De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief."— Transcript van de presentatie:

1 Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief

2

3

4

5

6

7 Voorkeursalternatief (Structuurvisie RO): ‘Wilhelmina-alternatief’ met opgewaardeerde N279 tussen Veghel en de A67. Kosten: tussen 815 miljoen en 1,3 miljard (zonder tunnel bij Veghel -> wordt niet meegenomen in de kostenraming!!). Tunnel kost 730 miljoen extra!) Beschikbaar vanuit het Rijk: 254 miljoen…

8 Varianten bij Veghel: Tunnelvariant (geen reële optie vanuit de provincie: niet opgenomen in kostenraming) Omleiding N279 ten noorden van Zijtaart Omleiding N279 ten zuiden van Zijtaart (zoekgebied is zeer beperkt en dichtbij bebouwde kom) Belangrijke vraag: 80 of 100 km/uur?? In Structuurvisie staat: “conclusie is dat hele tracé tussen Veghel en A67 moet worden opgewaardeerd naar 2x2 rijstroken (100 km/uur)

9 Twijfel over snelheid op Kanaaldijk In: Brabants Dagblad vrijdag 29 oktober 2010 VEGHEL/DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat is er niet meer van overtuigd dat 100 kilometer met ongelijkvloerse kruisingen voor de weg langs de Zuid-Willemsvaart de beste oplossing is. "Zij kunnen zich voorstellen dat 80 kilometer per uur, met gelijkvloerse kruisingen voldoende is", stelt wethouder Ben Leenen uit Sint- Michielsgestel. Dit betekent dat het rijk zo'n 70 miljoen euro aan subsidies, nodig voor de aanleg van de aansluitingen op de A2 bij Den Bosch en de A50 bij Veghel, op zak kan houden, stelt Leenen. Sint-Michielsgestel overweegt om samen met de andere gemeenten langs de N279, Veghel en Bernheze, hun zorgen te uiten in een brief aan de provincie.

10 Omleiding ten noorden van Zijtaart: Kan maximaal met 80 km/uur (zie Structuurvisie De Kempkens) Aantasting Aa-dal Geluidshinder richting Veghel (Scheifelaar) Conclusie: geen optie. Bijlage: p.42 Structuurvisie De Kempkens

11 Omleiding ten zuiden van Zijtaart: Kan met 100 km/uur (zie Structuurvisie De Kempkens) buurtschappen Krijtenburg & Zondveld worden van Zijtaart afgesloten. Zijtaart raakt ingeklemd tussen wegen en industrie. Bijlage: p.48 Structuurvisie De Kempkens

12 Conclusies Somber vooruitzicht: omleiding ten zuiden van Zijtaart (dicht bij bebouwde kom) is meest logische optie. Strohalmen: geldtekort, vraagtekens bij noodzaak na 2025, discussie 80 of 100 km/uur. Zienswijze Dorpsraad: eis GES – onderzoek, inpassing in landschap door verdiept aanleggen, verbinding met buurtschappen, natuurcompensatie.

13 VRAGEN ?


Download ppt "Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief."

Verwante presentaties


Ads door Google