Help Selina’s eerste les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Reflectievaardigheden en instrumenten
Advertisements

Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
1.
Reflectievaardigheden en instrumenten
om deze presentatie uit te voeren
Leerling Ik ben … jaar en woon in ….
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
Ho 8: Portfolio.
Gedragsgericht Interview
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Aan de slag met competenties beoordelen
Doelstellingen formuleren
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Competentiegericht leren vmbo
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Thema 4 Jezus volgen.
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Stage & Zakaria Oulkadi K3DA.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Onderzoeksvaardigheden 3
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wjk.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Studieloopbaancoaching
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Gedragsgericht Interview
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Communicatie 3e les.
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
LOB Waar ben je trots op?.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Agressie op de werkvloer
Reflectie reflecteren is een vorm van oriëntering achteraf, dat wil zeggen, nadat een handeling (of reeks van handelingen) voltrokken is, bezint de handelende.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Zichtbaarheid Creëren
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Transcript van de presentatie:

Help Selina’s eerste les Welkom (11:00) Succes!

Leerdoelen Na deze les kun je: Vertellen wat je kerneigenschappen zijn Vertellen wat competenties zijn en hoe deze vertaalt wordt naar de fysiotherapie Wat een reflectie is?

Antoine’s mededelingen Maar eerst… Antoine’s mededelingen (11:00- 11:05)

Kernkwaliteit de specifieke sterktes die iemand kenmerken

Opdracht Maak groepjes van 3 of 4 personen Vertel aan iedere persoon in de groep zijn/ haar kernkwaliteit (iedere keer iets anders) Schrijf de kernkwaliteit van jezelf op 11:05-11:10

3 minuten End

OPdracht Discussieer in je groep wat je aan deze kwaliteit hebt in de fysiotherapie Geef , volgens jullie mening, 3 kernkwaliteiten in de fysiotherapie (11:10-11:15)

3 minuten End

Kernkwadrant

Vul heel het schema in voor 1 kernkwaliteit (11:15-11:25) End

Competentie een samenkomen van Vaardigheden / Attitude / Kennis (VAK) in een specifiek omschreven context

Niveau vijf niveaus; waarbij niveau 3 het niveau is van de startende fysiotherapeut (compentieprofiel Bacheloropleiding Fysiotherapie) Niveau 1 aan het eind van de propedeuse Niveau 2 na het hebben gelopen van de EFLP-1, dus na het gedurende langere tijd contact hebben gehad met het beroepsveld Niveau 3 aan het eind van de opleiding, de start van zijn beroepscarrière Niveau 4 & 5 zijn post HBO (11:35-11:40)

Competentie Fysiotherapie Competentie 1; Fysiotherapeut als hulpverlener - screenen - diagnosticeren - plannen

Kort over de tabellen vertellen wat erin staat

Reflectie Reflecteren betekent dat je jezelf een spiegel voorhoudt om zo stil te staan bij: -  hoe je werkt welke keuzes je daarbinnen maakt welke vaardigheden je inzet hoe dat voelt

Starr-model Situatie Concrete situatie Taak Wat was jouw rol? Actie Welke acties hebt je ondernomen? Resultaat Wat was hiervan het resultaat Reflectie Was dit een juiste actie of zou je het de volgende keer anders doen Tot 11.35

Opdracht Schrijf vanuit mijn oogpunt een STARR- model over een situatie die is voor- gekomen in deze les - wat jullie bijvoorbeeld anders hadden aangepakt “ Lever het STARR model in aan de eind van de les” (dus gewoon op papier) Vanaf 11:35 tot het einde van de les