Welcome! TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Prof. dr. Karin Sanders Organizational Psychology / TCCR University Twente; the Netherlands Prof dr Karin.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitdagingen voor een divers personeelsbeleid
Advertisements

Rijksuniversiteit Groningen RuGRuG Onderzoeksbeoordelingen versus Ranking door Derden Hoe verder na Van Bemmel ? Jules van Rooij Academische Zaken RUG.
“Hof van Tilly” Studie ter bevordering van Duurzaamheid Monumentaal gebouw Uitgevoerd door studenten Maastricht university en Zuyd Hogeschool Ward Hupperets.
Instructional rounds •Vorm van community of learners •Gebaseerd op de netwerken zoals die bij medici worden onderhouden •Richt zich op de kern.
Chlamydia trachomatis tijdens de zwangerschap: risicoselectie en attitudes van verloskundigen Monique Pereboom Msc, Department of Midwifery Science, AVAG.
REGIO BIJEENKOMST VBMK NICOLAÏKERK APPINGEDAM 6 juli 2011 Monumentale kerkgebouwen als gemeentelijke kans of bedreiging.
Wiskunde en het nieuwe leren scenario5
Workshop Werkenbijhogescholen.nl 3 november 2009.
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Voorlichting B3.
Longitudinaal cohort onderzoek naar rendementsverandering
Prof. dr. Karin Sanders, 23 juni 2008
Biografie Boosheid onder vrienden bij autochtoon-Nederlandse kinderen en Marokkaans-Nederlandse kinderen.
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Nardi Steverink.
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
Onderzoek in het onderwijs: opvattingen
Prof. dr. Karin Sanders, 20 november 2008
Leren van docenten: Team routines September, 2008.
Professionele ontwikkeling
Datum universitair onderwijscentrum groningen Presentatie onderzoeksproject TCCR, 23 juni 2009 Siebrich de Vries,
Studieadviseurs Technische Geneeskunde
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
SLB docent jaar 4 training Van niets tot de “Start Document”
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
De succesfactoren bij het creëren van een onderzoekscultuur op school Wouter Schenke Renée van Velzen coördinator onderzoek docentonderzoeker.
Onderzoek in het hbo/op de lerarenopleiding? Waarom, hoe en waartoe?
Lullen én poetsen Hoe een leergeschiedenis helpt bij het zetten van de volgende stap Hergen Datema, Artefaction Heleen Fluitman, Friesland College Aad.
VELON-congres Veldhoven 31 maart 2008 Lullen én poetsen Hoe een leergeschiedenis helpt bij het zetten van de volgende stap.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Auteur: Jos de Jonge Datum: 5 november 2010 Toekomst docenten hbo. Implicaties van ambities.
Professionele Ruimte in het HBO: een zaak van iedereen Wouter van der Schaaf (AOB) José Mens (Windesheim) Dag van de kennisuitwisseling - 19 januari 2010.
Kenniswerkplaats Rotterdams talent
Terugkoppeling studieresultaten Voortgezet Onderwijs
KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Professie & Hoger Onderwijs Programmagroep Professie & Hoger Onderwijs Informatiebijeenkomst 21 juni 2011 Arjan van Bommel.
Leren door reflecteren: Samen ontwikkelen van CGO Ron Aalders Henry Claessen Miriam Goes Renée Smeets 31 maart 2011.
Eigenaarschap en Borging Doorbraakproject Professionalisering
Twee naar Een Platform OA Rotterdam 25 maart 2010 Willem van der Wolk,
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
UMCG University Medical Center Groningen Welkom bij:
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Netwerk Effectieve Jeugdzorg Amsterdam
Nele Bracke - 24/09/2008 Doctoral School of Life Sciences and Medicine (Director) Nele Bracke Doctoral School of Life Sciences and Medecine Doctoral Schools.
Multimediale leeromgevingen in de lerarenopleiding VOR-studiedag ‘Zin en onzin van leren met ICT’ 25 november, 2004 Ellen van den Berg Universiteit Twente.
Gerjan Bobbink NIKHEF 14 June 2007 National institute for subatomic physics (For Gabby Gezers)
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
Leiden University. The university to discover. Onderzoek Joost N. Kok Leiden Institute of Advanced Computer Science.
Prof. dr. Karin Sanders, 23 juni 2008 Twente Center of Career Research (TCCR) Prof. dr. Karin Sanders Hoogleraar A&O Psychologie (UTwente)
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Meer innovatieve professionals
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
Voorspellende factoren voor een verandering van gezondheid gerelateerde kwaliteit van leven gedurende 6,7 jaar in vrouwen met overgewicht Achtergrond:
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Van startbekwaam naar …..
Innovatie in het onderwijs
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Toekomstgericht personeelsbeleid
Veiligheid en (cyber)pesten In het onderwijs Woensdag 6 december 2017, Universiteit Maastricht Debijeplein 1, B0.126 Korte introductie. Kleinschalig.
Ouders en school samen Maart 2016
Leiding geven aan school ontwikkeling
Open Universiteit Nederland
Doorstroom van ISK naar MBO
Roundtable Diversiteitsbeleid: Hoe werkt het wèl?
Transcript van de presentatie:

Welcome! TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Prof. dr. Karin Sanders Organizational Psychology / TCCR University Twente; the Netherlands Prof dr Karin Sanders

TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Welcome! TCCR NWO Onderzoeksprogramma: “Professionalisering van docenten binnen ROC’s” Inhoud van vanmiddag Prof dr Karin Sanders

TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Doel: Het bevorderen van onderzoek naar carrière ontwikkeling en professionele ontwikkeling binnen scholen en gezondheidzorg, en het verklaren van effecten van interventies Het overbruggen van verschillen tussen praktijk en wetenschap op deze terreinen http://www.ibr.utwente.nl/tccr/ Prof dr Karin Sanders

* TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Officiële opening: november 2008 Bijeenkomsten (PhD’s; master students; key note speaker: prof. dr Yehuda Baruch, november 2009) PhD completed, lopende PhD’s / master trajecten Prof dr Karin Sanders

Prof dr Karin Sanders 5

Professionalisering van ROC docenten Huidige situatie / aanleiding: aandacht voor kwaliteit van het onderwijs Kwaliteit en kwantiteit van docenten Aantrekkelijkheid van het vak Carrière perspectieven; professionele ontwikkeling: hoe te bevorderen? Prof dr Karin Sanders

Een systematisch, grootschalig, longitudinaal onderzoek: Onderzoeksprogramma Een systematisch, grootschalig, longitudinaal onderzoek: Individueel, persoonlijke factoren Teamfactoren, waaronder rol van leidinggevende Integraal Personeelsbeleid Prof dr Karin Sanders

Plannen voor onderzoek Factoren op individueel en team- niveau Professionele Ontwikkeling docenten IPB Onderzoek onder 3000 docenten; binnen 15 ROC’s, 60 units; en 300 teams; op drie tijdstippen (vanaf 2009). Karin Sanders (UT); Peter Sleegers (UvA; UT; BMC); Huadong Yang (UT); Piety Runhaar (UT); Monique van Rijn (UT); Arnoud Oude Grote Beverborg (UT); Klaas van Veen (Leiden) Prof dr Karin Sanders

Piety Runhaar & Monique van Rijn Eerste resultaten van het onderzoek Agenda voor vanmiddag Piety Runhaar & Monique van Rijn Eerste resultaten van het onderzoek Van theorie naar praktijk Prof dr Karin Sanders