Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wet meldcode van kracht!
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Regie in eigen hand Symposium seniorenbelangen HSL 24 oktober 2012
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Hoe kunnen we elkaar versterken?
ZINDELIJKHEIDSTRAINING ervaringen van ouders en kind
Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
Welkom bij de demo van de Planningstool Omgevingsvergunningen. Deze website helpt u bij het checken, plannen én aanvragen van (bouw)vergunningen.
Ervaring project Op Eigen Benen Vooruit Projectleidersbijeenkomst 6 september Trudi Taat Verpleegkundig Specialist.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Tuin en Timmer management
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
MBO passend onderwijs
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
24 MEI UITREIKEN VISIEDOCUMENT REACTIES /OPMERKINGEN Een helder en over het algemeen duidelijk verhaal Als keten zijn we al best vooruitstrevend!
Coördinatoren bijeenkomst 03 oktober 2013 Kennisnetwerk CVA Nederland “Kwaliteit is wat ons bindt”
Enquête ‘Coördinator’ Een overzicht van de antwoorden
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Ketenzorg, meer dan losse schakels
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
NVAO Integriteitsoverleg ÖU, LW, SAD Oktober 2014.
Werkveldconferentie 13 november 2014
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Knowledge broker netwerk CVA vanaf 2016 regionale netwerken
Basismodel “Thuis na CVA/TIA” Gewenste situatie Werkgroep Thuis na CVA/TIA.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
De Rode Knop van Viattence
Omgaan met de gevolgen van trombose
Spreker(s) dag maand jaar Evaluatiebijeenkomst Medicatiebeoordeling in het verpleeghuis.
Verschillende rollen en stijlen
Meten. Waarom meten Zo hou je vinger aan de pols Hiermee koppel je resultaten terug aan betrokkenen Het motiveert.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
invloed van psychologische factoren op revalidatie en adaptatie
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Intensieve contextbegeleiding "De Vuurvogel" Informatiebrochure voor de jongere Hallo daar! Dit is onze informatiebrochure. Lees hem aandachtig door en.
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening door: Hans de Vroome (beleidsadviseur W&I en projectleider armoedepact BPV) 13 november 2012.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Ingevulde ouderbevragingen: 23 Aantal verstuurde Ankerberichtjes met de oproep om de bevraging in te vullen: 590. Percentage: 3,9% Verdeling binnen de.
Ochtend Activiteiten Training OAT Rinske Maathuis Ergotherapeut en Knowledge Broker CVA
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Met elkaar. Voor elkaar. Regels:
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
ZESC – Situationeel leiderschap
Module 3 Het leven gaat door …
HET HEFT IN EIGEN HANDEN HOUDEN Wouw-Amsterdam
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Integratie IVH en JAT.
Ouderen met dementie & behandelwensen
De Kwaliteit Verbetercyclus
Zorgpad Palliatieve zorg
De Kwaliteit Verbetercyclus
Werken aan werkvermogen
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Cijferloos lesgeven bij talen
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Info klinisch onderwijs
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Eerste ervaringen met zorgkaart / plan van aanpak
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Transcript van de presentatie:

Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015

CVA keten Parkstad  5 samenwerkingspartners in Parkstad  Sinds 2002  659 CVA patiënten in 2014  20,6% van de populatie in Parkstad is ouder dan 65 jaar (landelijk gemiddelde is 15,9%)

Achtergrond zorggarantie  Contract met de samenleving (2004)  Patiëntgerichtheid vergroten  Zorgnormen geven wensen en verwachtingen weer, zijn zinvol voor patiënt en voor 95% haalbaar.  Ziekenhuis: 13 zorggaranties in 2015  CVA keten Parkstad methodiek overgenomen in 2010 (ondersteuning door TNO)

Werkwijze  Werkgroep, verschillende functies  Spiegelgesprekken mei-juni 2014  Uitwerking naar 6 ketenbrede zorgnormen

