Download de presentatie
1
Evaluatie van een proces
Handelingsplanning Evaluatie van een proces Chris Vandenberghe Karen Degraeve School van De Lovie
2
School van de Lovie, Poperinge
OV1- school, op domein van De Lovie leerlingen toekomst leerlingen personeel even voorstellen
3
Onze situatie vòòr Docento Mooie doelenset Wel activiteitsgericht
Wonen, werken, vrije tijd aanwezig Cognitief, psycho-motorisch en socio-emotioneel Onze situatie vòòr
4
Onze situatie vòòr We leverden al mooi werk
Aandacht voor het cyclische van de HP Meer systematisch werken Heel concreet werken Overkoepelende doelen vragen aandacht Onze situatie vòòr
5
motivatie vorming transfer proces kon beter
schaafwerk en duidelijkheid verslag doorlichting motivatie
6
Wat is handelingsplanning?
Een cyclisch proces met als doel onderwijs op maat van elke leerling te bieden. Wat is handelingsplanning?
7
Wat is handelingsplanning?
Het product van het proces van handelingsplanning is de schriftelijke neerslag: het handelingsplan Voor één leerling gepersonaliseerd is dit het individueel handelingsplan, IHP. Wat is handelingsplanning?
8
Individueel Handelingsplan
Kans tot … Bezinning Afstemming Overdracht Evaluatie Verantwoording Individueel Handelingsplan
9
Inventariseren informatie overleg formeel informeel werkwijze
10
SWOT – analyse werkwijze Strengths Weaknesses Opportunities Threaths
positief negatief intern STERKTE ZWAKTE extern KANS BEDREIGING werkwijze
11
Missie bepalen werkwijze Vanuit de inventarisatie en de SWOT-analyse
formuleren we één centraal doel, de MISSIE. werkwijze
12
Strategische doelen Operationele doelen werkwijze Grote lijnen,
en deze verder concretiseren in… Operationele doelen Specifiek Meetbaar Aanvaardbaar Realiseerbaar Tijdsgebonden werkwijze
13
Evaluatie en bijsturing
Opvolging Anderen op de hoogte houden werkwijze
14
1. Inventarisatie Welke info hebben we? Van vorige scholen
Observaties en testen Beginsituatie Rapporten Individuele afspraken Verslagen KR Sociale, medische info Ondersteuningsplan info vanuit leerlingen zelf 1. Inventarisatie
15
1. Inventarisatie Welke vormen van overleg hebben we? FORMEEL
klassendirectie klassenraad Overleg afdeling-school Multi-disciplinaire Rapportbespreking kennismakingsbezoek CLB 1. Inventarisatie
16
1. Inventarisatie Welke vormen van overleg hebben we? INFORMEEL
onthaallesuur Overleg afdeling/school Contact leerkrachten/opvoeders Contact leerkrachten/therapeuten Contact leerkrachten onderling Infonamiddag afdeling/school Infonamiddag ouders nieuwe lln 1. Inventarisatie
17
Alles is aanwezig Beter toegankelijk maken 2. SWOT: info
18
2. SWOT: FORMEEL overleg Overleg school/afdeling Multi-disciplinaire
Rapportbespreking CLB 2. SWOT: FORMEEL overleg
19
2. SWOT: FORMEEL overleg Klassenraad: Voorwaarden
Opstelling IHP op klassenraad partners MENTOR Strategie Evaluatie en bijsturing rapportering 2. SWOT: FORMEEL overleg
20
2. SWOT: INFORMEEL overleg
Onthaallesuur Lkr/opvoeders Lkr/therapeuten Lkr onderling Lkr/directie School/ouders 2. SWOT: INFORMEEL overleg
21
3. Missie bepalen de impact van wat we op school doen -de TRANSFER-
in het leven van de jongere vandaag en morgen VERGROTEN, ook in andere leefsituaties dan school. 3. Missie bepalen
22
4. Op weg… Strategische doelen bepalen
De communicatie met de ouders verbeteren operationeel: Systematisch rechtstreeks overleg over IHP Communicatiekaartjes Rapportbespreking krantje 4. Op weg…
23
4. Op weg… Bewaken cyclisch proces IHP mentor volgt op
Comm. Leefgroep/afdeling mentor neemt initiatief en volgt alles goed op 4. Op weg…
24
4. Op weg… Overkoepelende doelen werkgroep
mentor (opvolging, docento) Totstandkoming IHP in overleg reorganisatie KR mentor 4. Op weg…
25
4. Op weg… Functie mentor stappenplan voor lkr checklist
Referentiekader voor doelen document opstellen opvragen vaardigheden DC & BA 4. Op weg…
26
5. Evaluatie en bijsturing
nog niet aan toe ! 5. Evaluatie en bijsturing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.