De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Consumentengedrag Les 1: Introductie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Consumentengedrag Les 1: Introductie"— Transcript van de presentatie:

1 Consumentengedrag Les 1: Introductie
Om leerlingen te laten ervaren hoe beïnvloeding in zijn werk gaat. Kun je het klaslokaal helemaal donker maken, verschillende geuren in het lokaal loslaten, muziek aanzetten, eten/drinken laten proeven. Zonder direct daar een duidelijk aan te koppelen. Als iedereen rustig is begin je de les. Laterop in de les wanneer het gaat over sociale beinvloeding kun je terugpakken op de beginsituatie van de les, wat doet het met jou? Wat doet het met je mindset? Wat voor beinvloeding heeft dit, als je dit inzet om koopgedrag te beinvloeden?

2 Lesinhoud Doel van consumentengedrag Opdracht Koppeling met IBS: De verpakking Toetsing

3 Ontwikkelingspsychologie
Combinatie van lessen Bjorn Consumentengedrag Ontwikkelingspsychologie

4 Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat sociale psychologie is, wat de koppeling is met IBS: De Verpakking en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS: De verpakking.

5 Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen.
Opdracht Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen. Studenten krijgen nadat ze op hebben geschreven wat ze graag zouden willen doen een half uur de tijd om te doen wat ze op hun papiertje hebben geschreven. Het idee erachter is dat studenten leren, dat veel eigenlijk bijna al het gedrag aangeleerd is. Dus wanneer ze ‘vrij’ mogen luisteren naar henzelf dat dit zorgt voor verwarring. Ze zijn immers gewend te doen wat ze opgedragen wordt. Dit is het uitgangspunt van sociale psychologie. De beïnvloeding van de student zo inzichtelijk maken, dat ze dit kunnen toepassen tijdens op hun IBS.

6 Psychologie, wat is dat? De opdracht aan de psycholoog is het begrijpen en voorspellen van menselijk gedrag. Dit wordt op verschillende gebieden gedaan (Aronson, Wilson, & Akert, 2011) Fenomeen Sociale invloed: we worden allemaal beïnvloed door andere mensen.

7 Voorbeelden? Kun je zelf voorbeelden benoemen van sociale invloed?

8 Koppeling met IBS: De verpakking
Binnen de IBS dien je een product op te leveren wat gericht is op een bepaalde leeftijdsgroep, gekoppeld aan consumentengedrag. Hoe kun je deze beïnvloeden?

9 Toetsing In de toets In het verslag In de presentatie

10 Verslag

11 Presentatie

12 Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat sociale psychologie is, wat de koppeling is met IBS: De Verpakking en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS: De verpakking.


Download ppt "Consumentengedrag Les 1: Introductie"

Verwante presentaties


Ads door Google