Zorggarantie Informatievoorziening U en uw naaste ontvangen op uw persoonlijke situatie afgestemde informatie over uw aandoening, behandeling, verpleging, verzorging en revalidatie. Heeft u vragen dan kunt u altijd bij uw zorgverlener terecht. U krijgt van ons een zorgmap (Garantiebewijs CVA-keten Parkstad) met daarin de belangrijkste informatie. Uw persoonlijke situatie Iedereen die bij uw behandeling, verpleging, verzorging en revalidatie betrokken is, is op de hoogte van uw persoonlijke situatie en houdt hier rekening mee. Veranderingen worden door betrokken zorgverleners uitgewisseld zodat iedereen hiermee bekend is. Betrokkenheid naaste We vinden het belangrijk dat uw naaste actief betrokken is bij uw behandeling, verpleging, verzorging en revalidatie. Zo wordt uw persoonlijke traject binnen de CVA keten samen met u en uw naaste besproken en afgestemd. Daarbij wordt bekeken welke rol uw naaste kan vervullen. Therapie/revaliderend klimaat Binnen de keten scheppen wij een revaliderend klimaat. Zowel bij de reguliere therapiemomenten als bij alle andere zorgmomenten staat het oefenen en aanleren van vaardigheden voor uw persoonlijk herstel centraal. Herkenbaarheid zorgverlener Alle zorgverleners waarmee u te maken krijgt stellen zich aan u voor en zijn voor u herkenbaar. Wensen en verwachtingen U kunt gedurende uw persoonlijke traject binnen de CVA keten uw wensen en verwachtingen kenbaar maken. Hiermee wordt rekening gehouden of er wordt met u besproken op welke manier wij u tegemoet kunnen komen. Maken wij een van deze afspraken niet waar, dan wordt in een persoonlijk gesprek toegelicht wat hiervan de reden is.

Werkwijze  Posters  Pennen  ‘Garantiebewijs’ map  Checklist bij ontslag  Evaluatieformulier

Plan van aanpak  Plan van aanpak per ketenpartner  Collega’s informeren en enthousiasmeren  Teaser wordt verwacht  Nieuwsbrief special edition  Nieuwsberichten

Lancering  Lancering bij iedere ketenpartner  Start 12 mei 2015 Dag van de beroerte

Kracht van de ketenbrede zorggarantie  Verschillende functies in de werkgroep  Ketenbreed in plaats van per instelling  Eenvoudige normen  In alle fasen van het traject van toepassing  Herkenbaarheid posters, mappen, formulieren

Eerste ervaringen  Ervaringen ketenpartners  Uitkomsten mei-augustus 83 formulieren VraagAntwoord Ja Heeft u de informatiemap in het ziekenhuis ontvangen?74% Vindt u de map gebruiksvriendelijk?94% Heeft u voldoende informatie ontvangen die afgestemd is op uw persoonlijke situatie?93% Kon u met vragen altijd bij uw zorgverlener terecht?96% Heeft u het gevoel dat iedereen die betrokken is bij de zorg aan u op de hoogte is van uw persoonlijke situatie? 87% Wordt er voldoende rekening gehouden met uw persoonlijke situatie?83% Wordt uw naaste voldoende betrokken bij uw persoonlijke traject?91% Is uw persoonlijke traject met u en uw naaste besproken?71% Heeft u gemerkt dat het aanleren en oefenen van vaardigheden bij alledaagse handelingen centraal staat? 92% Hebben alle zorgverleners zich aan u voorgesteld, zodat voor u duidelijk was wat ze kwamen doen?93% Heeft u uw wensen en verwachtingen voldoende kunnen bespreken?97% Indien wij niet aan uw wensen en verwachtingen hebben kunnen voldoen, is dit dan naar tevredenheid met u besproken? 96% Gemiddeld rapportcijfer8,2

Borging  Regelmatig werkgroep  Plan van aanpak checken  Evaluatieformulieren – aanpassen indien nodig  Overall evaluatie mei 2016 – normen aanscherpen

In progress  Vooral niet denken dat het nu klaar is  Blijven evalueren omtrent de implementatie  Gehele keten enthousiast houden, zorggarantie en gedachtegoed  Kritisch blijven omtrent de gestelde zorg normen en naar elkaar