Les 1 dans Donderdag 05-11 groep 5 basisschool De Uitkijktoren Weert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Simultaan Tafelrondje
Van uitleggen leer je het meest
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Werkwoordspelling Hoe ging het ook alweer?.
Wat gaan we leren in groep 5
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
De reis,naar Frankrijk. Bij een komst was om En de vertrektijd was En de reis heeft ongeveerd 12 uur geduurd. Onderweg hebben we ook nog.
Speed betekent snelheid maar ook is het een drugs soort
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Ontwikkeling Gouden Standaard
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
HEBT U DE TIJD?. INOEFENEN VAN DE LEERSTOF Los steeds de vragen op om naar de volgende vraag te gaan. Klik op de pijltjes om verder of terug te gaan.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 2
Een wijze les voor jullie:
Workshop klassenmanagement
Help Selina’s eerste les
10 tulpen op een rij, tel ze maar.
Wees scherper dan je mes
 Dansen  Musicals  Museums  Films  Muziek  Concert.
 Ik ben 2 jaar geleden in Barcelona geweest waar ik verschillende bezienswaardigheden ben geweest.  Verleden & heden.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Een eerste kennismaking
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Codekloppers Leren coderen. WAT GAAN WE DOEN? 4 oefen opdrachten 1 eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Wat zijn verwijswoorden en hoe gebruik je die?
Een eerste kennismaking
Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.
Fantasiedieren Beeldende Vorming donderdag
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Wenboekje Speelzaal Ziezo. Voordat je naar binnen gaat mag jij je jas in de luizenzak stoppen.
Wat leert jouw kind in de kleuterklas?. Nieuwe woorden gebruiken.
Tegenwoordige tijd:.
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Met wie app jij? Mediabegrip week
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
goed luisteren Digibordles kabouter Plop klik op een ster makkelijk
De leider van de Joodse kerk kwam naar Jezus toe.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Van Opdracht tot Website
Slim tellen.
Slim tellen.
Persoonlijke doelen maken
Social media Wat deel je wel en niet?.
Semantisatieverhaal: Ik had dit weekend een verrassingsfeestje voor een vriendin. Mijn vriendin mocht beslist niet weten dat ze een feestje kreeg. Beslist.
Zichtbaarheid Creëren
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Wat leer je allemaal op school?
Wie houdt er van zichzelf?
Transcript van de presentatie:

Les 1 dans Donderdag groep 5 basisschool De Uitkijktoren Weert

Lesdoelen: Jullie kunnen op het juiste moment inzetten en stoppen op de muziek Jullie kunnen na 8 tellen inzetten op een liedje Jullie kunnen stappen op de plaats, aansluitpassen en een zijwaartse galop maken. Jullie kunnen verschillende muzikale thema’s uit een liedje herkennen.

1. Wat is dans precies?

Dans is een manier om jezelf uit te drukken Is een spontane vreugdesprong als je blij bent een vorm van dans?

Verschillende manieren van dans (nocturne) (that power) (ballroom) (riverdance) (Nielson)

Wanneer dans je?

Wat heb je nodig om te dansen?

Meestal gebruiken wij muziek om op te dansen Welke muziek kun je gebruiken om te dansen? Zou je op dit liedje kunnen dansen? (Moonlight sonata)

Naar de gymzaal Rustig lopen naar de gymzaal (dus niet rennen!)

Reflectie Kunnen jullie op het juiste moment invallen en stoppen op de muziek? Kunnen jullie op een handige manier tellen bij een liedje? Kunnen jullie dansen met de passen uit opdracht 1 en met de eigen passen? Hoe ging de groepsopdracht? Werd er goed samengewerkt en geluisterd naar elkaar? Werd er goed door de groepen onderling naar elkaar gekeken? Hield iedereen zich aan de gemaakte afspraken? Wat ging er goed en wat kan er beter de volgende keer?