De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende."— Transcript van de presentatie:

1 Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende jaren duurzaam bereikbaar en leefbaar is en blijft” Inspraak op basis van de zienswijze HNM van 23 december 2010: Bewonersorganisatie Archipelbuurt & Willemspark, Stichting bewonersorganisatie Benoordenhout, Bewonersorganisaties Noordelijk Scheveningen, Wijkvereniging voor Bohemen, Waldeck en Kijkduin september 2011

2 september 2011Zienswijze HNM2 Huidige wegenstructuur Onbalans van inprikkers VCP N14 A4 A12 Rotterdamsebaan Inprikkers 1/4 Bevolking 3/4 6 N44 Inprikkers 3/4 Bevolking 1/4

3 september 2011Zienswijze HNM3 Robuuste wegenstructuur door evenwichtige verdeling inprikkers en rondweg A4 A12 A4 A13 A12 N44 N14 N44 N211 Pr.Beatrixlaan Rondweg

4 september 2011Zienswijze HNM4 Robuuste wegenstructuur door:  onder Prinses Beatrixlaan een duplex-tunnel, capaciteit 2x x3600 vtg/u. (i.p.v. conventionele tunnel plan HNM capaciteit door gelijkvloerse kruisingen 2x1800 vtg/u! Zoals bij Landscheidingsweg en Rotterdamsebaan)  verwijderen gelijkvloerse kruisingen op de Lozerlaan tussen A4 en Erasmusweg ( conform plan HNM)  een duplex-tunnel tussen Utrechtsebaan en Madurodam (plus 2x3600 vtg/u)  voltooien van de rondweg aan de kust met een tunnel onder de Noordwestelijke Hoofdroute (2x x3600 vtg/u)  een fly-over tussen A12 en Neherkade (Mercuriustracé). Daardoor geen doorgaand verkeer door Binckhorstlaan  vier onderdoorgangen op de Neherkade (Rijswijkseweg, Leeghwaterplein, Callandstraat, Hildebrandplein) {NB: plan Rotterdamsebaan slechts één onderdoorgang}

5 september 2011Zienswijze HNM5 Alternatief en integraal concept Goede bereikbaarheid van alle wijken Nieuw-Binckhorst Zuidwest Noordwest Den Haag Maaiveld Tunnel West Den Haag Inprikker Centrale zone Bereikbaarheid blijft, indien een inprikker is geblokkeerd

6 september 2011Zienswijze HNM6 Kostenraming Geschatte investeringen: 1.Ondertunneling Prinses Beatrixlaan €125m 2.Tunnel tussen Utrechtsebaan en Madurodam €125m 3.Mercuriustracé met fly-over € 25m 4.Ondertunneling NWH €400m TOTAAL €700m NB: Exclusief onderdoorgangen op Neherkade en Lozerlaan

7 september 2011Zienswijze HNM7 Uit HNM: “Rotterdamsebaan mag niet leiden tot nieuwe knelpunten op rijkswegennet of stedelijk wegennet” • Capaciteit niet 2x3800 (NUP), maar slechts 2x1800 vtg/u • De 2x1800 vtg/u aan oostkant van centrum. Teveel verkeer voor Centrumring • Tunnel uitrijden stroomafwaarts moet ongehinderd kunnen. Rotterdamsebaan onveilig door Mercuriusplein en gelijkvloerse aansluitingen A4/A13 • Kans op ongevallen door kruisende rijstroken (5x) en 2xritsen op Mercuriusplein • Nieuw-Binckhorst in tweeën gedeeld door 9 rijstroken (40m). Zonder Rotterdamsebaan kan Binckhorstlaan stadslaan worden (2x1 rijstrook) • Vervuiling Binckhorst door onnodig doorgaand verkeer (stoppen/stilstaan/ optrekken) • Mercuriusplein: diameter 150m, 7 rijstroken, 8x kruisen (van tunnel naar Neherkade) • Randstadrail kan zonder Rotterdamsebaan bovengronds blijven • Hoeveel extra kosten: Regulusweg, waterberging, gasleidingen, grondverwerving? • Kosten R'baan %, Neherkade 80 + overige is totaal € 700m of meer? (suggestie: Narekenen door Rekenkamer) Conclusie: Herontwerp Rotterdamsebaan is noodzakelijk

8 september 2011Zienswijze HNM8 Een duplex-tunnel  Naar voorbeeld van tunnel bij Parijs (A86). De veiligste Europese autotunnel  past onder bestaande weg en sluit ongelijkvloers aan op kruisende weg. Totale capaciteit maaiveld 2x tunnel 2x3600 vtg/u  Conventionele tunnel heeft capaciteits-bepalende gelijkvloerse kruisingen. Capaciteit maaiveld plus tunnel blijft totaal 2x1800 vtg/u (Landscheidingsweg)  Duplex-tunnel heeft twee rijlagen boven elkaar, elk twee rijstroken (2x3600 vtg/u)  Veilig door ontbreken vrachtverkeer (minder 2% van totale verkeer)  Geboord, daardoor goedkoop met één geboorde buis onder bestaande weg  Tussentijds tunnel in of uit kan. Gedeeltelijk geboord en gedeeltelijk ter plaatse gebouwd (noodzakelijk voor Noordwestelijke Hoofdroute)  Luchtverontreiniging drastisch minder. Geen stoppen, stilstaan of optrekken bij kruisende wegen (ongelijkvloerse aansluitingen met verkeerslichten/rotonden). Luchtbehandeling in tunnel kan verontreiniging verder verlagen


Download ppt "Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende."

Verwante presentaties


Ads door Google