Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy 15-07-2010 Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Advertisements

RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Bedrijfspresentatie Promavise
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Start de gehele presentatie
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Denken in versnelling en Groei
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
De kracht van MySolution
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Jeroen Meurs 3 BO.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM Taak 4 B Anne-Sophie Deprez 3EPM1.
Taak 4b: doelstellingen inrichten in MS Dynamics CRM Tina Tavernier 3 OFM (AL)
Een dialoog met klanten opbouwen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Business Marketing Management
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Enterprise Document Management Fase
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
voor jouw klanten Online werkplek op elk device
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Assetmanagement Een nieuwe manier van beheer. Assetmanagement in Dordrecht Wat is Assetmanagement? En wat is het verschil met de huidige werkwijze? Welke.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer KvK Middelburg nr mobile: +31-(0)

Besproken Omzet stabiel, meer aandacht nodig voor (nieuwe) klanten “Waan van de dag”, verkeersdrukte; minder bezoek mogelijk Klanten vragen meer aandacht Regelmatig extra tijd voor klanten nodig i.v.m. kennisverlies bij klant Klein deel van de klanten zorgt voor de grootste omzet Klantgerichtheid, verkoopheidgericht verhogen door: Actief inzetten website Productinformatie Nieuwsbrief, klanten informeren Showroom Juiste aandacht voor de juiste klanten? Efficiente en effectieve manier aandacht voor (nieuwe) klanten. Stabilisering en verbetering omzet en marge. Inrichten verkoopproces, integreren marketingactiviteiten Presentatie MSC-Consultancy

Strategie bij klantgericht ondernemen Klantgerichtheid verhogen klantloyaliteit Rendement Wat is visie, strategie en doelstellingen van Twice Interflex? Wat zijn de kansen en bedreigingen, sterktes en zwaktes? Product Markt Combinaties Hoe kunnen we klanten behouden (binden, relatiebeheer)? Hoe bereiken we een optimaal rendement? Hoe gaan we om onrendable klanten? Hoe trekken we de juiste klanten aan (gestructureerde acquisitie)?

Klantgericht ondernemen = Customer Relationship Management (CRM) CRM = Customer Relationship Management; klantgerichte bedrijfsstrategie en klantgedreven mentaliteit. Hulpmiddel hierbij is: CRM-systeem = een softwarepakket voor het beheren van klantgegevens en alle interacties met klanten. Het is een hulpmiddel voor het realiseren van een CRM strategie. Het helpt om transparante manier informatie te delen, planmatig en gestructureerd te werken waarbij de klant centraal staat.

Verschillende CRM-systemen Open Source – “free” – community (ontwikkelen bij de klant) Gesloten Source – commerciële pakketten (ontwikkeld voor de klant)

Wat levert werken met een CRM-systeem op? Concrete voorbeelden: 1.Tijd besparen, veel minder zoeken! Meer dan 20% tijdswinst. 2.Heel eenvoudig klantgegevensbeheer 3.Transparantie - informatie delen 4.Bewustwording gedrag 5.Klanthistorie (hoeveel tijd/aandacht wordt aan een klant besteed) 6.Eenvoudig, doelgericht uitvoeren van (e-)mailingen, nieuwsbrieven Maar…(!) een CRM-systeem heeft alleen zin als het door iedereen wordt GEBRUIKT (en goed wordt gebruikt)

Vertalen naar CRM systeem en naar nieuwe werkwijze CRM: Stap voor Stap invoeren Verkooporganisatie Kwalitatieve doelstelling Kwantiatieve doelstellingen Marketingstrategie Communicatie & Internetstrategie

Bedrijf centraal én contact centraal

Helicopterview, minder schermen, meer gemak Plannen,volgen, actie!

VerkVerkoopinformatie - monitoring

documentbeheer, , notities

compleet dossier, in 1 klik

Koppeling met MS Outlook