Jeugddelinquentie Informatievaardigheden Annemarijn Vanlanckere
Inleiding Vierdelige nota Deel 1: Beleidscontext Integrale jeugdhulp Modulering Implementatieplan o 2clusters 3 fasen
‘ We moeten blijven denken, spreken, schrijven, symboliseren als bewerking van wat ultiem nooit volledig gedacht, gezegd, geschreven, gesymboliseerd kan worden.’ Citaat uit: VERHAEGHE, P., Het einde van de psychotherapie. Amsterdam, De Bezige Bij, 2009
Aanleiding nota 2 belangrijke ontwikkelingen In gerechtelijke jeugdhulp Discussies Vierdeling rapport AN WELZENIS, I. & LEMMENS, M. Gesloten instellingen binnenstebuiten.Onuitgegeven rapport in opdracht van de Vlaamse Minister van Cultuur, Gezin en Welzijn. Onderzoeksgroep Jeugdcriminologie, KULeuven, 1997.
Deel 1: Beleidscontext Deel 2: Algemene principes & onderzoeksbevindingen Deel 3: Differentiatiegedachte operationaliseren Deel 4: De randvoorwaarden
Integrale jeugdhulp Vlaamse gemeenschap Residentiële voorzieningen Differentiëren Particuliere voorzieningen Beter afstemmen
Modulering Overlapping uitgezuiverd Lacunes in kaart Afgelijnde hulp
Implementatieplan Twee clusters 1.Basale hulpverleningsaanbod 2.Specifieke aanbod In beide clusters: componenten van het aanbod expliciet omschreven.
Probleemverkenningsfase Nodige info verzamelen & structureren Probleembehandeling Hulpverleningsaanbod realiseren binnen context Interventies na verblijf