De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe."— Transcript van de presentatie:

1 Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers

2 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

3 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

4 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

5 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

6 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms…

7 Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms… -……………… ?

8 Evaluatie Laptopklassen Heerenmäten (juni 2013): – 2 H3 klassen – 2 x 6 leerlingen – gesprek (diepgang !)met WIT/RDS

9 Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden

10 Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden Docenten bieden digitaal werk aan, als leerlingen device meenemen

11 Patstelling: wie zet de eerste stap ?

12 Patstelling: wie zet de eerste stap ?

13 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device

14 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt

15

16 - niet elke docent even …

17 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …

18 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …

19 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc.

20 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

21 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

22 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device > H: laptopkast bij EN-GS-BI-SK

23 1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

24 2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device !

25 * digitale les heeft ook leiding docent nodig !

26 2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld

27 2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken

28 2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen

29 2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen - individu/groepje begeleiden

30 3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg

31 Google op Jos Thewessen PPT WIT ………….

32 3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg  wordt vóór de les (huiswerk)  en ná de les (leren PW) gebruikt

33 4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. (als ik zou willen of als dat van collega X)

34 4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk

35 4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend

36 4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit

37 4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit d. direct goed/fout + goede feedback

38 5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig

39 -overzichtelijk

40 5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date

41 5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol

42 5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol -meer éénheid tussen planners vakken: duidelijk wat wanneer af moet zijn

43 6. Differentiatie vind ik belangrijk

44

45 -digitaal = sneller klaar

46 6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker

47 6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > te veel werk !

48 6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ?

49 6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is

50 6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is

51 7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.

52  vinden leerlingen ook !

53 7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.  vinden leerlingen ook !  lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis

54 7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.  vinden leerlingen ook !  lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis  bespreek en hanteer regels (op school + thuis)

55 8. Leren gaat veel beter uit een boek dan van een scherm !

56

57  wél graag digitaal materiaal als ondersteuning !

58 9. Huiswerk maken gaat veel beter in een schrift dan op een laptop !

59

60 10. Ik vraag aan mijn leerlingen welk digitaal materiaal voor hen wél/niet werkt

61

62

63

64 Noteer je naam, als je volledige EVALUATIE Laptopklassen Heerenmäten wilt ontvangen


Download ppt "Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe."

Verwante presentaties


Ads door Google