De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketingplan [Productnaam]

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketingplan [Productnaam]"— Transcript van de presentatie:

1 Marketingplan [Productnaam]

2 Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst
Bespreek de wijzigingen op het gebied van marktaandeel, leiderspositie, spelers, marktverhoudingen, kosten, prijsstelling en concurrentie Massamarkt/ volgers Aantal klanten Early adopters/ pioniers Einde levensduur Tijd

3 Productdefinitie Beschrijf de producten/diensten in uw assortiment

4 Concurrentie Overzicht van de concurrentie
Geef een overzicht van de concurrenten in dit segment en bespreek hun sterke en zwakke punten Vergelijk het product van elke concurrent met het nieuwe product A B C D Prestaties Prijs

5 Positionering Positionering van product of dienst Klantbelofte
Baken het product af in de markt ten opzichte van concurrerende producten Klantbelofte Vat de voordelen samen die het product of de dienst voor de klant heeft

6 Communicatiestrategie
Boodschap per doelgroep Demografie van doelconsument

7 Verpakking en levering
Productverpakking Bespreek form-factor, prijsstelling, look en strategie Bespreek de levering van artikelen die niet direct bij het product worden verzonden Kosten van goederen Bespreek de kosten van de goederen en de stuklijst op hoog niveau

8 Lanceringsstrategie Lanceringsplan Promotiebudget
Als het product wordt aangekondigd Promotiebudget Laat begeleidende documenten rondgaan met gedetailleerde budgetgegevens jan feb mrt apr mei jun jul sep okt nov dec Fase 1 Fase 2 Fase 3

9 Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie
Voornaamste punten van pr-plan Zorg voor een vervangend pr-plan, inclusief publicatieagenda, spreekbeurten, vergaderschema's, enzovoort

10 Reclame Strategie en uitvoering Overzicht van strategie
Overzicht van media en timing Overzicht van reclame-uitgaven

11 Overige promotieactiviteiten
Direct marketing Overzicht van strategie, middelen en timing Overzicht van responsdoelstellingen, doelen en budget Externe marketing Afspraken op het gebied van co-marketing met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige promotieprogramma's

12 Prijsstelling Prijsstelling Beleid
Bespreek de specifieke prijsstelling of prijsstellingsstrategie Vergelijk met soortgelijke producten Beleid Bespreek het beleid met betrekking tot de prijsstelling

13 Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen
Bespreek de distributiekanalen Distributie volgens kanaal Laat aan de hand van een schema zien welk percentage de verschillende kanalen bijdragen (u kunt hiervoor bijvoorbeeld een taartdiagram gebruiken)

14 Verticale markten/segmenten
Kansen verticale markten Bespreek de kansen in de diverse marktsegmenten Sta stil bij de distributiestrategieën voor deze markten of segmenten Sta stil bij de rol van externe partners bij de distributie naar verticale markten

15 Internationaal Internationale distributie
Sta stil bij de diverse distributiestrategieën Bespreek de problemen die verband houden met internationale distributie Internationale prijsstellingsstrategie Lokalisatie Sta stil bij de eisen waaraan productvarianten moeten voldoen

16 Maatstaven voor succes
Doelstelling voor eerste jaar Doelstelling voor daaropvolgende jaren Succesparameters Vereisten voor succes

17 Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Timing
Sta stil bij de timing van de stappen die essentieel zijn voor een succesvolle campagne jan feb mrt apr mei jun jul sep okt nov dec Taak 2 Taak 3 Taak 4 Taak 1 Mijlpaal


Download ppt "Marketingplan [Productnaam]"

Verwante presentaties


Ads door Google