Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Werken naar onderwijsbehoeften
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
WAI-PASS in BuSO De Brug.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Sectorwerkstuk Den Bosch
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Resultaten BPV-evaluatie
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
ROC dag Alfa College Taco Groenhuis.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Informatieavond groep
Onze doelen en visie in beeld
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Studieadviesregeling
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
LOB 5 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Praktijkervaring en reflectie
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 1 – les 1 Rotterdam, September 2014.
Kiezen voor keuzedelen
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
BPV INFORMATIE LEERJAAR 1 Roos Kho-Vink BPV coördinator MBO Groenhorst Almere.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Ambulante Begeleiding
WAR Stagiaires in de ouderenzorg.
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Kansen en mogelijkheden in het buitenland
Jan Nieuwenhuizen Koen Janssen
Oranje Nassau College Zoetermeer
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Profiel- en keuzedelen kiezen
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Samenwerken en communicatie
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Procedures aan begin van het jaar
De start van werkplekleren 2a
WELKOM OP MBO AMERSFOORT!
Transcript van de presentatie:

Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar

Veranderingen oriëntatieweek De week verplaatst van eind januari naar de laatste schoolweek van december. Meeloop dag inplannen Workshops/presentaties op school Creatieve afsluitende dag

Evaluatie oriëntatieweek Evaluatie studenten: respons 60 (69) Evaluatie contactpersonen werkvelden: respons 9 (15) Evaluatie bijeenkomst BPV coördinatoren en BPV bureau Evaluatie per voor de docenten

Scores studenten over de meeloop dag (Helemaal)mee eens of (helemaal) mee oneens Goede voorbereidingen door de slb-er (75%-25%) Voorbereidende opdracht was duidelijk (48%- 52%) Het maken van afspraak verliep soepel (73%-27%) De 3 de of 4 de jaars studenten heeft geholpen met de opdracht. (75%-25%)

Scores studenten over de meeloop dag Studenten zijn goed opgevangen door de 3 de en 4 de jaar. (90%-10%) Ze hebben veel geleerd over de taken van de verpleegkundige en de doelgroep.(93%-7%) Ze hebben meer inzicht gekregen in het werk van de verpleegkundige. (91%-9%)

Scores studenten presentatie/ workshop Studenten vonden de presentaties op school interessant (75%-25%). Ik heb er veel geleerd (67%-33%). Aanwezigheid van een zorgvrager was een meerwaarde (95%-5%). De presentatie internationale BPV heeft mij een goed beeld gegeven van mogelijkheden voor BPV in het buitenland (90%-10%)

Scores pathologisch anatomisch museum Ik kon het museum goed vinden (72%-28%). Bezoek pathologisch anatomisch museum vinden de studenten interessant (97%-3%). Door de lessen anatomie kon ik de dingen die ik in het museum zag beter begrijpen (75%-25%)

Scores creatieve dag 100% vond het kerstontbijt gezellig. De opdracht daagde mij uit om op creatieve manier te denken en handelen (66%- 34%) 74 % vond de creatieve opdracht leuk. Ik vond de aftekenkaart voor de oriëntatieweek een handig systeem (52%-48 %)

Scores werkvelden meeloop dag Ik vond de studenten goed voorbereid voor meeloop dag (89%-11%). Ik was geïnformeerd over de opdracht (100%) (Waren de medewerkers op de afdeling voldoende geïnformeerd?) Het maken van de afspraak voor de meeloop dag verliep soepel (89%-11%)?? Ik vond de aftekenkaart een handig systeem (56%-22%-22%n.v.t)

Scores werkvelden presentaties Ik vond de studenten goed voorbereid voor de workshops/presentaties(89%-11%) Ik vond de studenten betrokken met een actieve werkhouding (89%-11%) 100% vond de begeleiding door de docenten van het ROC goed. 100% vond de facilitaire voorzieningen goed. Digitale voorzieningen in het lokaal waren goed (89%-11%)

Conclusies De studenten zijn erg positief over de oriëntatie week. Ze vinden het leuk en leerzaam. De aanwezigheid van zorgvragers bij de presentaties vinden ze zeer interessant. De docenten geven aan dat studenten beter zicht krijgen op de praktijk, dat de onderlinge sfeer verbeterd en dat studenten er positieve energie van krijgen. Voor de studenten (1 klas) is het verwarrend en ingewikkeld als ze de meeloop dag en de BPV tegelijk moeten voorbereiden. Verder was er kennismaking op de dinsdag van de meeloopdag. De scores uit de werkvelden zijn overwegend positief. De aftekenkaart verdient aandacht. Ze geven aan dat studenten de school te laat checken. Het BPV bureau heeft er veel extra werk mee maar wil dit graag doen omdat ze het een meerwaarde vinden voor de studenten. De matching verliep bij enkele instellingen niet soepel. (sprintklas niet op dinsdag)

Concept verbetervoorstel Voorbereidingen oriëntatieweek opnemen in het SLB programma eerste leerjaar. Extra aandacht voor de voorbereiding van de SLB-ers. Studenten blijven wijzen op het dagelijks lezen van hun . Voorbereidende opdracht met de inmiddels ontvangen feedback studenten aanpassen. Communicatie met de studenten verbeteren en inplannen in hun lesprogramma: - 3 de jaars informeren tijdens de 1 ste terugkomdag. - 4 de jaars informeren in de 1 ste 5 schoolweken. - 1 ste jaars tijdens de SLB les in periode 2.

Concept verbetervoorstel Matching studenten verbeteren door: - de koppelingen van de 3 de en 4 de jaars studenten aan de werkvelden over te laten. - taakverdeling verbeteren tussen BPV bureau en de BPV coördinator. Cynthia doet de matching Margret pakt de problemen op van individuele studenten en plant wekelijks tijd in haar agenda. De kennismaking BPV niet tegelijk met meeloop dag plannen. Creatieve opdrachten uitdagender maken. Spelregels aftekenkaart duidelijker maken en studiepunten aan koppelen.