De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas."— Transcript van de presentatie:

1 Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas op voor: middelen denken!

2 Merkbelevenissen Het geheel van contactprocessen tussen consument en kanaalparticipant in alle fasen van een relatie Verschil tussen de ‘keten’en alle communicatie-kanalen reflectie op artikel: maak internet persoonlijk….

3 merkbelevenissen Communicatiekracht: mate van interactiviteit (Wehkamp-gids) Mate van persoonlijkheid (de Sanne’s, Jessie’s van deze wereld Aantal zintuigen dat een kanaal prikkelt Bestudeer assen van het plaatje

4 Definitie van ‘the line’, Wikipedia 2008 Promotional activities carried out through mass media, such as television, radio and newspaper, are classed as above the line promotion.mass media promotion The terms "below the line" promotion or communications, refers to forms of non-media communication, even non-media advertising. Below the line promotions are becoming increasingly important within the communications mix of many companies, not only those involved in fmcg products, but also for industrial goods.fmcg productsindustrial goods "Through the line" refers to an advertising strategy involving both above and below the line communications in which one form of advertising points the target to another form of advertising thereby crossing the "line". An example would be a TV commercial that says 'come into the store to sample XYZ product'. In this example, the TV commercial is a form of "above the line" advertising and once in the store, the target customer is presented with "below the line" promotional material such as store banners, competition entry forms, etc..

5 Merkbelevenissen Fasering van koopproces Blz 58, kanaal voorkeur in fase plus kenmerken van doelgroep Beschikbaarheid, intrinsieke interesse, tijdsdruk, attitude Niet alle consumenten zijn in voor wat nieuws!

6 Merkbelevenissen Alle slides + H1 tm H5 leren voor het tentamen (Case + 10 open vragen) Definities, woorden, begrippen + toepassen op de vragen!!! Neem pen mee

7 Merkbelevenissen (checklist van kernopdracht) 1.Merk gekozen, mentaal/visueel merkbeeld geschetst, waarde (n) zijn bepaald, ‘IST’ is beschreven in al zijn rijkdom (1/ 1,5 a4) Opdracht, kader, visuals enz. 2.‘Soll’ is bedacht op basis van inspiratie (consumentengedrag, ergernis over site of winkel enz.enz.) 3.De kloof/Gap/ambitie/richting is verwoord, met andere woorden “Wat ga je doen richting gebruiker en wat wil je nastreven?” 4.On-line (digitaal) component; eerste ideeën 5.Offline (fysiek) component; eerste ideeën

8 Merkbelevenissen Inspiratie DVD diverse industrieën, branches Gebruik je schetsen, toenemende ambachtelijkheid uit de lessen van Robert. Voor allebei de vakken heb je 42 uur beschikbaar (-colleges = 28 uur per vak )


Download ppt "Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas."

Verwante presentaties


Ads door Google