Samenwerken aan kwaliteit SPHBE01RV
everingen/ / everingen/ /
Petra Verhagen: Kwaliteit met beleid Jos van der lans: Worstelen met de staat Website KVK: rechtsvormen
Individuele opdracht: Context van je instelling Kwaliteit van het team/teamrollen/teamfasen Organisatorisch knelpunt / kwaliteit verbeteren
Visie, missie, doelstelling, doelgroep geschiedenis Organigram Financiering/inkomsten Verantwoording Beleids- en beoordelingscyclus Interne bedrijfsvoering
Teamrollen van Belbin (zie boek pag. 151) Sterkte/zwakte analyse (SWOT) Fasen in de teamvorming (Pag. 152)
Niet Nieuwe methodiek voor lvg-jongeren Belevingsgerichte benadering ouderen Keuzevrijheid van cliënten Wel Werkdruk Teamsamenwerking Interne communicatie Overdrachtsrappor- tage Facilitaire voorzieningen
Schaalvergroting Vermaatschappelijking Marktwerking en vraagsturing Verantwoordingsdruk, registratie en controle
ays.php ays.php
Lipsky
Organisaties die dienstverlenen in rechtstreeks contact met het publiek: Jeugdzorg, Maatschappelijk werk, psychiatrie, instellingen voor mensen met een beperking Centra voor Werk en Inkomen Politie Onderwijsinstellingen Woningbouwcorporaties Sociale diensten, gemeentelijke instellingen Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank etc. Zorgloketten (WMO)
Caseload: het aantal cliënten dat je als hulpverlener moet bedienen
Controledrift, Registratiedrift Schaalvergroting Politieke controle Bedrijfsvoering zoals in de profitsector marktwerking
Corporate governance: oorspronkelijk uit de VS: hoe controleer je grote ondernemingen? Transparantie en accountability Wetgeving op Europees en nationaal niveau (code Tabaksblatt) ISO keurmerk: internationaal
Gun jezelf vijf minuten om na te denken over de volgende vraagstelling: Wat zou je willen dat de leidinggevende, de bestuurder, een collega of cliënt, zou zeggen op de afscheidsreceptie die ter gelegenheid van jouw vertrek uit de organisatie zou worden gehouden?\ film