Meld je kind aan tijdens de juiste aanmeldperiode. Je krijgt een brief waarin staat in welke school je je kind kan inschrijven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prof. Dr. Pol Ghesquière Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek
Advertisements

Inhoud •Algemene info •Quiz •Mogelijkheid tot stellen van vragen.
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Inschrijven - stroomdiagram
DPB BuO Gent i.s.m. VVKBuO dec. 2013
Decreet maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
Decreet maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
Behandeling en begeleiding
Inschrijvingsbeleid KSLeuven Scholengemeenschap KSLeuven
Wat wijzigt er vanaf 1 september 2014?
Positie in het onderwijs van kinderen met leer- en gedragsstoornissen
De weg naar het voortgezet onderwijs
Je kind stimuleren in zijn ontwikkeling Als je kind groot wordt,
Onderwijs voor personen met een handicap
MS Landen Tiensestraat Landen 1. Begeleiders  Directie  Leerkracht voor begeleiding van leerstoornissen  Begeleider huiswerkklas  Leerlingbegeleider.
Zorg voor kinderen en jongeren met problemen op school Handboek Jeugdzorg.
Dr.H.Knoors Griet Lauwers. - In 1982 maakte hij zijn intrede in dit vakgebied. - directeur van viataal diagnostisch centrum. - Hij richt zich ook nog.
Valerie Bommers Jill Vannieuwenhuyse
OPLEIDINGSONDERDEEL: WERKVELDEN PSYCHOLOGIE Lector: Ivo Bernaerts
Dyslexie.
Inschrijven in de basisschool voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
Inschrijven voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
Inschrijven voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
Onderzoek gefinancierd door de Vlaamse Regering in het kader van het programma ‘Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek’ SSL-conferentie februari.
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Een beperking op de Vakantiekampen?
Onderwijs aan kinderen met een autisme verwante stoornis
Basisschool ‘t Heuvelke
GROEIEN NAAR EEN GOED INSCHRIJVINGSBELEID Een zaak voor iedereen, een taak voor iedereen.
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
Informatie voor de schoolsoftwareleveranciers
M-decreet 15 september 2014 Centrumraad 30 april 2013.
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
April 2014 Opleiding JGZ Antwerpen
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Onderwijs aan zieke kinderen en jongeren
Magister voor ouders.
Levensbeschouwelijk kringgesprek Thema: Inclusie in het onderwijs.
M-Decreet Decreet betreffende maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften CLB Brussel GO!
Samen op weg.
Weigering van lln met specifieke onderwijsbehoeften Inschrijven onder de ontbindende voorwaarde van onvoldoende draagkracht.
Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.
Slide 3: Hoe kan ik mijn kind voorbereiden op de kleuterschool? Laat je kind een paar keer bij familie of vrienden spelen Zo went het aan spelen zonder.
M-decreet Een korte toelichting.
SAMEN OP WEG. Wie zijn wij? Enige Steinerschool buitengewoon onderwijs in België Buitengewoon lager onderwijs Buitengewoon secundair onderwijs.
Inschrijvingen – schoolloopbaan – intake redelijkheid van aanpassingen
Leer kracht Workshop over competenties van
Conferentie Bijzonder Begaafd.  Opgericht in 1989  Psychologisch Adviesbureau  Assessment Center  Opleiding & Training  Hoogbegaafdheid PONTE organisatie.
Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent Departementshoofd Luc Heyerick.
Alle kinderen naar de juiste school Zij ontvangen het onderwijs dat bij hen past! Ondersteuningsplan Henk Keesenberg en Karin Verkerk.
PERSCONFERENTIE LEERZORG Conceptnota Leerzorg Frank Vandenbroucke.
Wat houdt het M-decreet in?. HET BEGRIP M-DECREET.
Ouderinformatie avond
Toelatingsvoorwaarden 01/09/2014
LARS.
[Voeg eigen informatie over uw gemeente en/of de collecte toe]
Lokaal overlegplatform
Opleiding voor schoolsecretariaten
Inschrijven - stroomdiagram
Campusvoorrang Algemene Vergadering 4 juni 2012.
Draaiboek inschrijvingsbeleid
Nieuw kader inschrijvingsrecht
DAGORDE - LOP ANTWERPEN SECUNDAIR
Aanmelden in LOP-regio Grimbergen, Machelen, Vilvoorde www
Infoavond aanmeldings- & inschrijvingsprocedure
Buitengewoon onderwijs en het inschrijvingsdecreet
Inschrijvingen voor schooljaar Wat verandert er
Infosessie aanmelden 2019 Merelbeke – 28 januari 2019.
Inschrijvingen voor schooljaar Wat verandert er
Transcript van de presentatie:

Meld je kind aan tijdens de juiste aanmeldperiode. Je krijgt een brief waarin staat in welke school je je kind kan inschrijven. Je maakt een afspraak met de school om in te schrijven. Schrijf je kind in en zorg dat je een inschrijvingsbewijs meekrijgt van de school Slide 18: Verloop van het aanmeldjaar

Een school mag weigeren om een kind in te schrijven als: de school volzet is; de ouder niet akkoord is met het pedagogisch project*; de ouder weigert om het schoolreglement* te ondertekenen; Als de school vindt dat de aanpassingen die moeten worden gedaan voor een kind met een beperking (handicap) niet redelijk zijn het kind niet voldoet aan de toelatingsvoorwaarden (zie eerder in deze les) Een school mag weigeren om een kind in te schrijven als: de school volzet is; de ouder niet akkoord is met het pedagogisch project*; de ouder weigert om het schoolreglement* te ondertekenen; Als de school vindt dat de aanpassingen die moeten worden gedaan voor een kind met een beperking (handicap) niet redelijk zijn het kind niet voldoet aan de toelatingsvoorwaarden (zie eerder in deze les) Slide 19: Uitzonderingen: wanneer een school een kind mag weigeren

type Basisaanbod: leerlingen met een licht mentale handicap en kinderen met een leerstoornis type 2: leerlingen met een matige of ernstige mentale handicap. type 3: leerlingen met ernstige emotionele en/of gedragsproblemen type 4: leerlingen met een fysieke beperking type 5: zieke leerlingen, die opgenomen zijn in een ziekenhuis type 6: leerlingen met een visuele handicap. type 7: leerlingen met een auditieve beperking of met een spraak- of taalstoornis. type 9: leerlingen met autismespectrumstoornis Slide 20: Types van het buitengewoon onderwijs