De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie."— Transcript van de presentatie:

1 Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie

2 Merkbelevenissen •Melk! •Ja, maar wel Campina hoor pap

3 Merkbelevenissen •Melk + verpakking

4 Merkbelevenissen •Melk?

5 Merkbelevenissen Het bepalen van de herkomst Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid

6 Merkbelevenissen Functies van merken: verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken

7 Merkbelevenissen waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s) 1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron:

8 Merkbelevenissen Positionering: Schets 2 assen Prijs en Inhoud (functionaliteit + expressiviteit) Van Lier, Nike, Bijenkorf huismerk

9 Merkbelevenissen Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band

10 Merkbelevenissen Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen de woorden over de merken. Wat zeggen de merken over jou? Maak een elips met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld

11 Merkbelevenissen Waarde + ontwikkeling van Pine & Gilmore Beelden van McDonalds (eenheidsworst) Niet alles wordt uniek en op maat gemaakt want……..? Onderwerpen uit de Reader: - kijk-en luistercijfers (Tijd en aandacht) - Explosie aan kanalen, budgetten zijn beperkt - Ongrijpbare consument - Aanjager: de entertainment industrie

12 Merkbelevenissen •Nick and ? •Branddating zooo 2006 of niet ?? Hyves!!

13 Merkbelevenissen •Consumenten/afnemersgedrag •Informatie technologie (widgets, stats…) •Merkconcept •Het experience concept ( bijv. Achmea Health centers) •Project – en procesmanagement •Economische performance : wat kan je meten en welke kant gaat het op??

14 Merkbelevenissen •Zien:foto, video, tekst, persoon, kleuren enz …. •Horen: muziek, gesprek, sounds enz…. •Voelen: WII, Arcade-games, materiaal, temperatuur… •Proeven: zoet, zuur, bitter, zout •Ruiken: product, omgeving, herrinneringen •6 e zintuig?

15 Merkbelevenissen •Opdrachten verleden week –Van Lier, Heineken, Diesel –Online en offline waarnemingen –??? –Kloof, verwachtingen anders, samensmelting, FLOW  ? –Wat zijn jullie ideeën, leerpunten?

16 Merkbelevenissen •Naar de kernopdracht!! –Teams –Inventarisatie van kennis –Organisatie van het team (rollen) –Debriefing aan Andre maken + eerste 4 stappen/activiteiten


Download ppt "Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie."

Verwante presentaties


Ads door Google