OP STAP MET HARM ALARM Sanne Hemmer Adviseur D&B Rob Teijl

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Visual Knowledge Building
“Hoe kom ik aan klanten?”
Woorden en tijd.....
Respectvolle bejegening
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Hoera, een oudergesprek!
John Vaupell Justin van der Steen
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Presentatie, deelpagina over mijn fantasie, mijn animatie liefde
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Een lessenserie van drie lessen
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Inleiding CIW 2008 Analysecollege 1. Analysevraag 1 Bekijk de reclame van Bol.com waarbij mensen vragen naar een bepaalde film, maar vervolgens een product.
Ik zal je leren! Wat zouden al die gasten nu denken? Kom ik met wat nieuws? Hoe kan ik het anders ....? Een hele hoop van Maggi en ook een beetje van mij?
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum.
Tekststructuren Hoe en waarom?.
S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Aan de slag met de BETERapp
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
Aanpak problematisch gedrag
Depressie bij ouderen.
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Samenvatting Havo 5.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Feedback vragen Studiemiddag Bacherlor College 29 januari 2015
WORDEN VROUWEN BUITENGESLOTEN?. CIJFERS 82% vrouwen: wij worden buitengesloten 92% mannen: wij sluiten vrouwen niet buiten 50% van rechtdiploma’s in VS.
OGW op de Firtel.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
De bitcointrade Ontwikkeld en toegepast door Luc lcdnlf.
Praktijkervaring en reflectie
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Methodiek: Plancyclus
Welkom ik maak me sterk.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Codetuts Academy Les 6 Module 2a Php Fundamentals 1.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
#pmocongres #rankingthepmo Het PMO Congres wordt mogelijk gemaakt door Impact mapping.
IK EN DE ANDER Levinas ( ). Levinas Emmanuel Levinas ( ) wordt, na een relatief lange onbekendheid gedurende zijn leven, vandaag internationaal.
Swifterbant 9 april 2016 “Inspiratiesessie” Fierljepsymposium.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Contact maken en contact houden
Introductie Dit is de aarde Dit ben ik op de aarde
Whatsapp en politie.
Whatsapp en politie.
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Krachtig communiceren t i e n t o p t i p s
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Erik Gram Gemeente Westland.
Transcript van de presentatie:

OP STAP MET HARM ALARM Sanne Hemmer Adviseur D&B Rob Teijl Projectleider woninginbraken VenJ

Quick Scan D&B Een focus op preventiegedrag lijkt logisch Belangrijk om jezelf, dierbaren en bezittingen te beschermen Een relatief kleine moeite om ramen en deuren goed af te sluiten Het niet afsluiten van deuren en ramen is de oorzaak van 20% van de inbraken

Quick Scan D&B Ons gedrag is dus niet zo bewust als we vaak denken…

Quick Scan D&B Gebruikelijke gedachtegang Informeren  kennis  gedragsverandering

Quick Scan D&B “Ik zou sneller naar zo’n website gaan als ik er toevallig informatie over krijg op internet, of een mailtje. Dan kost het me minder moeite” “Ik zou denken dat het verstandig is om hier eens te kijken, maar zou het uiteindelijk niet doen” Inertia “Ik zou wel even snel de binnenkant bekijken en snel de kopjes lezen” “Ik zou hem minstens openslaan en plaatjes kijken”

Quick Scan D&B Tandenpoetsen: een vergelijking Beïnvloeding begint al op jonge leeftijd Vindt plaats via meerdere kanalen Het gewenste gedrag en de gevolgen zijn simpel en duidelijk Er is een terugkerende positieve of negatieve bekrachtiging Er wordt regelmatig herinnerd

Ontwerp Koepelcampagne

Toolkit op www.maakhetzeniettemakkelijk.nl

Samenvatting n.a.v. de besproken communicatiemiddelen Sluit je communicatie aan op de manier waarop mensen denken en handelen Houd je informatie kort en aantrekkelijk Maak doelgedrag duidelijk, simpel en concreet Vraag niet teveel: stel prioriteiten Pas op met dreiging: koppel dit aan een duidelijk handelsperspectief Plaats mensen in de gewenste rol om het gewenste gedrag te stimuleren