Strategie 2015-2019. 2019 DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Gemeenschapsbelang Venhorst in gesprek. De gemeente ziet graag dat jong volwassenen zich vestigen binnen de gemeente. Is dat duidelijk in het beleid te.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties.
Een continue vakantiegevoel dankzij Audit & Control
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Ervaringswerkers in de ggz.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
strategie als een proces
Organisatiecultuur.
HR-netwerk Hoe de waarden van de Vlaamse overheid doen leven in jouw organisatie 29/11/ april 2017.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
ICT in een dynamische context
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Methodiek om input voor Visie te verzamelen
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Informatieavond voor ouders en buurtbewoners.
Guidea Kenniscentrum Toerisme en Horeca vzw. Wie is Guidea?
Naar een optimaal HR - beleid
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Waarden & organisatiecultuur
 A-94 A-94.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
50.
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Certificering van assetmanagement
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Verwijzen naar kookboek.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
Getuigenis re-integratie
Waarden & organisatiecultuur
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe toekomst bestendig ben jij
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
SHEQ SHQ.
Beleid en regelgeving Les 1.
Datum: Door: Iwan Valk & Ilse Bronwasser
Tien prioriteiten voor Europa
Welkom op de [titel bijeenkomst] van het Longfonds.
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Strategie

2019

DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR GAAN Wat we willen bereiken? Doel? Een realistische dagdroom Waarden : WAAR WE ACHTER STAAN Belangrijke voorwaarden Slide 4

DAG 2: Strategie Beleid : WAT WE DOEN? Strategie Organisatie: HOE WE HET DOEN? Slide 5

MISSIE “Vanuit het Europese en globale Vlaamse kader bouwen we mee aan een toekomstgericht landbouw- en visserij beleid. We zorgen voor een kwaliteitsvolle dienstverlening aan de Vlaamse agrovoedingsketen met prioriteit voor de primaire producent.”

Hoe tot de visie gekomen?

Opdracht 1: Ontwerp als groep de cover story Quote Kort centraal artikel KRACHTIGE TITEL COVER BEELD COVER Twee randartikelen Burger Sector Minister Stakehold ers? Imago, waar geloven we in? Wat zegt de burger? Impact op de maatschappij?

5 groepjes  5 covers

De 5 covers

Voorstellen en elementen kiezen

Onze visie VAN

Hoe tot de waarde gekomen?

Waarden: Lotusbloem 4 waarden: Openheid, Daadkracht, Wendbaarheid, vertrouwen Wat betekent deze waarde voor ons –Intern –Extern –Leidinggeven Nadien 1 baseline

Onze waarden Openheid – “Open Dialoog.” Daadkracht – “Durven beslissen en consequent vooruit.” Open Dialoog

Onze waarden Vertrouwen – “Op ons kan je rekenen.” Wendbaarheid – “Veerkrachtig in een veranderende omgeving” Veerkracht !

TO DO - natraject uitrol naar medewerkers departement… –Praat erover, lees erover, volg mee en geef zeker je input –…….

De deelnemers