onderwijskundige en ict-er: Spreken we elkaars taal? Verbinding in de school!Spreken we elkaars taal Wat weet ik eigenlijk van nieuwe ontwikkelingen?

2 Leren en ict verbonden = Motiveren en betrokken onderwijs Verhogen motivatie Verhogen betrokkenheid Aansluiten bij de (be)leefwereld Skills als samenwerken, communicatie, ict- geletterdheid, burgerschap Voorbereiden op de wereld/ toekomst Hogere opbrengsten

3 Thema’s van de school/ bouw/ … Opbrengsten Taal Rekenen Zelfstandig werken Probleemoplossend denken Samenwerken( d leren ) Communiceren Differentiëren Onderwijs op maat Onderwijsbehoefte 21st century skills Ict en het jonge kind Digiborden OGO en ict Directe instructie Activerende digitale didactiek Aansluiten bij de wereld van het kind Mediawijs heid Ict- geletterdheid Ict & zorg Ict ipv nieuwe methode; onderzoekend leren Ict- materialen Gelaagde instructie Elo Digitaal portfolio Kennisdeling over ICT organiseren

4 Activerende didactiek Leren en ict school- onderwijsontwikkelonderwerp wie gaat daar over wie is de ict-er Hoe verbinden we? wat willen we bereiken welke onderwerpen  onderwijs én leerkrachtvaardigheden

5 Sep, oktober Januari ---- maart/april mei schoolbezoeken voor de zomer Gedurende de rit Voorbeidende bijeenkomst overleggen

6 Planning, afspraken 21 september 26 oktober 23 november 18 januari 7 maart 16 mei (miniconferentie) uitwisselen

7 We werken in een wiki Wat is een wiki? Wiki in plain english Wat is onze wiki ; “SPO Utrecht ict verbonden” Huiswerk Reageren op elkaar Onderwijsarrangementen delen en feedback Miniconferentie

8 Wie ben je en wat kom je doen Stel je voor, stel je school voor, stel je plan voor… 1.Werken aan je plan – Toegang tot de wiki Geleid door Louis 2.Zet je plan op de wiki – Reageer op de anderen

9 Start in de les en voed elkaar … Maak een leerarrangement – Activerende didactiek; kind is actief – Ict en je onderwerp verbonden – Bedenk hoe je je collega’s betrek (Bouw/team)

10 Opdracht voor de volgende keer Wat?Maak een lesarrangement, breed/smal (met ict en-of het bord ) Gebruik iets uit je methode, ipv de methode Gebruik interactieve didactiek; dwz de kinderen actief Bedenk hoe je communiceert in de school/ team bouw. Hoe?Eerst met twee; groepje/ collega (Kies bouwgenoten) Vraag hulp als nodig; collega’s, Elleke, spo-medewerkers Uitkomst?Sla het resultaat op op de wiki Klaar?  Lees de arrangementen van anderen en geef commentaar

11 Weet jij wie ik ben? weet jij wat ik nodig heb in mijn toekomst? ‘trends’ profiel van de ‘lerende’ profiel van ICT - transitie profiel van het onderwijs

12 Onderwijs Nu Rekenen ‘basis’vaardigheden ‘basis’vaardighedenautomatiserenTaal ‘basis’vaardigheden spelling “en dan nog wat andere vakken...” Onderwijs straks?? CalculatorSpelly naast traditionele functies ook semantische spellchecker Google Maps Google Lattitude waar ben ik en naar wie ga ik toe Internet pro-actief ‘TED-Tool’


Download ppt "Kwesties rond ict verbonden Wat kan ik gebruiken? Hoe kan ik het gebruiken? Hoe kan ik het arrangeren? Onderwijskundige en ict-er: Spreken we elkaars taal?"

Verwante presentaties


Ads door Google