Samenwerken aan kwaliteit SPHBE01RV.  everingen/40372325/

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Zorg - Welzijn - Wonen Niels de Beer Active Ageing.
Sociaal en coöperatief ondernemen in de Social Profit: kansen en 4 maart 2013.
Veranderingen in de zorg
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Professionals als sleutel tot succes. Programma Inloop en kennismaking De professional in een veranderende context Succesvol veranderen Het fundament.
Internationale betrekkingen
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
Platformbijeenkomst Netwerkbijeenkomst palliatieve zorg Eemland
Van visie naar actie.
Aansluiting nazorg gevangeniswezen
Visie Mensontwikkeling WSD
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
 …. VOOR LOKAAL SOCIAAL BELEID
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
9/11/2014 8:56:26 AM De ideale vestigingsplaats voor een Europees pensioenfonds - Belgisch Perspectief Elise Laeremans 7 december.
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Begeleidingsplannen GGZ
Een toekomstbestendig model van GV in de GGZ?
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Beroepsgeheim in een evoluerende hulpverleningscontext
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Wmo in Nijmegen. Waarom de Wmo? 4 Doel: bevorderen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig wonen, leven en deelnemen aan de samenleving 4 Bundeling Wvg,
Gemeenten, Wmo en GGZ Bob van der Meijden VNG 9 februari 2006.
Themabijeenkomst 1oktober 2009
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Welzijnswerk nieuwe stijl IJsterk – Trancity ‘Kennis en inspiratie voor de sociaal (net)werker in de wijk’ (net)werker in de wijk’ 3 maart 2009 Jos van.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
International Business Adviser
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
Van tweeluik naar driehoeken
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
Platform Informele Zorg Bladel Cliëntondersteuning Woensdag 29 april 19:30 – 21:30 uur.
De WMO…, toch nog beter dan verwacht? Hans kuijpers 24 mei 2007.
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Gemeente Heerenveen. Presentatie Fries Zorgcongres Wat is de Participatieraad - Visie en missie - Werkwijze en onze werkgroepen - Advies geven.
C ONTEXT VAN DE ORGANISATIE Organisatie en beheer 2 e bijeenkomst.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pascal van Schajik med/schpa
Vervolg Mintzberg Week 4 organisatie en beheer deeltijd dsr3a
MVO en MBO. * Worden er bij ons ook mensen gefixeerd? * Doen wij aan recycling? * Hoe gezond eten onze cliënten? * Hoe zit het met de bescherming van.
Kwaliteitszorg binnen SPH SPHOBE01RV. Wat is kwaliteitszorg? In de commerciële bedrijvigheid: de klant is koning – Reactie op flessentrekkerij, oplichting,
Project oriëntatie op het beroep
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Zorgbelang Overijssel Transformatie Jeugdzorg Twente 10 april
(mee)Bewegen in de jeugdzorg. Kaders 1.Landelijke visies op opvoeding en jeugdzorg 2.Transitie jeugdzorg 3.Gedeelde missie en visie in Overijssel 4.Organisaties.
TASK FORCE JEUGD Zeeland Centra voor Jeugd en Gezin: Afspraken binnen Zeeland en beleidsruimte gemeenten.
Bestuurdersconferentie Pleio Tweede bestuurders- en beslissersconferentie Pleio 25 april 2013 – MediaPlaza Gespreksleider: Roy Tomeij.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
De corporatiesector, onderwijs en zorg vergeleken Naar Maatschappelijk ondernemen 2.0 in de corporatiesector Gebaseerd op: Omgevingsanalyse t.b.v. de parlementaire.
Waarom?  Sociale Agenda De Sociale Agenda  Uitgaan van Maatschappelijke Vraagstukken i.p.v. alleen wet- en regelgeving  Transities.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Ouders met (ernstige) psychische aandoeningen hebben kracht voor ouderschap. Lectoraat Rehabilitatie Groningen.
Professionalisering Sociaal Werk
Integraal sociaal werk
Sociaal werker: ambtenaar of ridder te paard?
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Monitoring Vooral om van te leren.
Nederland Filantropieland
Samen maken we De Connectie
Transcript van de presentatie:

Samenwerken aan kwaliteit SPHBE01RV

 everingen/ / everingen/ /

 Petra Verhagen: Kwaliteit met beleid  Jos van der lans: Worstelen met de staat  Website KVK: rechtsvormen

Individuele opdracht:  Context van je instelling  Kwaliteit van het team/teamrollen/teamfasen  Organisatorisch knelpunt / kwaliteit verbeteren

 Visie, missie, doelstelling, doelgroep  geschiedenis  Organigram  Financiering/inkomsten  Verantwoording  Beleids- en beoordelingscyclus  Interne bedrijfsvoering

 Teamrollen van Belbin (zie boek pag. 151)  Sterkte/zwakte analyse (SWOT)  Fasen in de teamvorming (Pag. 152)

 Niet  Nieuwe methodiek voor lvg-jongeren  Belevingsgerichte benadering ouderen  Keuzevrijheid van cliënten  Wel  Werkdruk  Teamsamenwerking  Interne communicatie  Overdrachtsrappor- tage  Facilitaire voorzieningen

 Schaalvergroting  Vermaatschappelijking  Marktwerking en vraagsturing  Verantwoordingsdruk, registratie en controle

 ays.php ays.php

Lipsky

 Organisaties die dienstverlenen in rechtstreeks contact met het publiek: Jeugdzorg, Maatschappelijk werk, psychiatrie, instellingen voor mensen met een beperking Centra voor Werk en Inkomen Politie Onderwijsinstellingen Woningbouwcorporaties Sociale diensten, gemeentelijke instellingen Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank etc. Zorgloketten (WMO)

 Caseload: het aantal cliënten dat je als hulpverlener moet bedienen

 Controledrift,  Registratiedrift  Schaalvergroting  Politieke controle  Bedrijfsvoering zoals in de profitsector  marktwerking

 Corporate governance: oorspronkelijk uit de VS: hoe controleer je grote ondernemingen?  Transparantie en accountability  Wetgeving op Europees en nationaal niveau (code Tabaksblatt)  ISO keurmerk: internationaal

 Gun jezelf vijf minuten om na te denken over de volgende vraagstelling:  Wat zou je willen dat de leidinggevende, de bestuurder, een collega of cliënt, zou zeggen op de afscheidsreceptie die ter gelegenheid van jouw vertrek uit de organisatie zou worden gehouden?\ film