Retrospective.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Redactioneel schrijven Les 2
Collectief portfolio groep 3
Een lessenserie van drie lessen
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Ambiance en binnengaan
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Welkom heten en het gebruik van namen
OFC28 mediawijsheid les 4.
Presentatie Bijeenkomst 3
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Zingeving en wederkerigheid
Welkom bij de dialoogbijeenkomst
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Theorielessen in projectmatig werken
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Alinea: kernzin + uitwerking
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Passend onderwijs.
Plannen en optimaliseren
Deel 6: Lezen Hoofdstuk 2 Notulen 1.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Keuzedeel internationalisering
Kwaliteitszorg Les 4.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Loopbaan en burgerschap les 2
Mijn visie op onderwijs
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Lotgenoten Bijeenkomst 11.
Schoolgroepbijeenkomst
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Schrijven 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.2
Inleiding beoordelen.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Inspelen op Innovaties
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
Zoeken naar informatie op het Internet.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Retrospective

Inhoud van de bijeenkomst - Retrospective en uitleg over de 5 fases - Doorlopen van de 5 fases - Nabespreken - Ruimte voor vragen - Huiswerk voor volgende bijeenkomst

Retrospective en de 5 fases Evalueren werkproces van de afgelopen sprint De vijf fases: Set the stage: creëren van een goede (werk)sfeer en welkom heten Gather data: verzamel gegevens over de afgelopen sprint Generate insights: analyseer en bespreek de gegevens Decide what to do: kom tot actiepunten Close the retrospective: sluit de retrospective af Ter informatie: Retrospective: de Sprint wordt afgesloten met de Sprint Retrospective. Tijdens deze meeting kijkt het team terug op het werkproces, de samenwerking, gebeurtenissen en de kwaliteit van de afgelopen Sprint. Dit heeft als doel om beter te worden. Alles wat niet goed ging moet worden aangepakt, zodat in volgende Sprints niet dezelfde fouten gemaakt kunnen worden. Punten die uit de Retrospective komen, zijn bij voorkeur ‘actionable’.

Opdracht: - De projectgroepjes doorlopen de 5 fases van de retrospective. De Skills docent begeleidt de studenten hierbij. - Er wordt een notulist gekozen die op het format de belangrijkste resultaten uit de 5 fases noteert. De rol van notulist wordt afgewisseld per retrospective.

Fase 1, Set the stage Geef in 1 woord weer wat kenmerkend was voor de afgelopen sprint. Geef in 1 woord weer hoe jouw gedrag was in de afgelopen sprint.

Fase 2, gather data Groepsleden schrijven maximaal 3 kaartjes en plaatsen die op een tijdlijn: -Wat heeft indruk op je gemaakt/wat is je bijgebleven over de afgelopen sprint? -Cluster de briefjes op de flipover. -Schrijf een +, - of ? symbool boven de clusters waardoor tips en tops duidelijk worden. -Geef op een ander briefje aan op een schaal van 1-4 hoe nuttig je jouw tijdsbesteding in deze sprint vond.

Fase 3, generate insights Bespreek aan de hand van de symbolen wat goed ging, wat minder goed ging en waarom dat zo was. of of

Fase 4, decide what to do Bepaal: wat gaan we anders doen, wat behouden we? Maak hier actiepunten van!

Fase 5, closing the retrospective Kies iemand uit je groepje en zeg daar wat positiefs over.