De Gelukkige Consument

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Advertisements

De nieuwe werkelijkheid
Wij stellen ons graag aan u voor!
Ondernemen in de praktijk
3-jarigen in het basisonderwijs
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Visie Mensontwikkeling WSD
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
“Preventieve aanpak van gedragsproblemen bij kinderen: een uitdaging voor kind en gezin.” Door: Jeroen De Clercq.
Meten van het emotioneel functioneren bij 9- tot 15-jarigen met een gehoorverlies Universiteit Leiden Instituut Psychologie, Sectie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie.
Geïntegreerde Communicatie
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Participatie en een Klantenraad
Evaluatieonderzoek hulpmiddelen in het hoger onderwijs
Transactionele analyse
Code Groen voor het HACCP certificaat
De stap van persoonlijk Reiss Profile naar de match met studie, werk en …
Sasja Wolters Toegepaste psychologie
Business planning Impulsis 26 September 2014 André Vording Fair and Sustainable Advisory Services.
Door Peter van Os (Rigo) en paneldiscussie
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Week 3: Systeemtheorie versus biologische psychologie
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Het consumenten brein:
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
1 Leefstijl en gedrag Hoe verander ik? Drs. Marloes Hogenelst GZ psycholoog Medische Psychologie
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
OSBJ: Passie voor Jeugdzorg Inspiratiedag 28 oktober 2010.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
G ELUKKIG ZIJN KUN JE LEREN H ET VERLANGEN NAAR GELUK IS VOLGENS ONDERZOEK UNIVERSEEL WENSELIJK EN MENSELIJK Sheila Neijman,
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Informatiedag verenigingen
Inbound marketing en bloggen
Doelen realiseren met media
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Psychologie van het leren
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Crisis-Management.
Hoe kom je tot een succesvolle aanpak?
Samen werken aan leefbaarheid
De juiste route naar het juiste doel
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Het Sociale Consumenten Brein
CROQUIS MIGRATIE IN CHINA VANUIT ECONOMISCHE DIMENSIE
Loskomen van taal Defusie.
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Waarde(n)vol werk in uitvoering
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
in omnichannel retail van de toekomst
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Sociaal / ethisch ondernemen
Zichtbaarheid Creëren
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Training Critical Friend
Transcript van de presentatie:

De Gelukkige Consument Jan-Erik van Dijck / Marie-Anne Simons Provada 2 juni 2015

Wat maakt een consument gelukkig? Kun je de consument zich gelukkig laten voelen? En zo ja…hoe?

Geluk = omschrijving van een ervaren emotie (positief gevoel) Geluksgevoel ontstaat in het onderbewustzijn als resultaat van processen in het brein Centrale vraag: waarom gelukkig of ongelukkig

Inzicht in deze processen in het brein is noodzakelijk om geluksgevoel consument te kunnen verklaren en voorspellen Antwoord op de ‘waarom-vraag’ Bestaand onderzoek richt zich op bewuste geluksgevoel consument (zelf rapportage)

Evolutie Psychologie geeft ons de sleutel tot deze processen Helpt ons om de gelukkige consument beter te begrijpen Zijn emotie en motivatie in kaart te brengen en geluksgevoelens te verklaren en te voorspellen

Conscious data formats WHY Adapted Mind Stimuli input Social Environment & Life History Conscious data formats processing HOW output Signal behaviour Strategic WHAT Felt Experiences Mindlogyx Behavioural Model (c) Waldorp & Simons

Logica van ons brein leert ons dat geluksgevoel functioneel (evolutionair en doelgericht) is voor ons als ultra sociale soort betrekking heeft op onze sociale omgeving gericht is op de toekomst (toekomstverwachting)

Logica van ons brein achter ons geluksgevoel is universeel Maar er zijn verschillen die ervoor zorgen dat niet iedereen gelukkig wordt van dezelfde dingen

Empathisch Coalitie Hierarchisch Patent pending model Psychologisch model Empathisch Open Begrijpend Plezier zoekend Coalitie Risico mijdend Vriendschappelijk Verantwoordelijk Hierarchisch Impulsief Nauwgezet © Waldorp & Simons, 2013 © Waldorp & Simons, 2011

Wat maakt een consument gelukkig? Een sociale omgeving die aansluit op zijn/haar profiel Dit met betrekking tot bezoekers en ondernemers inhoud en vormgeving

Kun je de consument zich gelukkig laten voelen? En zo ja…hoe? - Keuze maken voor profiel en dit als uitgangspunt nemen voor opzet, inhoud en communicatie - Winkelcentrum primair sociale ontmoetingsplaats

Winkelgebied als merk merkbelofte – en strategie die aansluit op profile Merkbelofte zichtbaar en verifierbaar maken - optimale inzet, samenwerking en communicatie tussen alle stakeholders - lange termijn strategie en beheer Nieuwe invulling van functie Retail Vastgoed Manager – brand manager

simons@mindlogyx.com vandijck@mindlogyx.com