De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële."— Transcript van de presentatie:

1 Bedrijfsplan 1

2  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële consequenties  Verminderen kwetsbaarheid  Kwaliteitsverbetering  Wat merken de medewerkers er van? 2

3 ActiviteitRaadCollegePortef. houderManagementMedewerker Voorgenomen besluit April 2015Februari 2015 Advies ORApril 2015* Sociaal planApril 2015* ToestemmingMei 2015* InstellenJuni 2015 Sturing PHO-SozaApril 2015 Implementatie voorbereiden April 2015 Implementatie uitvoeren v.a. juni 2015 Gezamenlijke dienst operationeel 1 januari 2016 UitvoeringRichten: beleid en AVV Richten: beleid, AVV, MJP, DVO Inrichten en verrichten Verrichten 3

4 Opdracht: centrumgemeentevariant in bedrijfsplan Dit betekent:  Het is een organisatorische verandering; inhoud van de dienstverlening aan burgers blijft ongewijzigd  Dienstverlening aan de regio door een organisatieonderdeel van de gemeente Maastricht  Alle gemeenten volledig gelijkwaardig v.w.b. dienstverlening aan de burgers  Maastricht organiseert de bedrijfsvoering volgens de eigen standaarden 4

5 Invloed Raad:  Toestemming instellen lichte GR  Volledige regie op beleid, budget en AVV  Volledig controlerend Invloed college B&W:  Instellen lichte GR  Volledige regie op dienstverlening (meerjarenplan en DVO en aanverwante rapportages)  Eigen projecten (meerwerk=meerkosten) Invloed portefeuillehouder:  Collegiale bestuurlijke aansturing in PHO-Soza  Reguliere dienstverlening in MJP en DVO  Snelle procedures voor projecten, inschieters, rapportage 5

6 Basisdienstverlening  Alle functies in de relatie burger<>dienst centraal aangeboden  Wanneer burgers onvoldoende mobiel dan huisbezoek conform 3D  Wanneer burgers informatie willen dan website, telefonisch, netwerk w.o. bijvoorbeeld KCC van de gemeente, middenveld, verenigingsleven Couleur Locale  Alles bovenop de basisdienstverlening  Met name deelname in sociale teams dan wel op gemeentelijke locatie  Wanneer meerwerk dan ook meerkosten 6

7 Uitgangspunt solidariteitsbeginsel: elkaar succes gunnen en niemand financieel of inhoudelijk nadeel. Backoffice (‘kost geld’): potentie € Frontoffice (‘verdient geld’): kostenneutraal, meeropbrengsten mogelijk afhankelijk van gevoerd beleid WMO Valkenburg a/d Geul: in bespreking met Maastricht Effect desintegratiekosten: verdeling over alle partijen met een relatieve meer-bijdrage van Maastricht. Terugverdientijd 2,22 jaar Conclusie: efficiency binnen kaders eerdere besluitvorming 7

8 Verminderen taken per medewerker T.o.v. Pentasz: verbetering in het geval van ondersteunende medewerkers T.o.v. Valkenburg a/d Geul: verbetering in het geval van primaire en ondersteunende medewerkers Onderlinge vervangbaarheid T.o.v. Pentasz en Valkenburg a/d Geul sprake van veel grotere functiegroepen en derhalve vervangbaarheid 8

9 Voordeel voor Maastricht:  Toename kennis en ervaring kleinschalige aanpakken  Toename kennis en ervaring grensoverschrijdende aanpakken Voordeel voor Pentasz en Valkenburg a/d Geul: (m.n. voor/via de medewerkers)  Verdieping door specialisatie  Toegang tot opleidingsfaciliteiten Maastricht  Deelnemen in kwaliteitstransformatie Sociale Zaken Maastricht  (Veel) meer toekomstperspectieven 9

10 Medezeggenschapstrajecten Businesschange Plaatsingsprocedure Implementatie van:  ICT  Huisvesting  P&C-cyclus 10


Download ppt "Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële."

Verwante presentaties


Ads door Google