De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering."— Transcript van de presentatie:

1

2 VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering

3 BASIS KENNIS ANALYSE FASE
(concurrenten, bedrijfstak, Afnemers, marktdefinieren) Doelstellingen Doelgroep Strategie Positionering Propositie Briefing

4 Mooie aanhaker.

5 WAT MOET ER IN EEN BRIEFING?
8 punten: STRATEGIE EN HUIDIGE POSITIONERING VAN HET MERK BESCHRIJVING VAN DE DOELGROEP COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN PROPOSITIE STIJL EN RICHTLIJNEN VOOR DE VORMGEVING VOORKEUR VOOR MARKETINGCOMMUNICATIEINSTRUMENTEN EN MEDIA BUDGET TIJDSPLANNING

6 BRIEFING STRATEGIE & HUIDIGE POSITIE VAN HET MERK?
(achtergrondinformatie) Historie van het merk Een beschrijving van het product en dienst Omvang en ontwikkeling van de totale markt (welke fase van de levenscyclus verkeren product en merk) Belangrijkste distributiekanalen Belangrijkste concurrenten?

7 BESCHRIJVING van de doelgroep
Doelgroep moet zo worden beschreven dat ze voor het creatieve team gaan leven. “ de Glamour vrouw is een vrouw van 24met jeugdige allure, stoer, ondernemend, fashion, food, life en vooral open minded. Een vrouw aan het begin van haar carriere, midden in het leven en erg zelfstandig. Kleur, geur en stralend”

8 COMMUNICATIE DOELSTELLINGEN
Welke rol speelt marketingcommunicatie? Bekendheid vergroten? Positionering veranderen? Gevoel veranderen? Call for action?

9 PROPOSITIE Eerst propositie; HET WAT DAN het concept: WAARMEE of HOE
Bijvoorbeeld: ‘Melk- en zuivelproducten bevatten veel belangrijke voedingstoffen’ wordt vertaald :’ je lijf schreeuwt om zuivel’ Voordelen voor de consument Consistentie Synergie van MCM en productgebruik Geloofwaardigheid Maatschappelijke aanvaardbaarheid

10 STIJL LOGO Consistentie Model Adaptie

11 VOORKEUR voor Instrumenten en media
Heeft gevolgen voor conceptontwikkeling Rekening houden met de kenmerken van ieder medium.

12 BUDGET

13 TIJDSPLANNING

14

15

16

17

18

19 Budget (factoren) Wat er aan het budget wordt toegerekend
De rol van MCM in het proces De omvang van het marktgebied De levenscyclus van het product De producteigenschappen en productdifferentiatie De winstmarge en omzetvolume De activiteiten van de concurrentie De mediakosten

20 METHODES SLUITPOST TAAKSTELLEND PARITEITEN OMZETPERCENTAGE

21 VOLGENDE WEEK


Download ppt "VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering."

Verwante presentaties


Ads door Google