De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"— Transcript van de presentatie:

1 Cross Media

2 Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

3 Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Verschillende definities Douwe Egberts Goede doelen Opdracht uitgedeeld

4 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit 3.Grenzen tussen media vervagen

5 Cross Media theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events overkoepelende boodschapkruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

6 Vandaag Doelgroepen (wie) Doelstellingen (wat) Strategie (hoe)

7 Goede doelen Communiceren anders

8 Niet in termen van producten, of diensten maar in het communiceren van een “gedachtegoed”

9 Gedachtegoed –Visie, houding, overtuiging, –motivaties, interessevelden, – wereldbeelden en werelden die –voor consumenten een betekenis hebben. Visie, houding, overtuiging, motivaties, interessevelden en wereldbeelden die voor consumenten een betekenis hebben.

10

11

12 Cross Media goed doel overkoepelende boodschap (gedachtegoed van het goede doel), middels verscheidene media gecommuniceerd wordt aan de doelgroep.

13 Situatie-analyse In kaart brengen organisatie en externe ontwikkelingen van goed doel.

14 Doelgroep (wie) Doelgroepen Op wie ga je je richten met je communicatie; Wie wil je bereiken; Welke doelgroep wordt onderscheiden; Wat zijn de kenmerken van de doelgroep; Wat is de belangrijkste doelgroep.

15 Kenmerken doelgroepen Algemeen Domeinspecifiek Merkspecifiek

16 Algemene kenmerken Geografisch Socio-economisch (dinky’s) Psychografisch (levensstijl en waarden MOODBOARD)

17 Domeinspecifiek Betrokkenheid Product eigenschappen Productbezit en gebruik

18 Merkspecifiek Kennis en attitude merk (DE/ Max Havelaar)

19 Doelgroep/gedachtegoed Doelgroep Nike (fanatieke sporters) Nu: Iedereen die sportiviteit en doorzettings- vermogen als levensinstelling omarmt. Ook mensen van zestig jaar en ouder en invalide mensen

20 Doelstelling (wat) Communicatiedoelstelling basis marketingcommunicatiestrategie

21 Communicatiedoelstelling Bevordert goede afstemming tussen marketinginstrumenten Onmisbare schakel bij mc-strategie Hulpmiddel opstellen van het budget Inspiratiebron conceptontwikkeling –Criteria om je concept te kunnen toetsen

22 Doelstelling: welk doel wil je bereiken met jouw campagne Een voorbeeld van een goede doelstelling is: “Het Rode kruis een volwaardig geaccepteerd A- merk houden, met een stijging van 20% aan donaties in 2006 t.o.v. 2007” (effect niet meetbaar op school)

23 Positionering Positionering is de positie van een merk t.o.v. andere merken in de perceptie van de consument consumentenvoordeel

24 Propositie Wat belooft jouw goed doel de consument te bieden?

25 Mogelijkheden om de belofte te ondersteunen Informationele positionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering Uitvoeringspositionering

26 Informationele positionering KPN Mine Voordelen (nieuwe manier van tv kijken) Probleemoplossend karakter (eén druk op de knop) USP richt zich naar jouw smaak, jouw voorkeuren en interesses

27 Transformationele positionering Imago (lifestyle) –Bezittingen en gedragingen –Model in campagne Voordelen van merk verbinden met lifestyle doelgroep

28 Tweezijdige positionering ‘Life on Board’ Volvo Campagne. –Functionele producteigenschap pen (Duurzaam) –Productvoordelen (Veilig)

29 Uitvoeringspositionering Merk wordt gekoppeld aan symbool, of uniek element –Jan Mulder (Postbank) –Slogan heineken –Noem voorbeelden.....

30 Belang van een goede strategie –Welke boodschap (propositie) wordt gecommuniceerd. Voorbeelden propositie (boodschap) –Pampers ‘droge billetjes’ –Ariel ‘verwijderen hardnekkige vlekken’ –Blue Band ‘zorg voor opgroeiende kinderen’

31 Propositie is geen slogan

32 Strategie voor een nieuw product Essentie product overbrengen. De voordelen van het product. De voordelen voor de consumenten als ze het nieuwe product gaan gebruiken

33 Strategie volwassen product Felle concurrentie; Betere prestatie benadrukken; Zelfde prestatie lagere prijs Versterken psychosociale betekenis (belevenis) Bevestigen tevredenheid.

34 Strategie prod. eindfase Ingrijpende productaanpassing communiceren Nieuwe toepassings mogelijkheden communiceren Nieuwe doelgroepen aantrekken

35 Vragen?


Download ppt "Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)"

Verwante presentaties


Ads door Google