De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Consumentengedrag bij communicatie CG2VS2CE01. Literatuur H 10 Schiffman, Kanuk & Hansen H 5, 6, 7 Floor en van Raaij H 1, 4, 7, 9, 10, 12 Handboek Online.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Consumentengedrag bij communicatie CG2VS2CE01. Literatuur H 10 Schiffman, Kanuk & Hansen H 5, 6, 7 Floor en van Raaij H 1, 4, 7, 9, 10, 12 Handboek Online."— Transcript van de presentatie:

1 Consumentengedrag bij communicatie CG2VS2CE01

2 Literatuur H 10 Schiffman, Kanuk & Hansen H 5, 6, 7 Floor en van Raaij H 1, 4, 7, 9, 10, 12 Handboek Online Marketing, Patrick Petersen

3 Project Lessen zijn project-gerelateerd, dat wil zeggen, CG2 deelt met het marketingcommunicatie- & mediaplan, de aandacht voor de consument. Toetsing tentamen: tentamen in T4, bestaande uit case/open vragen

4 Project week ๏ Formuleer situatieschets en de voorlopige probleemstelling van of voor de doelgroep ๏ Hoe formuleer je een doelgoep? door te segmenteren!

5 Opleveren einde blok 1: ๏ Doelgroep beschreven aan de hand van segmentatiecriteria (op de 3 niveau’s) ๏ Moodboard/moodfilmpje

6 Segmentatie ๏ Het verdelen van de totale markt in groepen consumenten ๏ Rekening houden met de verschillende wensen en behoeften van de consument ๏ Segmentatie en diversiteit zijn complementaire begrippen ๏ Consumenten verschillen van elkaar en reageren daarom ook anders op de marketingmix

7 Doelgroepen beschrijven Algemeen niveau Domeinspecifiek niveau Domeinspecifiek niveau Merkspecifiek niveau Merkspecifiek niveau Stabiele persoonskenmerken Variabelen die te maken hebben met het domein van producten Variabelen die te maken hebben met het specifieke merk

8 Algemene segmentatie-variabelen Demografisch Sociaal- Economisch Psychografisch Permanente en stabiele persoonskenmerken Geografisch

9 Domeinspecifieke segmentatie-variabelen Betrokkenheid Benefit Productbezit & -gebruik Aard productgebruik Momentconsument/si tuatie Wel of geen informatie? Domeinspecifieke ‘waarden’ (functioneel & psychosociaal) Zie piramide van klantengroepen/20-80 regel Welke functies kan een productdomein vervullen? Voorkeuren voor productdomein afh.van situatie Als segmentatievariabelen neemt men gedragingen, interesses, opinies en waarden die direct te maken hebben met een bepaalde productgroep/domein

10 Merkspecifieke segmentatievariabelen Merkbekendheid Brand Recall Brand Recognition Attitudes Overtuigingen over specifieke producteigenschappen (kennis, gevoel, gedrag) Koopintenties ‘Intenders’ Merktrouwe gebruikers Merkwisselaars Gebruikers trouw aan ander merk Nieuwe gebruikers Niet-gebruikers Winkeltrouwe gebruikers Koop- en gebruikersgedrag

11 Volgende week Lezen H5 Floor en van Raaij


Download ppt "Consumentengedrag bij communicatie CG2VS2CE01. Literatuur H 10 Schiffman, Kanuk & Hansen H 5, 6, 7 Floor en van Raaij H 1, 4, 7, 9, 10, 12 Handboek Online."

Verwante presentaties


Ads door Google